XXL Nutrition

zonnebank gezond?

Andries

Dutch Bodybuilder
Elite Member
Waardering
3
Lengte
1m89
Massa
95kg
Vetpercentage
15%
Heeft de zonnebank naast het bruine kleurtje wat je ervan krijgt ook nog nut?

bijv: tegen winterdepressie of bijv. door de warmte die ervanaf komt?

ik voel me dan lekker relaxed

slecht voor je huid is het zeker, maarja, dat is gewoon zonlicht ook....

maar...door de warmte geen depressie, dan kan je beter in bad :P das alleen maar schadelijk voor je ballen, dus kiezen maar ...huidkanker of onvruchtbaar

Euh..

Wanneer je extreem veel onder de zonnebank gaat krijg je extreem veel rimpels.
Wanneer je een beetje onder de zonnebank gaat krijg je een beetje rimpels.
Wanneer je helemaal niet onder de zonnebank gaat................

En meer wil ik er niet over kwijt.

Euh..

Wanneer je extreem veel onder de zonnebank gaat krijg je extreem veel rimpels.
Wanneer je een beetje onder de zonnebank gaat krijg je een beetje rimpels.
Wanneer je helemaal niet onder de zonnebank gaat................

En meer wil ik er niet over kwijt.

Ga jij onder de zonnebank? :p

Tuurlijk krijg je van de zonnebank geen rimpels!! :hamer:
Van verbranden krijg je rimpels. Verbranden is erg slecht voor je. Mijn moeder heeft al meerdere malen huidkanker gekregen. Dat was hoogstwaarschijnlijk door het alsmaar verbranden in de zon..

Teveel onder de zonnebank is idd slecht voor je huid, maar af en toe kan volgens mij niet echt kwaad. Gewoon niet te vaak en niet te lang gaan.

1x per week/1x per twee weken.

Het kan wel helpen tegen 'winterblues' (als ik eronder vandaan kom voel ik me tenminste altijd lekker) door het licht en de ontspanning/warmte.

Je huid wordt er alleen niet dikker van (van de echte zon wél, en dat is juist goed voor je). Er wordt ook geen vitamine D aangemaakt, wat bij de echte zon wél het geval is.

Mijn conclusie: het is niet per se goed voor je maar ook niet slecht (mits je het met mate doet).

Teveel onder de zonnebank is idd slecht voor je huid, maar af en toe kan volgens mij niet echt kwaad. Gewoon niet te vaak en niet te lang gaan.

1x per week/1x per twee weken.

Het kan wel helpen tegen 'winterblues' (als ik eronder vandaan kom voel ik me tenminste altijd lekker) door het licht en de ontspanning/warmte.

Je huid wordt er alleen niet dikker van (van de echte zon wél, en dat is juist goed voor je). Er wordt ook geen vitamine D aangemaakt, wat bij de echte zon wél het geval is.

Mijn conclusie: het is niet per se goed voor je maar ook niet slecht (mits je het met mate doet).

second that, behalve dat ene stukje dat je huid van de zon dikker word, kan zo zijn :dunno:

second that, behalve dat ene stukje dat je huid van de zon dikker word, kan zo zijn :dunno:

Ik dacht eigenlijk dat dat niet zo was, omdat zonnebankstraling 'nep' is en minder UVA/UVB bevat... maar ik kan het zo snel ff niet vinden.

Misschien heb je gelijk. :)

Oh en nog wat, zonnebank kan goed zijn als je last hebt van puistjes. Kan een positief effect hebben.

Ik vind zonnebanken een in de donkere grauwe dagen. Kom er altijd met zo'n heerlijk gevoel onder vandaan:D

Het helpt bij mij goed tegen puistjes, waar soms "plots" last van krijg.

Kan ontspannend zijn, en je kan je er wel goed door voelen in winter. Als je eenmaal een kleurtje hebt opgebouwd 1x in de 2 weken ofzo dan valt schade wel mee.

Powerlifters horen niet onder de zonnebank.

ik vind het heerlijk, lekker chillen na of tijdens het werk, voor of na een workout, of voor ik de sauna of stoombad inga :D heerlijk gewoon, plus ik zie er in de winter niet uit als een albino. En ben alvast een beetje gekleurd voor ik als brit op et strand lig.

ik heb er spijt van dat ik vroeger veel onder de zonnebank lag.
rimpels..... en dat met 38 !!!

Teveel is nooit goed ...

Maar een keertje per week kan heus geen kwaad.
Lekker mp3'tje op en chillen. Ideaal bij zo'n donkere dagen of tijdens een drukke
periode even te relaxen.

ik las het tegenovergestelde in een vitaminstore magazine, en die verkopen geen zonnebanken of iets dat ermee te maken heeft, waarom zouden ze liegen? :)

Moet je ff m'n latere posts lezen... Ik dácht dat dat zo was, van dat vitamine D en dat je huid niet dikker wordt van 'nepzon'... dacht dat ik dat regelmatig had gelezen... maar misschien vergis ik me. Ik weet het eigenlijk niet.

De vraag is wat is lang?
Ik lig gemiddeld 12min eronder. Het zijn goede lampen maar het is geen turbo machine met speciale gezichtslampen erin enzo.

Terug
Naar boven