XXL Nutrition

zonnebank gezond?

mr oneliner heeft gesproken hoor:roflol:

volgens mij is het met zonnen zo dat elke keer als je zont je een beetje schade oploopt, je kan kanker krijgen van een verbrande huid van 20 jaar geleden. De schade stapelt zich steeds op.
dus of je nou af en toe of heel veel achter elkaar gaat, je bouwt schade op elke keer dat je gaat en die kun je niet meer laten herstellen.

Je hoort toch altijd zeggen dat het lichaam zich zo geweldig aanpast en herstelt. Dus geloof ik ook dat het lichaam wel tegen wat zon(nebank) kan.

De schade die je oploopt onder de zonnebank is afhankelijk van een paar factoren, namelijk:

1) Pigment en dikte van je huid, hoe goed je bescherming tegen de straling is.
2) Wattage van de zonnebank, hoe meer Watt, hoe hoger de straling dus hoe meer schade.
3) De tijd die je eronder ligt, hoe langer hoe meer straling je krijgt te voorduren.
4) Koppelt beetje terug op 3, als je te lang er onder ligt lopen de cellen in je huid ernstige schade op en verhoog je kans op huidkanker doordat de cellen worden gemuteerd.
5) Een goed beschermende zonnebank creme of olie.
6) Je huidtype.

Wat betreft het verschil zon/zonnebank, de straling is even schadelijk, het aantal zonuren is welke voor jou de meeste bedreiging vormt.

ik zie ook niet wat er zo geweldig aan is ???

Het is gewoon lekker. Je ontspant er van. Je voelt je weer lekker als je even in een dipje zat en naar de zonnebank gaat. Je wordt er bruin van (staat vaak beter dan lijkbleek). Het is goed tegen puistjes.

Dat zijn enkele redenen waarom het zo 'geweldig' is.

Ik ga twee maal per week 15min en missschien nog een keertje extra voordat ik op stap ga. Zo erg zal het wel niet zijn.

Onder de zonnebank gaan voordat je gaat stappen heeft cosmetisch geen nut. Bruining zie je pas 6 uur na een zonnebank

Het is gewoon lekker. Je ontspant er van. Je voelt je weer lekker als je even in een dipje zat en naar de zonnebank gaat. Je wordt er bruin van (staat vaak beter dan lijkbleek). Het is goed tegen puistjes.

Dat zijn enkele redenen waarom het zo 'geweldig' is.

Absoluut :D Normaal ben ik lijkbleek, maar met een lekker zonnebank kleurtje zie ik er stukken gezonder uit. Ik heb ook zeker minder of vrijwel geen last van puistjes meer sinds ik regelmatig zonnebank.

zonnebanken is ook nog ergens goed voor hoor, je maakt serotonine aan en daar word je vrolijk van. te veel kan inderdaad leiden tot huidkanker(maja alles is tegenwoordig kankerverwekkend dussss).

Ik ga echt nooit, het is zo duur!

Bij ons in de gym hebben ze een zogenaamd zonnekanon, dit is een soort verticaal tosti ijzer waar je max 12 min onder mag, in het begin 4min en steeds wat langer..
Het voordeel is dat je 360 graden rondom gebruind wordt.
Het grote nadeel is mijns inziens dat er in 1 keer zoveel energie vrijkomt het daardoor slechter is als de gewone zonneband, maar daar lig je weer veel langer onder!
Wat zijn jullie meningen?

Bij ons in de gym hebben ze een zogenaamd zonnekanon, dit is een soort verticaal tosti ijzer waar je max 12 min onder mag, in het begin 4min en steeds wat langer..
Het voordeel is dat je 360 graden rondom gebruind wordt.
Het grote nadeel is mijns inziens dat er in 1 keer zoveel energie vrijkomt het daardoor slechter is als de gewone zonneband, maar daar lig je weer veel langer onder!
Wat zijn jullie meningen?

In zo'n zonnekanon moet je toch staan? Laat mij maar lekker liggen....

In zo'n zonnekanon moet je toch staan? Laat mij maar lekker liggen....

Ja klopt met je armen omhoog in van die lusjes zodat echt alles gebruind wordt, bij het liggen is het lastig om de zijkanten te doen, en het is maar een paar min natuurlijk

Zonnebank helpt wel tegen winterdepressies ja, maar dan zou je regelmatig moeten gaan. Ik voel me wel beter met een bruin kleurtje. Aanmaak van Vita D wordt bevordert. Echter foliumzuur wordt afgebroken. De overige nadelen van zonnebanken weet iedereen wel denk ik. Je moet het gewoon niet overdrijven(Tanorexia).

Ah joh overdreven dit allemaal ;) .. alsof iedere man die wellis een bad neemt onvruchtbaar word.. en zonnebanken doe ik soms ook wel is :) Ik vind het wel lekker die warmte, zeker als het buiten prutweer is.

Zonnebanken gezond of niet ?

Hallo,

er wordt veel onzin geschreven of dat zonnebank nu gezond is of niet.

Kijk om je heen en je hebt het antwoord:

1. Iemand die veel in de zon werkt heeft een donkerbruine dikke lederachtige huid met diepe rimpels. Havenmeesters en wegenwerkers enz...
2. Het ' licht ' uit zonnebanklampen is IDENTIEK als het zonnelicht, het maakt geen verschil of je veel op het strand rondloopt of veel onder de zonnebank gaat.
3. We spreken over UVA en UVB want Infrarood is gewoon warmte en dringt niet in de huis in. UV wel, de A oppervlakkig in de huid de B diep in de huid.

A= zal de cellen van de nog levende huid versneller doen sterven
B= je voelt deze straling door een euforisch gevoel dat je ook voelt op je beenderen ( knoken) de straling gaat immers tot op het been!

Nu, als je overdrijft is het ongezond, als je niet overdrijft is het niet schadelijk als je geen zonlicht hebt is het ook ongezond. Dus maximum 10 maal 30 minuten per jaar onder de zonnebank is een regel.

Rimpels krijg je waar je je huid plooit, dus... plooi je huid niet. Kijk naar jezelf wanneer je lacht en pas je lach aan. Je zal misschien met me lachen nu, maar het is makkelijker dan je denkt. Je voorhoogd en je ogen aan de zijkant die mag je niet meer fronzen.

HYDRATEREN is de boodschap, altijd hydrateren.. 's morgens en ' s avonds en ook in de dag als het warm is... neem NIVEA blauwe potten er is niks beters, dit is ontwikkeld tijdens auswitch, wwII ( ik lach er niet mee hé, het komt van Bayer geloof ik die destijds van Hitler testen mocht doen op mensenhuid) Er zit huidverwant product in... afkomstig van koeieuier. ( geheim)

Ikzelf ben nu 39 jaar en heb geen rimpels. Niks, maar ik ben dan ook consequent in wat ik hier geschreven heb. Nogmaals een droge huid rekt niet, een volle- cellen huis is dat wel.

Bewijs? Kijk naar dikke vrouwen en je ziet dat ze minder rimpels hebben dan magere vrouwen. Die dikke vrouwen hebben een dikkere vetlaag onderaan waardoor de huid zo niet moet plooien maar die hebben ook een elastische huid door verbeterde hydratering. ( zweten veel meer bij warmte... )

conclusie: Zonnebank is het verschuiven van schoonheid van later naar vroeger. Doe je het veel heb je een egale huid en oog je mooier maar heb je later een minder egale huid en oog je ouder...

Overdrijf je niet wordt je wél mooier en later maar een héél klein beetje lelijker... of: het is een win-situatie als je niet overdrijft!

succes!

Hallo,
er wordt veel onzin geschreven of dat zonnebank nu gezond is of niet.
...
succes!

Sorry maar daar geloof ik niets of tog ni veel van.

Heb trouwes vorig jaar een artikel in De Standaard (wetenschap) gelezen dat wanneer iemand onder de 18jaar onder de zonnebank gaat, hij 75% meer kans had op huidkanker dan iemand die het NIET deed.

Soortgelijke artikels:
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=1807
http://beauty.blog.nl/nieuws-uit-de...bank-verhoogt-kans-op-dodelijk-melanoom-enorm
http://www.cancer.org/docroot/NWS/content/NWS_1_1x_Tanning_Beds_May_Increase_Skin_Cancer_Risk.asp
...

Je kunt er gewoon niet om heen.
Ja, je huid heeft zonlicht nodig maar niet op die manier.
Je zegt dat de zonnebank hetzelfde is als het zonlicht, waarom zien die mannekes dan ORANJE ipv rood of bruin?

Ik zie het nut er egt niet van in van een zonnebank te nemen.
Nuja, van mij mag je altijd een zonnebank nemen, dan maak je mijn dag ook eens goed en kan ik wat lache!

Dit is trouwes een bump van een oude topic..

Terug
Naar boven