MuscleMeat

zônnè grôôte Vuurbal jonge....

Respect als jij je aan dat dieet kan houden, zou voor mij erg lastig zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Wat is de meerwaarde van bcaa's voor het slapen gaan?

Spierafbraak voorkomen. Pak post WO geen carbs meer en slaap meestal pas om 12 of 1 uur.

@ knappe vent, heb vroeger zelfs nog lager gezeten icm ochtendcardio. Ga het eerst zo proberen, heb geen haast.

Wat is de meerwaarde van bcaa's voor het slapen gaan?

voorkomen van spierafbraak (katabolisme) tijdens het slapen.
Je lichaam wilt het suikerspiegel van je bloed op pijl houden, en dan kunnen ze deze onttrekken uit je spieren. Door BCAA's wordt dit voorkomen zodat het herstel bevorderd tijdens de nachtrust.

zeg ik dit allemaal goed??

voorkomen van spierafbraak (katabolisme) tijdens het slapen.
Je lichaam wilt het suikerspiegel van je bloed op pijl houden, en dan kunnen ze deze onttrekken uit je spieren. Door BCAA's wordt dit voorkomen zodat het herstel bevorderd tijdens de nachtrust.

zeg ik dit allemaal goed??
Volgens mij klopt het wel, alleen zijn BCAA's nogal snel opgenomen en weer 'weg', terwijl casseïne (zit ook in kwark) veel langer in je lijf blijft. Daarom zou ik dat nemen voor het slapen.

Volgens mij klopt het wel, alleen zijn BCAA's nogal snel opgenomen en weer 'weg', terwijl casseïne (zit ook in kwark) veel langer in je lijf blijft. Daarom zou ik dat nemen voor het slapen.
+1
Daarom dat ik het ook vroeg waarom bcaa's te nemen voor het slapen gaan. Tijdens de nacht heb je juist trage afgifte nodig en geen supersnelle...

Dan zou ik de BCAA rond 22.00u nemen en de kwark voor je gaat slapen. Of die pot gebruiken voor ochtendcardio.

+1
Daarom dat ik het ook vroeg waarom bcaa's te nemen voor het slapen gaan. Tijdens de nacht heb je juist trage afgifte nodig en geen supersnelle...

Ik zal jullie eerlijk zeggen dat ik niet meer geloof in alles pietje precies doen volgens het boekje. Het afgelopen halfjaar heb ik per dag tussen de 80 en 120 gram eiwit gegeten pér dag en de beste gains ooit gemaakt.

Kwark wil ik niet zo kort pakken voor het slapen gaan omdat er toch carbs inzitten en je de caloriën hieruit niet meer verbrand.

met 80gram eet je gewoon geen vlees vis of zuivel..
en als je daarmee je beste gains hebt gemaakt waarom dan nu bijna 3x zoveel nemen?

^^Dat is ook BS. Het gaat niet om wanneer je de carbs pakt (afgezien van ochtend en pre/post training) maar de hoeveelheid kcal die je tot je neemt. Dat maakt het verschil.

Vandaag alleen cardio gedaan. 10 min crosstrainer, 10 min hardlopen en 15 min fietsen. 330 kcal.
Daarna nog wat oefeninkjes gedaan voor rotator-cuff spieren. Links blijft toch minder stabiel dan rechts, hoop het zo wat te kunnen verhelpen.

Gisteren rug-schouders-buik getraind. Schouderoefeningen rustig aan gedaan, had maandag goed mijn best gedaan met borst. Rug ook rustig aan gedaan, lichte ontsteking bij de aanhechting van mijn biceps. Even de tijd geven om te herstellen.

Shoulder press
10x22
10x24
8x26
8x28

Hanging leg raises
4x10xBW
Laatste set halverwege overgegaan op knee raises.

Lat pulldown
10x55
10x60
8x65
8x75

Shoulder press machine/plate loaded
10x40
10x60
8x80
8x90
15x40

Seated Side raises
10x8
10x10

Overgegaan op staand omdat iemand de 12's wegpakte
8x14
10x10

Achterkant schouders met kinetic wall. Geen idee hoeveel kilo de instelling vertegenwoordigde.

machine crunch
machine crunch waarbij je je benen ook mee optrekt.

High row/plate loaded
10x40
10x60
8x70
8x80

Hierna nog 20 minuutjes op de crosstrainer gestaan, 200kcal.

Morgen sowiezo buik en triceps, wat ik er nog meer bij ga doen weet ik nog niet. Biceps kan ik nu niet pakken en benen zijn zo gaar van het squatten van maandag dat dat ook geen optie gaat zijn.

Vanmiddag geclipt op 14.4 4 weken geleden stond ik nog op 15.8%. Gaat lekker in dit tempo!

true story.

ik heb voor mezelf ook gemerkt dat carbs na mn training in de cut gewoon dweilen met de kraan open is.

Het is echt persoonlijk, alles hangt imo van je lichaamstype af. En je lichaamstype is dan ook weer nooit pur sang ecto, meso, endo. Combinaties zijn mogelijk. Het is gewoon beginnen van de basis, elke meal zelfde verhoudingen en dan spelen. Ben momenteel (in bulk) men carbs over heel de dag 100-150gr maar in men PWO wel in 1x -+100 carbs.

In de cut heb ik ook nooit carbs na men training genomen en dat werkte naar men mening wel, hoewel ik nog nooit langer dan 1,5 maand heb gecut.

Theorie is geen praktijk jongens, ga er zelf een keer voor en vind uit hoe het is.

beesten;)

Zijn feiten. Ik heb het zelf ook zo gedaan hoe jij het doet, ik heb ook 10% gedropt, meerdere keren zelfs.

Ik pak het nu anders aan, met beter resultaat.

Het is echt persoonlijk, alles hangt imo van je lichaamstype af. En je lichaamstype is dan ook weer nooit pur sang ecto, meso, endo. Combinaties zijn mogelijk. Het is gewoon beginnen van de basis, elke meal zelfde verhoudingen en dan spelen. Ben momenteel (in bulk) men carbs over heel de dag 100-150gr maar in men PWO wel in 1x -+100 carbs.

In de cut heb ik ook nooit carbs na men training genomen en dat werkte naar men mening wel, hoewel ik nog nooit langer dan 1,5 maand heb gecut.

Dat classificatie model kan al meteen de vuilnisbak in zoals vele andere. Maar buiten dat snap ik niet waarom men carbs mijd in een cut na de training. Je hebt nu eenmaal carbs nodig kan me alleen geen betere tijd bedenken als around trainings time.

Maar goed ieder zijn ding zeg ik altijd maar.

Terug
Naar boven