MuscleMeat

Zou jij in een virtuele wereld willen leven?

Peiling Peiling Zou jij in een virtuele wereld willen leven?

• Totaal stemmers
    118
  • Topic Starter Topic Starter
Ik sta er echt van te kijken dat er op dit moment meer stemmers nee zeggen dan ja. We hebben het dus over of eeuwig dood zijn, of eeuwig doorleven in een virtuele wereld die je eigenlijk zintuiglijk niet kan onderscheiden van de fysieke realiteit. Voorlopig resultaat van poll is interessanter dan ik had verwacht, mensen kijken hier dus heel verschillend tegenaan.

Ik zal elke mogelijkheid om langer te leven direct aangrijpen.

Ik sta er echt van te kijken dat er op dit moment meer stemmers nee zeggen dan ja. We hebben het dus over of eeuwig dood zijn, of eeuwig doorleven in een virtuele wereld die je eigenlijk zintuiglijk niet kan onderscheiden van de fysieke realiteit. Voorlopig resultaat van poll is interessanter dan ik had verwacht, mensen kijken hier dus heel verschillend tegenaan.

Hoe kan je eeuwig doorleven ''leuker'' vinden, als je niet over de huidige emoties beschikt in een virtuele wereld? Dan kan je er toch inprencipe geen beter gevoel over hebben.

Hoe kan je eeuwig doorleven ''leuker'' vinden, als je niet over de huidige emoties beschikt in een virtuele wereld? Dan kan je er toch inprencipe geen beter gevoel over hebben.
Waarom denk je dat er een verschil is tussen emoties? Zoals ik zei is alles gewoon hetzelfde, buiten de nadelen die de fysieke wereld met zich meebrengen.

Waarom denk je dat er een verschil is tussen emoties? Zoals ik zei is alles gewoon hetzelfde, buiten de nadelen die de fysieke wereld met zich meebrengen.

Als er geen pijn etc is een virtuele wereld is, leek het mij onwaarschijnlijk dat jij je ook gelukkig etc kan voelen. Er moet toch wel een soort balans bestaan, tenzij onze technologie zo geadvenceerd is, dat we alle negatieve gevoelen kunnen wissen en de positieve blijven bestaan, al lijkt me dat geen leuk leven, want af en toe pijn voelen is goed, dan voel jij je iig menselijk.

Persoonlijk denk ik niet dat het haalbaar is. De mens wil per slot van rekening altijd iets nieuw.
Als je dan +100 jaar ofzo in dezelfde zooi zit, heb je er wel genoeg van natuurlijk.

Waarom ga je er trouwens vanuit dat met alle voorspelde ontwikkelingen tegen die tijd een mensenleven 'maar' maximaal 500 jaar kan duren?

Al kan je wel in 500 jaar een gruwelijk buffe fysiek maken :trollface:

Als er geen pijn etc is een virtuele wereld is, leek het mij onwaarschijnlijk dat jij je ook gelukkig etc kan voelen. Er moet toch wel een soort balans bestaan, tenzij onze technologie zo geadvenceerd is, dat we alle negatieve gevoelen kunnen wissen en de positieve blijven bestaan, al lijkt me dat geen leuk leven, want af en toe pijn voelen is goed, dan voel jij je iig menselijk.
Pijn bestaat om ons te waarschuwen voor mogelijke schade aan ons biologisch lichaam, dat is de enige functie van pijn. Ik zie dus niet in waarom je het noodzakelijk acht in een virtuele wereld. Er zijn mensen die door een aandoening geen pijn voelen, het enige nadeel dat zij ondervinden is dat ze zichzelf verwonden zonder dat ze het door hebben. Ze ondervinden geen andere nadelen.

En als je dan toch per se pijn wilt voelen, ik denk wel dat ze een SM-plugin kunnen regelen :D

Waarom ga je er trouwens vanuit dat met alle voorspelde ontwikkelingen tegen die tijd een mensenleven 'maar' maximaal 500 jaar kan duren?
Ben de laatste tijd veel aan het lezen over dit onderwerp. 500 jaar zie ik trouwens als voorzichtige schatting (minimum). Het is best mogelijk dat het meer zal zijn. Let op, we spreken over slechts 49 jaar verder. Dat is dus een relatief korte periode. De meeste mensen verwachten dit echt niet over 50j.

Lmao zo bedeoelde ik het niet :D Laat maar :o

Ja, maar dan moet ik het zelf niet weten. Zo van, zelf die wereld creëren en dan dat stukje geheugen van me wissen als ik er in ga.

Onze of mijn realiteit is misschien al virtueel of een droom en daar ook niet van te onderscheiden (foutjes vinden is onwaarschijnlijk met computertechnologie die dit in de eerste plaats mogelijk maakt) dus het maakt me allemaal niet zo veel uit.

Ja, maar dan moet ik het zelf niet weten. Zo van, zelf die wereld creëren en dan dat stukje geheugen van me wissen als ik er in ga.

Onze of mijn realiteit is misschien al virtueel of een droom en daar ook niet van te onderscheiden (foutjes vinden is onwaarschijnlijk met computertechnologie die dit in de eerste plaats mogelijk maakt) dus het maakt me allemaal niet zo veel uit.

Dat is inderdaad een film! Dat die gast vergeet dat hij zich daarvoor had opgegeven..met Tom Cruise. Hoe heet die ook al weer?

OT: Ik zou het zeker wel willen: Je kan er uitstappen wanneer je wilt. Dan is het dus simpelweg de keuze tot een langer bewustzijn vs geen bewustzijn (Dood). Ik zou alleen wel willen weten hoe het zit met privacy enz, niet dat ze gewoon kunnen bijhouden van sec tot sec wat ik aan het doen/denken ben.

Vraag me af of de "nee" stemmers dat nog steeds kiezen als ze eens een keer echt pijn meemaken in hun leven. Bijv. sterven aan kanker binnen een jaar terwijl je aan de chemo zit om het nog een maandje of 2 te rekken, of oorlog waarbij voor je ogen je moeder wordt verkracht en je vader vermoord. Maarja, die dingen lijken zo ver weg hè, met ons luxe Nederlandse leventje.

Als ik het 2 uurtjes per dag kon doen zou het me wel wat lijken.

Maar zijn alle anderen in deze wereld NCP's of andere gamers?
En heb ik de keuze de regels(physics) van deze wereld te veranderen(kunnen vliegen, etc etc).

Vliegen etc, zou wel vet zijn :) Kan je gratis op vakantie :trollface:

Dan zou alles gewoon nog zinlozer zijn en niets wat je doet zou enige waarde hebben.. Denk dat ik zou passen, 500 jaar zou btw al meer dan lang genoeg zijn.

Terug
Naar boven