Fitness Seller

zonnebank gezond?

De vraag is wat is lang?
Ik lig gemiddeld 12min eronder. Het zijn goede lampen maar het is geen turbo machine met speciale gezichtslampen erin enzo.

Tja, wat is lang... ik denk dat 15 minuten per keer toch wel de max is. Ligt natuurlijk ook weer aan de sterkte van de lampen ja...

Ligt aan het wattage, je hebt zonnebanken van 1-2kw maar ook van 10kW.. Het zoeken van de gulden middenweg is aan jou :p

Moet je naar Sundays gaan, heb je verschillende sterktes banken, verschillende tijden en je kunt de gezichtsbruiner aan of uit zetten...

Na volgend jaar niet meer...er gaat een hoop veranderen in de zonnebankwereld.

gezond of niet, als ik Dennis Wolf was, dan zou ik me er toch 1 aanschaffen :cool: :rolleyes:

Nu ik gebruik wel zonneBank creme voor tijdens de zonnebank. Net zoals je zonnecreme hebt als je buiten in de zon loopt.

ik heb gehoord dat boter opsmeren goed is als je gaat

Na volgend jaar niet meer...er gaat een hoop veranderen in de zonnebankwereld.

Klopt. Zonnebankcentrales met zware zonnebanken moeten verdwijnen.
Mss de zwaarste Ergoline die ook zullen moeten verdwijnen, verder zal je
nog steeds denk ik over een flinke turbo beschikken.

Heeft een zonnebank uva en b stralen? Ik dacht dat uva a stralen het 'slechts' waren. Uva gaat ook door de ramen daardoor veroudert je huid ook door binnen te zitten.
Als ik onder een zonnebank zou gaan zou ik de hoogste factor aandoen en dan zonnebaden over een aantal dagen (misschien minder lang eronder liggen)

Geloof het maar wel...alle turbobruiners worden verboden zowieso en men is nog meer aan het uitzoeken wat wel of niet kan.

laten ze tabak en alcohol dan ook meteen verbieden, net als zonnenbanken doen mensen dat uit eigen wil en is het slecht....

Ik lig 1x per week of 1x per 2 weken max. 20min onder de zonnebank. Volgens mij is het als je het met mate doet niet slecht voor je.

Ach wat is er tegenwoordig nog wel gezond.....

die sunshower kost 3500 euro (en dat is dan niet ingebouwd in de muur gewoon een losstaand/hangend ding, ik had een offerte aangevraagd, net opgebeld door zon bedrijf, alsof ik dat kan betalen, maarja ik was erg benieuwd naar prijs.

Ik ga twee maal per week 15min en missschien nog een keertje extra voordat ik op stap ga. Zo erg zal het wel niet zijn.

Die hebben wij sinds een paar maandjes ook in de gym en ze werken echt super. Moeten ze alweer gaan vervangen zeker:rolleyes:

Zou kunnen je hebt een Ergoline 400 600 700 800 900 geloof ik. Welke moeten verdwijnen weet ik precies niet, zie de laatste wel verdwijnen.
Bij ons in Tropical in Aalst heb je nog een I Bed Swing en Diavolo. Dat zijn indrukwekkende zonnebanken van 1 euro per minuut die je echt wel meteen bruin maken, gelaat voelt trouwens na een kwartier als een koekje aan. Imo mogen die echt wel verdwijnen, kunnen niet gezond zijn. Heb eens gelezen dat een x aantal minuten een equivalent heeft van 100 uren zon. Weet het niet meer precies wat die verhoudingen waren maar het was toch wel veel.

volgens mij is het met zonnen zo dat elke keer als je zont je een beetje schade oploopt, je kan kanker krijgen van een verbrande huid van 20 jaar geleden. De schade stapelt zich steeds op.
dus of je nou af en toe of heel veel achter elkaar gaat, je bouwt schade op elke keer dat je gaat en die kun je niet meer laten herstellen.

Ik heb er geen verstand van eigenlijk. Om een zonnebank te vergelijken met zoveel uren zon, tsjah. Naar wat ik weet zit er wel verschillen tussen de twee. Maargoed, zover rijkt mijn kennis niet. Vind het wel lekker ter ontspanning voor afentoe en je ziet er gelijk wat knapper uit:)

Als die dingen echt zo gevaarlijk zijn moeten ze ze maar verbieden. Maar ik hoop dan wel dat het terecht is. Je krijgt tegenwoordig immers overal ziektes van:rolleyes:

Terug
Naar boven