AndroidHealthClinic

Zonnebank

GdfMarcel

Dutch Bodybuilder
Waardering
4
Yoho

Ik wil vanaf vandaag beginnen met een zonnebankkuurtje.
Ik lig bijna nooit onder de zonnebank, en mijn vraag luidt dan ook:

Hoe moet ik beginnen? Hoe vaak kan ik in de week onder de zonnebank, en hoe lang per keer? Moet ik het opbouwen of moet ik altijd even vaak per week?

Hopelijk kan iemand me hier wat duidelijkheid over brengen, want als het over bruining gaat, ben ik niet helemaal uptodate.

Alvast bedankt!

• Topic Starter Topic Starter
Het dubbele topic was een ongelukje btw.

hoe vaak per week?!?!
ik zou het zowiezo niet meer dan 1 keer in de week doen.
ik ga zelf meestal 1 of 2 keer in de maand ofzo.

Gewoon beginnen met n minder sterke bank, laat gewoon informeren in de des betreffende zaak, die zien je en weten vaak wat voor type huid welke bank nodig heeft en hoe lang.

Ik zou beginnen met 1x de week.
Eenmaal je kleurtje begingt te hebben om de 2 weken.
En wanneer je tevreden bent 1x de maand zoals ik nu doe.
Zo werkt het toch goed voor mij, ik bruin ook wel heel snel en heb huidtype 4 (heel goede huid :))

ligt natuurlijk 'n btje aan je huid...
ik begin altijd ff met 2x in de week...3dagen rust dus...wat belangrijk is dat je niet te lang gaat...max 10min in mijn geval...
na 'n 5/6 weken ga ik een maandje 3 x in de week 15min om ff goed te knallen...
daarna alleen nog maar onderhoud...1 x p.w 15/20min
en dan is het zomer voor je het weet...en kan je 1/2 x in de maand gaan als er toch k*t weer voorspeld word!

1 keer in de week maximum. Hangt van zonnebank tot zonnebank af of dit kan leiden tot verhoogde risico's. Ik zelf doe het ook maar 1 tot 2x in de maand.

• Topic Starter Topic Starter
en hoe lang gaan jullie dan?

Teveel zonnebank = niet gezond, max 2x per maand

Laat je informeren bij het zonnecenter die zijn helemaal up to date. ;)

melatonan ;-)

lol menen jullie dat serieus van dat 1x in de week =/

ben er laatst nog een week aan een stuk elke dag een half uur, en dan gewoon elke week weer een keertje hoe het uitkomt.

geen info

Laatst bewerkt:
ik ga 1 x per week 12 minuten onder de zwakste zonnebank(goedkoopste ook :P ), werkt goed, krijg ik een mooie kleur van...helaas wil mijn gezicht niet zo, maar mijn lichaam is wel mooi bruin. Elke dag eronder voor een half uur? insane :)
soms ben ik lui en ga ik een week of 2 niet, dan begin ik wel te merken dat ik weer witter word
resultaat zie je al na 1 keer, ik wel althans

Als je opgebouwd hebt en je zit op je kleur is
1x per week meer als genoeg. Meer is overbodig vindt ik.

Ik ga 2/3 keer per week!
En dan 20 minuten.
Resultaten komen heel snel

Ik ben vorige week begonnen...;)

Ga 1 x per week.

Eerst 15 min.onder de lichtste bank
Van de week weer, ook weer 15 min.
Derde keer 20 min.en als het goed gaat de 4de keer 25 min.

Dat hou ik een tijdje vol en dan hoop ik te kunnen overstappen naar een iets zwaarde en pak ik het weer zo aan.

Enne, ik ben na 1x al spierwit....:p
Was eerst spier,spierwit dus gaat de goede kant op.

idd ff laten informeren bij het zonnebank centrum. Afhankelijk van je huidtype maken ze dan een mooi schema voor je.

Ik ga zelf meestal 1x per week.

zou de eerste 2 a 3 weken 3x 20 min nemen naar gelang welke zonnebank je neemt erna als je lekker kleurtje hebt gewoon 1x in de week om je kleurtje te behouden,en zonnebank is niet zo ongezond dat men zegt de uv stralen geven je een opgewekt en vrolijker humeur en zet je porieen open,natuurlijk overdaad schaad maar dat is nu een maal met de meeste dingen zo

Terug
Naar boven