Knappe vent
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 36
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 98kg
- Vetpercentage
- 13%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat is de meerwaarde van bcaa's voor het slapen gaan?
Spierafbraak voorkomen. Pak post WO geen carbs meer en slaap meestal pas om 12 of 1 uur.
@ knappe vent, heb vroeger zelfs nog lager gezeten icm ochtendcardio. Ga het eerst zo proberen, heb geen haast.
Dan zou ik de BCAA rond 22.00u nemen en de kwark voor je gaat slapen. Of die pot gebruiken voor ochtendcardio.Had nog een pot staan en pak om 22.00 nog 250gram kwark of 30 gram whey.
Wat is de meerwaarde van bcaa's voor het slapen gaan?
Volgens mij klopt het wel, alleen zijn BCAA's nogal snel opgenomen en weer 'weg', terwijl casseïne (zit ook in kwark) veel langer in je lijf blijft. Daarom zou ik dat nemen voor het slapen.voorkomen van spierafbraak (katabolisme) tijdens het slapen.
Je lichaam wilt het suikerspiegel van je bloed op pijl houden, en dan kunnen ze deze onttrekken uit je spieren. Door BCAA's wordt dit voorkomen zodat het herstel bevorderd tijdens de nachtrust.
zeg ik dit allemaal goed??
+1Volgens mij klopt het wel, alleen zijn BCAA's nogal snel opgenomen en weer 'weg', terwijl casseïne (zit ook in kwark) veel langer in je lijf blijft. Daarom zou ik dat nemen voor het slapen.
Dan zou ik de BCAA rond 22.00u nemen en de kwark voor je gaat slapen. Of die pot gebruiken voor ochtendcardio.
Volgens mij klopt het wel, alleen zijn BCAA's nogal snel opgenomen en weer 'weg', terwijl casseïne (zit ook in kwark) veel langer in je lijf blijft. Daarom zou ik dat nemen voor het slapen.
+1
Daarom dat ik het ook vroeg waarom bcaa's te nemen voor het slapen gaan. Tijdens de nacht heb je juist trage afgifte nodig en geen supersnelle...
Kwark wil ik niet zo kort pakken voor het slapen gaan omdat er toch carbs inzitten en je de caloriën hieruit niet meer verbrand.
^^Dat is ook BS. Het gaat niet om wanneer je de carbs pakt (afgezien van ochtend en pre/post training) maar de hoeveelheid kcal die je tot je neemt. Dat maakt het verschil.
^^Dat is ook BS. Het gaat niet om wanneer je de carbs pakt (afgezien van ochtend en pre/post training) maar de hoeveelheid kcal die je tot je neemt. Dat maakt het verschil.

Theorie is geen praktijk jongens, ga er zelf een keer voor en vind uit hoe het is.
beesten![]()
true story.
ik heb voor mezelf ook gemerkt dat carbs na mn training in de cut gewoon dweilen met de kraan open is.
Theorie is geen praktijk jongens, ga er zelf een keer voor en vind uit hoe het is.
beesten![]()
Het is echt persoonlijk, alles hangt imo van je lichaamstype af. En je lichaamstype is dan ook weer nooit pur sang ecto, meso, endo. Combinaties zijn mogelijk. Het is gewoon beginnen van de basis, elke meal zelfde verhoudingen en dan spelen. Ben momenteel (in bulk) men carbs over heel de dag 100-150gr maar in men PWO wel in 1x -+100 carbs.
In de cut heb ik ook nooit carbs na men training genomen en dat werkte naar men mening wel, hoewel ik nog nooit langer dan 1,5 maand heb gecut.