AndroidHealthClinic

Zo kan je ook squatten als je gym geen squat rack heeft

Ik doe het zo al een tijdje wanneer ik thuis train. Dus onder de bar kruipen van bench, rechtstaan, anderhalve stap naar voren, mijn reps doen en vervolgens weer naar achteren de bar terug plaatsen. Had in het begin wel last van mijn bovenrug. Daarna beter op houding gaan letten wanneer ik de bar uit de bench tilde. Maar om echt zware squats te doen is dit niet aangeraden. Ik kan in de gym steeds meer pakken. Ik ga nu thuis zercher squats doen ipv de klassieke squat. Ook beter voor de eigen veiligheid, want ik train alleen op een zoldertje. Als ik niet meer recht geraak dan kan ik niet ff mijn mama roepen zoals op sommige youtube filmpjes. :D

Achteruit lopen om de bar terug te plaatsen is ook not done imho.

Dit zijn van die dingen die 100 keer goed gaan tot iemand per ongeluk op het bankje is gaan zitten of er een schijf neerlegde, of je net een verkeerde beweging maakt bij het racken en je alsnog omvalt met 100+kg.

Daarom, opnemen aub.

dan kun je nog beter de stang tussen 2 bankjes leggen die rechtop staan en dan op de leuning leggen...

De easy power station van technogym. Heb jij ervaring op die manier ?

Ik heb wel eens gesquat mbv van zoiets

Dip-Station---Zoom.jpg
dip-station.jpg

• Topic Starter Topic Starter
dan kun je nog beter de stang tussen 2 bankjes leggen die rechtop staan en dan op de leuning leggen...

Lijkt me een goed plan,wel moet je de barbell vasthouden en ik ga graag zitten na een squat set, ma ga die zeker is proberen maandag.

De trappen gaan bij de easy power station in de weg zitten denk ik ?

iso31ph.jpg

Denk ik ook, maar traplopen met een gewicht in je nek is ook een prima benentraining :D

Maaruhh, zit die trap ook niet in de weg bij het dippen??

Denk ik ook, maar traplopen met een gewicht in je nek is ook een prima benentraining :D

Maaruhh, zit die trap ook niet in de weg bij het dippen??

Als ik dip voor borst niet, want dan hangen mijn poten er over

Maar dippen voor triceps schuren mijn benen wel tegen die trap aan maar niet erg hard

Waar het om gaat dat de TS en manier gevonden heeft waarop hij toch kan squaten met een gewicht dat hoger ligt dan wat hij zou kunnen cleanen.

Dat dat gewicht ook weer niet enorm hoog zal kunnen worden is ook logisch, maar tegen die tijd dat de gewichten te zwaar gaan worden voor zijn methode heeft hij ongetwijfeld of een betere manier bedacht, of een andere sportschool uitgekozen.

@TS heb je geen dipstation staan zodat je de stang op de dipsteunen kan leggen?

Dat is echt de enige oplossing ..

Ik denk dat het wel kan maar beste blijft rek. Maar ja nu kun je in ieder geval squaten, Laat je ons het ook horen als het fout is gegaan? :P

::nevermind::

zo doe ik het ook. maar na een tijdje kreeg ik te horen dat het niet meer mocht haha. sinds dien van sportschool verandert. je kan zo makkelijk boven de 130 squaten. Want je kunt gewoon mensen vragen om het te unracken voor je.

Ik pak altijd twee losse bankjes, die zet ik allebei recht op en tegen over elkaar zodat ik me stang erop kan leggen en klaar is kees.

En hangt er ook gewicht aan je stang ?

Heb dus geprobeerd tussen 2 rechtopstaande bankjes zoals sommige het doen. Ik stuit toch op een groot probleem, ik geraak niet recht onder de stang met de bankjes die wij hebben en als er dan 100 kg aan de stang hangt moet ik met mijn onderrug al het gewicht dragen om de stang van de bankjes te halen en na mijn set (als ik veel te moe ben) terug te plaatsen.

Dan laad je de stang van de benchpress met het nodige gewicht, dan ga je zitten op de benchpress met je gezicht naar de halter. Vervolgens buk je onder de stang door en zet je jezelf zo dat de stang op de juiste plaats rust waar je de halter legt om te squatten (op je trapezium). Dan duw je de halter omhoog door recht te gaan zitten,daarna sta je recht en ga je staan tussen het bankje en de benchpress en vervolgens begin je te squattenn. Na je set, terug plaats nemen op de benchpress en beetje voorover buigen en stang terug in benchpress houder leggen.

is dit niet ontzettend slecht voor je rug ?

als ik het goed begrijp is het nogal moeilijk om met een rechte rug onder het gewicht te gaan zitten (of het gewicht met een rechte rug omhoog te drukken tijdens recht te gaan zitten)

verder als het werkt succes ermee en toch props(respect) dat je zelf een oplossing zoekt voor problemen die je tegenkomt.
ipv de oefening maar te laten.

Damn jongens, een gym zonder squatrek is geen gym!

als je dus 120 squat zoals je zegt, dan heb je een rack nodig. anders gewoon lekker van gym wisselen of een squatrack kopen voor thuis.

Terug
Naar boven