Fitness Seller

zijn jullie bang voor de dood?

Dat is jou mening dus beperk die maar mooi tot jezelf.

Damn jij zou een goede zijn geweest ten tijde van de heksenjacht, denk dat er menig onschuldig door jou op de brandstapel zou zijn beland.

Ik mag mensen graag het vuur aan de schenen leggen ja. Maar ik hekel fysiek geweld, itt Cirkelmans.
Maar wil je zeggen dat er ook schuldige heksen op de brandstapel zijn gekom en? :roflol:

En dat een citaat van Nietzsche in je sig...

Als Zarathustra aber allein war, sprach er also zu seinem Herzen: "Sollte es denn möglich sein! Dieser alte Heilige hat in seinem Walde noch nichts davon gehört, dass Gott tot ist!"

Je bent de dansende oude man, die zingt en treurt en in zijn woud niet weet wat er in de wereld bekend is. Voor ubermensch ben je niet geschikt.

Nee ik ben niet bang voor de dood, maar ik wil gewoon niet bij zijn.

Kom je dat op een bodybuilding forum vertellen?

Lijkt me niet, bannen dus deze kloon.

Ik ben niet bang voor de dood maar als hij komt ga ik me wel verstoppen

dood, hmm het leven is te kort om me over zulke dingen druk te maken. Ben er zeker niet bang voor, alleen k*t voor de mensen die je achterlaat. Verder over gezeik van religie en shit. Ik leef met de gedachte; behandel een ander als je zelf behandeld wilt worden.. leef je zo; no big deal met dood gaan.. mocht er idd een god zijn oid.

Ik ben er ook niet zo mee bezig maar als ik er nu ff over denk dan denk ik dat ik er niet zo bang voor ben maar ik weet bijna zeker dat ik wel bang zou zijn mocht het moment aanbreken.

En al die stoere internethelden die hier beweren dat ze niet bang zijn zouden juist de eersten zijn die het in hun broek doen.

voordat je het in je broek kan doen ben je al dood :P

ik denk dat als je een natuurlijke dood hebt, dat het 100% onbewust gebeurt.
zie vorige posts.

Dood gaan is onderdeel van het leven,
natuurlijk wel het laatste gedeelte,
sterfbaar zijn maakt alle momenten op deze
wereld alleen maar mooier omdat we het niet
nog eens over kunnen doen. Daarom leef ik ook
ieder moment en benut ik elke kans. Ik heb tevaak
gedacht had ik maar....

Gr.

Het antwoord luidt: ja en nee. Ik ben niet bang voor de dood, maar ik heb wel last van hoogtevrees, dus ergens zal ik er wel bang voor zijn. :D

CoD maakt geen bungeejumps?

ik ben er niet bang voor, maar gaat het niet pushen he :P
wil eerst nog eens op het WK staan.

ik ben niet bang voor de dood, maar daarom ben ik niet onnozel bezig ofzo

dood willen is weer iets anders

• Topic Starter Topic Starter
ik ben er niet bang voor,en ik denk er niet aan.

En dat komt omdat de mens zo is gebouwd dat het niet er de hele tijd aan kan denken, aan iets verschrikkelijks als de dood de hele dag denken, dat hou je mentaal niet vol!

het is onderzocht dat mensen die aan de dood denken door bepaalde stofjes in de hersenen er door zichzelf toe worden gedwongen aan iets gelukkigs te denken, en dat is maar goed ook:P!

Mijn zus is op zaterdag 29 maart naar huis gehaald om thuis te sterven. Na 3 maandjes afzien van
alvleesklierkanker, hadden de dokters haar opgegeven. Op 31 maart kreeg ik van mijn vader een sms
dat het super slecht met haar ging. Ik ben van mijn werk naar huis gestormd, heb haar gezegd dat ik
van haar hield, vroeg haar of ze schrik had. Waarop ze antwoordde:"soms wel, maar nu ben ik
binnenkort bij Lotte". Dat was haar petekindje dat aan wiegedood stierf.

Mijn zusje stierf in de nacht van 31 maart op 1 april om 3u zonder schrik.

Mijn zus is op zaterdag 29 maart naar huis gehaald om thuis te sterven. Na 3 maandjes afzien van
alvleesklierkanker, hadden de dokters haar opgegeven. Op 31 maart kreeg ik van mijn vader een sms
dat het super slecht met haar ging. Ik ben van mijn werk naar huis gestormd, heb haar gezegd dat ik
van haar hield, vroeg haar of ze schrik had. Waarop ze antwoordde:"soms wel, maar nu ben ik

Djezes Rob, innige deelneming. Verschrikkelijk om iemand op zo'n (of eender welke) manier te moeten afgeven. Sterkte!

Ik geloof niet dat iemand die mentaal en fysiek gezond is niet bang is voor de dood. Mensen kunnen als dieren worden wanneer hun leven in gevaar komt. Volgens je instinct ben je bang voor de dood en probeer je deze te ontkomen. Iedereen die hier roept dat ze niet bang zijn voor de dood bluft of je bent depressief. Wacht maar tot je in een levensbedreigende situatie komt, dan is het geen koude cognitie meer maar warme cognitie vol van dierlijke instincten en emoties om je leven te behouden.

Wanneer je fysiek en/of mentaal zwaar geleden hebt kan de angst naar de dood minder worden. Meestal zie je dat mensen die hebben gehoord dat ze dood gaan eerst veel weerstand hebben. Vaak leggen zij zich op een gegeven moment neer bij dit lot.

@Robke78: Gecondoleerd en sterkte met de verwerking.

t*ring man, te erg :(

gecondoleerd broeder :(

Terug
Naar boven