eat me
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat van vitamine D aanmaak is een fabeltje volgens de media.Nee hoor, gewoon hetzelfde kleurtje
Ook onder de zonnebank neem je vitamine D op![]()

Dat van vitamine D aanmaak is een fabeltje volgens de media.
Ze hadden het vrijdag in het 7 uur journaal over;dat de zonnebank door de lange winter enorm populair is.
Maar schadelijk voor de gezondheid is en dat het beruchte aanmaak van vitamine D een fabeltje is.
Heb nog geen research gedaan, maar op de media zou ik niet voort gaan![]()

Daar heb ik ook iets van meegekregen, maar ik kan er nergens wat over vinden... Klinkt dus niet heel overtuigendDat van vitamine D aanmaak is een fabeltje volgens de media.
Ze hadden het vrijdag in het 7 uur journaal over;dat de zonnebank door de lange winter enorm populair is.
Maar schadelijk voor de gezondheid is en dat het beruchte aanmaak van vitamine D een fabeltje is.
Heb nog geen research gedaan, maar op de media zou ik niet voort gaan![]()
Infrarood komt van je gloeilamp.Voor vitamine D heb je weer een ander soort banken. Wat is dat ook alweer, infra-rood ofzo?
Eigenlijk is er geen verschil tussen zonnen in de zon en zonnen onder de zonnebank als het om risico's voor je lichaam gaat. Wat gevaarlijk is, is rood verbranden. Wanneer dat gebeurt kan het risico op huidkanker namelijk wel vergroten. In een professionele zonnestudio staan mensen die je kunnen adviseren over de zonnebank die jij het beste kunt kiezen, hoe lang je hieronder moet, en hoe je dit in de loop der tijd eventueel op kunt bouwen. Door verantwoord te zonnen kan het eigenlijk niet vóórkomen dat je rood verbrandt. In het geval van zonnen in de zon is dat heel anders. Jaarlijks verbranden duizenden mensen op het strand, bij het zwembad of in de tuin, omdat ze te lang in de zon blijven liggen.
Nee dat zei ik ook helemaal niet, maar je kunt aan die kop van Barbie zien dat het een zonnebank kleur is, net zoals je aan de kleur kunt zien of iemand de hele dag op het strand heeft liggen bakken.

Nee dat komt inderdaad van de dagelijkse zon hier in NL, is gewoon een overdosis zonnebank.

Zij gebruiken sowieso van die oranje tan-zooiNee dat komt inderdaad van de dagelijkse zon hier in NL, is gewoon een overdosis zonnebank.
Als je jonger dan 30 bent en je gaat onder de zonnebank, dan verhoog je de kans op huidkanker met 30%