MuscleMeat

Zou jij in een virtuele wereld willen leven?

Peiling Peiling Zou jij in een virtuele wereld willen leven?

• Totaal stemmers
    118
De gedachte dat je dood gaat en helemaal niks meer zal beleven vind je niet verschrikkelijk?

Neen, dat maakt alles net mooi. De gedachte dat alles op elk moment kan eindigen is toch net 'leuk'? Zonder die gedachte is er niets. Als je echt onsterfelijk bent, moet toch verschrikkelijk zijn. Niets is dan nog speciaal.

Als je tijd komt dan komt je tijd. Ik begrijp niet waarom men dat zo nodig wil manipuleren en steeds verder en verder wilt gaan. Men haalt gwn al het genot op die manier uit het leven. Langer is niet noodzakelijk beter.
Maar, dat is hoe ik erover denk.

• Topic Starter Topic Starter
Ok dan verschillen we daarover van mening, geeft niet.

De eerste effectieve anti-aging medicijnen zullen al veel vroeger op de markt komen. Binnen 10-15j kan je die ongeveer wel verwachten.

ik ben niet graag een lab rat en die zullen vast wel alleen voor de rijken zijn.

Maar -t even tussendoor, stel dat die anti-aging pills real zijn he, wat voor invloed denk jij dan dat het heeft op de wereldpopulatie. We zijn nu al met teveel en wat voor economische effecten zal het hebben.

Besides dachten ze ook iedereen in vliegende auto's zou vliegen/rijden en dat men succesvol kon klonen etc.

Laatst bewerkt:
Ik zou absoluut oneindig leven willen en de angst niet hoeven hebben voor ziekte en/of een vroege dood. Lijkt mij dat ieder mens dat wenst. De mensen die zeggen van niet hebben de dood nog niet diep genoeg in de ogen gekeken lijkt me.

Anti-aging zou inderdaad mogelijk moeten zijn met een soort medicijn dat de telomeren aanvult of zo word gespeculeerd iig. Ik ben zelf erg geinteresseerd in het onderzoek naar en zal wellicht ooit wel bij gaan dragen aan het onderzoek als het allemaal een beetje meezit en naar een bepaalde richting stuurt. (heb de keuze nog niet echt gemaakt)

---------- Post added di 28 jun 2011 at 11:11 ----------

ik ben niet graag een lab rat en die zullen vast wel alleen voor de rijken zijn.

Maar -t even tussendoor, stel dat die anti-aging pills real zijn he, wat voor invloed denk jij dan dat het heeft op de wereldpopulatie. We zijn nu al met teveel en wat voor economische effecten zal het hebben.

Zaken als economie zijn in de toekomst ook te overbruggen met technologie, denk aan massa productie van voedsel op kleine stukken land door middel van technologie. En machines die materialen kunnen produceren. De wereldpopulatie is natuurlijk een punt. En een oneindig leven willen is natuurlijk egoistisch. Maar wanneer jij als individu besluit geen kinderen te nemen maar wel een oneindig leven te kiezen draag jij dus niet bij aan de overpopulatie. Je behoud de populatie echter wel natuurlijk. overpopulatie vind alleen plaats als een stel besluit meer als 2 kinderen te nemen zo simpel is het. Wat mij betreft zouden ze er net als china een stop op mogen zetten. Want zoveel kinderen nemen in een tijd als deze is egoistisch en onverantwoord.

Laatst bewerkt:
Ik zou absoluut oneindig leven willen en de angst niet hoeven hebben voor ziekte en/of een vroege dood. Lijkt mij dat ieder mens dat wenst. De mensen die zeggen van niet hebben de dood nog niet diep genoeg in de ogen gekeken lijkt me.

Anti-aging zou inderdaad mogelijk moeten zijn met een soort medicijn dat de telomeren aanvult of zo word gespeculeerd iig. Ik ben zelf erg geinteresseerd in het onderzoek naar en zal wellicht ooit wel bij gaan dragen aan het onderzoek als het allemaal een beetje meezit en naar een bepaalde richting stuurt. (heb de keuze nog niet echt gemaakt)

---------- Post added di 28 jun 2011 at 11:11 ----------

Zaken als economie zijn in de toekomst ook te overbruggen met technologie, denk aan massa productie van voedsel op kleine stukken land door middel van technologie. En machines die materialen kunnen produceren.

Mooie praatjes, maar vooralsnog zijn er geen oplossingen voor het voedseltekort in derde wereld landen en leeft de merendeel van de bevolking in armoede. Hoe wil jij economie overbruggen met technologie als landen als griekenland, portugal en spanje nu al op de afgrond staan. Vooralsnog zijn die anti shit middeltjes en virtuele poep allemaal leuk en aardig, maar als wij zo doorgaan met onze planeet, dan krijg jij die kans niet eens ;). Geen kinderen nemen is lekker zwart wit he, denk dat de meeste toch kinderen willen hebben en die willen weer kinderen en kinderen en kinderen en zo krijg je vooralsnog te maken met een te grote wereldpopulatie, wat resulteert in tekorten > oorlog > einde van de wereld....

ik zal je is wat zeggen, mensen van deze tijd zijn allemaal ****ing egositisch, zelf lekker lang willen leven zonder de gevolgen onder ogen te zien. btw do the maths, als jij 500 jaar oud kan worden en je neemt 2 kinderen en je kinderen nemen op hun 25e weer 2 kinderen en dat gaat zo door en dat keer de wereldbevolking. Zie je het al aankomen? In theorie is al die shit allemaal leuk en aardig, maar in praktijk zal het allemaal vies tegenvallen.

Laatst bewerkt:
Mooie praatjes, maar vooralsnog zijn er geen oplossingen voor het voedsel tekort in derde wereld landen en leeft de merendeel van de bevolking in armoede. Hoe wil jij economie overbruggen met technologie als landen als griekenland, portugal en spanje nu al op de afgrond staan. Vooralsnog zijn die anti shit middeltjes en virtuele poep allemaal leuk en aardig, maar als wij zo doorgaan met onze planeet, dan krijg jij die kans niet eens ;). Geen kinderen nemen is lekker zwart wit he, denk dat de meeste toch kinderen willen hebben en die willen weer kinderen en kinderen en kinderen en zo krijg je vooralsnog te maken met de grote wereldpopulatie, wat resulteert in tekorten > oorlog > einde van de wereld....

Nog niet inderdaad. Maar ik heb een aantal discovery channel docs gezien en daar zijn ze toch zeker wel bezig met het effectief verbouwen van voedsel op kleinere gebieden. Daarmee zou de voedselproductie moeten stijgen met zo'n 400 %. Je kraakt technologie af maar ondersteunt wel de negatieve ideeën en die bieden gewoon nooit een oplossing. Als ieder gezin gewoon 1 of 2 kinderen zou nemen zou de populatie niet toenemen. Liefst gewoon 1 kind of geen kind. Dat is gewoon overantwoord in een tijd als deze. Probleem van de economie is juist de eeuwenoude ruilhandel die we nog steeds hanteren. Dat moet anders kunnen, misschien door grotendeels automatisering en ja gedeeltelijk communisme (zal wel weinig vrienden daarmee maken, maar ik geloof wel in communisme en gelijkheid, denk dat daar voor een groot gedeelte ook wel de oplossing in ligt). Mensen zijn inderdaad egoïstisch. Maar mensen die 500 jaar oud of ouder kunnen worden in volledige gezondheid zouden ook bij kunnen dragen aan technologie en wetenschap van de wereld. Stel je een einstein voor die vele honderden jaren onderzoek kan doen. En spanje, portugal, griekenland is maar een tijdelijk fenomeen. Dat lost zich echt wel op. Maar je hebt goeie punten hoor. Misschien dat iemand anders ze weerleggen kan. Zoveel heb ik me ook nog niet verdiept in het idee van zo een toekomst.

Laatst bewerkt:

Besides dachten ze ook iedereen in vliegende auto's zou vliegen/rijden en dat men succesvol kon klonen etc.
Ik zou de discussie graag on-topic houden, dus over de virtuele wereld.

Maar goed om toch kort te antwoorden:
- Het verloop van technologische ontwikkeling, dus ook medicijnen, is dat het steeds goedkoper wordt. Dus niet alleen voor de rijken uiteindelijk.

- Technologische vooruitgang heeft een positief effect om de economie. Overpopulatie is vooral een probleem omdat we teveel vervuilen. In de toekomst zullen we steeds meer duurzame energie gaan gebruiken. Voedselschaarste zal verdwijnen door efficiëntere kweek van plantaardige en dierlijke producten. Uiteindelijk zal de mens (en machine) het heelal intrekken, en andere planeten bevolken.

- De voorspellingen m.b.t. vliegende auto's waren gewoon op onbetrouwbare data gebaseerd. Hoewel er dit jaar al een betaalbare vliegende auto op de markt komt, zal het luchtverkeer aanpassen veel meer tijd vragen. Al heb ik zelf mij twijfels bij het hele idee. Klonen kan al, maar er zijn nog teveel risico's aan verbonden. In de toekomst zullen verbeterde kloontechnieken zeker nuttig worden.

Zouden we dan ook virtuele religieuzen krijgen die ons willen bekeren om zelfmoord te plegen omdat God dat wil, danwel aanslagen plegen. Of zou het dan net zoals nu zijn in die virtuele wereld: Mensen gaan op zondag naar de kerk, en als je daar niet aan mee wilt doen moet je alsnog langs 10 zenders zappen om geen dienst te hoeven zien.

Zouden we dan ook virtuele religieuzen krijgen die ons willen bekeren om zelfmoord te plegen omdat God dat wil, danwel aanslagen plegen. Of zou het dan net zoals nu zijn in die virtuele wereld: Mensen gaan op zondag naar de kerk, en als je daar niet aan mee wilt doen moet je alsnog langs 10 zenders zappen om geen dienst te hoeven zien.

je kan niet dood! je kan alleen de virtuele cel in en dan moet je gewoon jezelf even resetten en begin je weer bij lvl 1. Zouden er ook cheatcodes zijn?

R2, R1, Down, Left, L1 for infinite ammo.

R2, R1, Down, Left, L1 for infinite ammo.

playstation sucks bro Nador blijft trouwens punt dat kiezen voor eeuwig leven net zo egoistisch is als kiezen voor kinderen in een overbevolkte wereld. Je kunt zeggen dat je mensen het recht niet mag ontnemen om kinderen te nemen. Maar mag je mensen dan het recht wel ontnemen van oneindig willen leven? ook niet dan.

Laatst bewerkt:
Jawel dat mag, want jij hebt al een leven gehad dus de stok doorgeven aan je kids. sterven en plaats maken voor een ander :D

Zal een beetje zijn als nken met condoom.

Nee, dank u.

:roflol:

Nee, nee dankje. Ik heb een tijdje in een virtuele wereld 'geleefd' zeg maar game verslaafd en ben tot de conclusie gekomen het echte leven veel beter is.. alhoewel dat in 2060 waarschijnlijk wel een veel mooiere virtuele wereld zal zijn dan nu

Laatst bewerkt:
toegeven, we leven al in een halve virtuele wereld waarin alles wat je doet of wil is vorgekauwd. Veel verschil zal het allemaal niet uitmaken.

Ik zat er laatst ook over na te denken. Maar dan moet niet alles kunnen in die virtuele wereld, je moet er gewoon hetzelfde uitzien als in het echt. Anders klopt er niks meer van.

Als we nu in een virtuele wereld leven dan is dat nog niet (voldoende) bewezen, en tot die tijd ervaren wij het als fysieke wereld, dus het is niet relevant in de discussie. Dit topic gaat over een door de mens gecreëerde virtuele wereld.

Als we nu in een virtuele wereld leven dan is dat nog niet (voldoende) bewezen, en tot die tijd ervaren wij het als fysieke wereld, dus het is niet relevant in de discussie. Dit topic gaat over een door de mens gecreëerde virtuele wereld.

dat kan je niet bewijzen, dat is de grap net:)

Terug
Naar boven