AndroidHealthClinic

Zou iemand mijn voedings- en trainingsschema kunnen beoordelen?

Captain 18

Novice
Waardering
0
Goedemorgen.

Zou iemand mijn voedings- en trainingsschema kunnen beoordelen?

Stats:

leeftijd: 26 jaar
lengte: 1.86 m
gewicht: 97 KG
vet%: 15%

Trainingsschema:

Maandag: 25 min cardio + benen + buikspieren

Dinsdag: schouders + onderrug + 25 min cardio

Woensdag: rug + triceps + buikspieren

Donderdag: shrugs + superset schouders + onderrug + 25 min cardio

Vrijdag: borst + biceps + buikspieren

Zaterdag: 45 min cardio met opdrukken, optrekken en buikspieren

Zondag: rust

Per spiergroep:

3 á 4 oefeningen
Per oefening: 4 sets
Per set: 12/10/8/6 herhalingen met oplopend gewicht
Rust tussen sets: max 75 seconden

Mijn voedingsschema (maandag t/m zaterdag):

0630: 50 gr muesli + 30 gr eiwitpoeder + 1 liter melk + vitaminepil + 1 appel

0800: 1 volkoren boterham met 3 plakjes kipfilet

0900: 1 volkoren boterham met 1 gekookt ei

1000: 1 volkoren boterham met 3 plakjes rosbief + 1 mandarijn

1100: 1 volkoren boterham met 1 gekookt ei + 1 mandarijn

1230: 100 gr rijst + 150 gr groente + kipfilet

1415: 90 gr notenmix naturel

1530: 500 gr magere kwark + 1 mueslireep

1630: trainen

1745: 30 gr eiwitpoeder opgelost in water

1815: 2 volkoren boterhammen met 3 plakjes kipfilet en 3 plakjes rosbief

1930: 1 volkoren boterham met 3 plakjes kipfilet

2030: 1 appel en 2 mandarijnen

2200: 500 gr magere kwark

Supplementen:

Eiwitpoeder (dagelijks)
Animal M-stak (1 x per half jaar)
Animal Cuts (1 x per half jaar)

Mijn doelstellingen:

Mijn doelstellingen tijdens het trainen zijn:
  • rond de 100 KG uitkomen
  • vet% rond de 12%
  • goede en duidelijke spierdefinitie
Wat ik absoluut niet wil is enorm groot worden(helaas niet functioneel voor mijn werk:o!)

Tot slot:

Hoewel het redelijk gaat, kan ik op een of andere manier maar niet van de rand rond mijn middel af komen. Als ik mijn buikspieren wil zien moet ik ze aanspannen, en zelfs dan zie ik er nog maar 4. Terwijl ik al wel een half jaar trouw en intensief train!

Ik hoop dat iemand mij wat tips kan geven waarmee ik nog beter mijn doelstellingen kan bereiken.

Met vriendelijke groeten,

Captain 18!

Vindt het beetje apart schema, waarom onderrug bij schouders? doe onderrug of bij je rug of benen dag. ook train je schouders op dinsdag en donderdag? Prima als je die 2 keer per week wilt pakken maar doe er dan wat meer dagen tussen.
Over je buikspieren, gewoon een kwestie van lager in je vetpercentage zitten. Wss zit je nu rond de 15% als je enkel 4pack ziet als je aanspant, je zult richting de 10 moeten wil je fatsoenlijk 6pack kunnen zien en zelfs misschien nog wat lager om het te zien zonder aan te spannen.

Je eetschema is ook heel apart, hoe kan je in godsnaam 13 keer eten op een dag? niemand heeft daar toch tijd voor. Breng het terug naar 6/7 maaltijden op een dag door ze bij elkaar te voegen en eet elk 2 en half uur.

ik zou de muesli vervangen door brinta 's ochtends.
muesli bevat volgens mij veel suikers.

Verder zou ik gewoon 6/7 keer per dag gaan eten.

en om van die rand rond je middel af te komen.. sja dat duurt het langst van alles, het is heel vervelend maar je vetpercentage moet daar gewoon laag genoeg voor zijn.
dan zullen je abs zichtbaarder worden etc.

• Topic Starter Topic Starter
Vindt het beetje apart schema, waarom onderrug bij schouders? doe onderrug of bij je rug of benen dag. ook train je schouders op dinsdag en donderdag? Prima als je die 2 keer per week wilt pakken maar doe er dan wat meer dagen tussen.
Over je buikspieren, gewoon een kwestie van lager in je vetpercentage zitten. Wss zit je nu rond de 15% als je enkel 4pack ziet als je aanspant, je zult richting de 10 moeten wil je fatsoenlijk 6pack kunnen zien en zelfs misschien nog wat lager om het te zien zonder aan te spannen.

Je eetschema is ook heel apart, hoe kan je in godsnaam 13 keer eten op een dag? niemand heeft daar toch tijd voor. Breng het terug naar 6/7 maaltijden op een dag door ze bij elkaar te voegen en eet elk 2 en half uur.

De oefeningen voor mijn onderrug en buikspieren zijn niet zoals de andere spiergroepen. Voor onderrug en buikspieren doe ik 2 oefeningen achter elkaar, 3 setjes van 25 herhalingen. Ik gebruik iedere keer hetzelfde gewicht; niet te zwaar en dus meer om vet te verbranden.

Mijn schouders doe ik intensief op dinsdag, en op de donderdag een superset om ze een extra prikkel te geven. Is dit te weinig rust? in principe duurt het dan toch weer 4 dagen voordat ze weer aan de bak moeten?

Mijn voedingsschema is eigenlijk heel erg simpel: elk uur wat eten. Ik heb dit bedacht omdat ik me eens heb laten vertellen dat je het meest verbrand als je constant wat binnen krijgt. Of werkt dit juist averechts?

Alvast bedankt voor de tips!

De oefeningen voor mijn onderrug en buikspieren zijn niet zoals de andere spiergroepen. Voor onderrug en buikspieren doe ik 2 oefeningen achter elkaar, 3 setjes van 25 herhalingen. Ik gebruik iedere keer hetzelfde gewicht; niet te zwaar en dus meer om vet te verbranden.

Mijn schouders doe ik intensief op dinsdag, en op de donderdag een superset om ze een extra prikkel te geven. Is dit te weinig rust? in principe duurt het dan toch weer 4 dagen voordat ze weer aan de bak moeten?

Mijn voedingsschema is eigenlijk heel erg simpel: elk uur wat eten. Ik heb dit bedacht omdat ik me eens heb laten vertellen dat je het meest verbrand als je constant wat binnen krijgt. Of werkt dit juist averechts?

Waarom doe je bij oefeningen voor onderrug 25 herhalingen? slaat nergens op gewoon zelfde aantal herhalingen als andere spiergroepen.

het is een fabel dat meer herhalingen beter vet verbranden.

ook hebben je schouders geen 4 dagen rust, 0 zelfs want de dag erna doe je borst en daarmee pak je de schouders ook al flink.

Terug
Naar boven