XXL Nutrition

Sticky Zo maak je magere kwark (platte kaas) lekker

• Topic Starter Topic Starter
Je mag een nieuw topic maken inderdaad, want anders gaat dit helemaal off topic.

Het is allemaal een kwestie van gewenning inderdaad. Op een bepaald moment (als je langer dan 3 mnd cut bijv.) vind je junkfood en zoetigheid niet eens meer zo aantrekkelijk.

Ja klopt. Ook had ik eerst problemen met kokhalzen bij tonijn e.d. maar ik spoel nu gewoon een bak in mijn mond weg met een glas water. Je "leert" wel eten.

250 gram magere kwark(aldi) met 100 gram fruitmix.(aldi)

BILD02.jpg

Fruitmix 1,99 euro voor een zak van 750 gram

keuze uit tropische vruchtenmengeling of bessenmengeling, zonder toegevoegde suikers, diepgevroren

Echt super.....eet ik altijd 's avonds rond 21.30 u.

BILD02.jpg

keuze uit tropische vruchtenmengeling of bessenmengeling, zonder toegevoegde suikers, diepgevroren

Yep perfect. Aldi is bovendien relatief goedkoop. Goeie tip! :)

Een klets honing erbij en het is allemaal eetbaar.

Zelfs puur gaat het wennen. Lekker, dat nooit.

Als je je echt zorgen maakt over salmonella dan kan je thuis vrij simpel je eigen eiwitten pasteuriseren.

Je vult een pan met water en brengt het aan de kook. Op die pan plaats je een kom met het eiwit. Zorg wel dat de onderkant van de kom het water niet raakt. Warm het eiwit tot +- 55 graden (gebruik een vleesthermometer). Voldoende om de salmonella te doden, maar onvoldoende om het eiwit te laten stollen.

Je kan ook gewoon de hele eieren koken in een pannetje op 55 graden, maar dat duurt langer en je hebt niet goed zicht op de temp. van het eiwit.

BILD02.jpg

Ik ga morgen hier bij de Aldi kijken of ze deze hebben..:)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

230px-Roomboter0984.jpg

goed ideetje ook eens probere als ik een creative bui heb

voor de mensen met salmonella vrees je kan een kleine test uitvoeren.
pak een bakje water gewoon uit de kraan drijft het ei<niet rouw eten>
zinkt het ei<salmonella vrij>

dit is niet uit me duim gezogen maar komt uit een kook boek speciaal voor desserts

groete

g
pak een bakje water gewoon uit de kraan drijft het ei<niet rouw eten>
zinkt het ei<salmonella vrij>

Volgens mij verwar je hier de versheid van het ei met het wel of niet besmet zijn met salmonella van het ei.

Bij een vers ei is de luchtzak nog erg klein, en zodoende zal het ei zinken. Na enkele weken is de luchtzak een stuk groter geworden, en zal het ei blijven drijven.

Met salmonella heeft dit weinig te maken denk ik.

het komt uit een net gekocht nieuw kookboek speciaal voor desserts.

waarschijnlijk zit er een link tussen (salmonella) en (versheid);)
want als iest niet meer vers is komt er vrij spel voor bacterien

Heb gister ook ff beetje geprobeerd.

500 gram kwark, daar doorheen gemengd wat multivitaminen sap:). dan stukjes banaan erover heen en dan voeg je er wat suiker bij. Smaakte bij mij prima!!

hoi bro.s ik doe door mijn kwark n u carvan cevitan mmmm heerlijk of fruit :O)

500 gr kwark in de blender, handje vol aardbeien toevoegen of een banaan, beetje melk blender aan en huppeta een heerlijke milkshake die je in 1min weg drinkt.

doe altijd 4 eetlepels magere kwark en 2 a 3 scheppen kwark van optimel ( framboos ) en een halve appeltje erdoorheen. roeren maar en eten die hap.

goed te pruimen!

waarschijnlijk is het hier al meermaals gezegd (niet alle pagina's doorlezen) maar ik heb het gemaakt met choco whey (en zonder aardbeien ;)) en het is verdomd lekker!

Goed recept & snel klaar, super kerel! +++

ik heb em gemaakt, vond de smaak niet bepaald super...

smaakte zurig door de kwark...
me vriendin vond het niet te eten (ik at vrolijk door, wist dat het me eiwit-bom was :-P )

plgqu.jpg

slagroom mocht erop, het was tenslotte weekend :-P

Laatst bewerkt:
Leuke foto, het ziet er wel smakelijk uit. Maarja ik vind kwark ook lekker..

leuk een foto :)

Wat je daar zegt over zure smaak: wel, als je kwark zuur is dan is het resultaat van dit recept ook zuur, dat spreekt voor zich.

De reden dat kwark zuur is, is omdat ze nog de whey en koolhydraten bevat en daardoor ook bepaalde zuren. Als je de kwark laat uitlekken in een zeef, dan lekken de whey, het vocht en de koolhydraten met het zuur eruit en houd je een dikke massa met neutrale smaak over. Dit zal dan een veel betere smaak opleveren bij verdere bereidingen.

In kwark zijn er ook nogal wat smaakverschillen tussen de merken. Je hebt zeer zure, tot neutrale, tot zeer vette en zuurloze kwark. Probeer eens met een ander merk, zoals bijv. van ALDI, en laat desnoods wat uitlekken tot alle zuur weg is.

Ik neem altijd AH merk kwark met wat aardbijensiroop erbij ... heeeerlijk elke avond een bak mijn maag in werken :)

misschien dom vraagje maaruh...

Als ik het vocht even uit de kwark wil halen (of hoe je dat ook maar zegt) dan merk ik dat de éne keer de kwark heel vloeibaar is en de andere keer is het veel "vaster" dan kan b.w.v.s. het bakje zo omdraaien. Waar ligt dit precies aan?

Terug
Naar boven