MuscleMeat

Zou jij voor 10 miljoen euro naar china lopen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ik bedoel niet zozeer mensen opzich, maar de mensen van het board hier. Als je echt iemand als richard v bent die toch over de 100 kg weegt lijkt het me echt fysiek zwaar vooral voor je gewrichten om zoveel te lopen. No offence.

• Topic Starter Topic Starter
Ik bedoel niet zozeer mensen opzich, maar de mensen van het board hier. Als je echt iemand als richard v bent die toch over de 100 kg weegt lijkt het me echt fysiek zwaar vooral voor je gewrichten om zoveel te lopen. No offence.

Ja.. je moet het maar kunnen volhouden uit eindelijk he.
Plus inderdaad, je ken blessures krijgen.
Maar ook het opbouwen dat zit er ook zeker in, denk niet dat de meeste mensen in eens 25 kilometer per dag lopen, geloof me je gaat stuk.
Dan nog te bedenken dat je met spullen sjouwt tenzij, dat voor je word gedaan.

Dat is wel zo ja, en blaren lijken me ook niet echt fijn.

Tuurlijk.

Ik zou me zelfs laten ppen door een krokodil voor 10 miljoen euro

Zoals ik al zei heb ik dus die tocht gelopen van 110 kilometer, mar weet denk ik wel welke ik bedoel.
Maar goed de limiet was 24 uur, je liep dus sowieso snachts omdat de start om 18.00 was.
50 kilometer per dag is te doen en als je getraind bent 75. Bij de 50 kreeg ik 2 blaren op mn hielen daar ben ik de volgende 50 km mee doorgelopen want ik moest en zou het halen. Op het laatste ging er ook een spier in mn knie tegenwerken waardoor ik de laatste 20 kilometer half strompelend heb uitgelopen.

Ik lees net op internet dat afstand sjanghaii - amsterdam 8900 is. Dus laten we zeggen 9000 kilometer. 9000 kilometer gedeeld door 50 km per dag = 180 dagen = halfjaar. Vraag is of je dat elke dag kunt volhouden, als je getraind bent lijkt het me niet onhaalbaar.

het zal zo'n 8000 a 9000 km wandelen zijn, eer je in het westelijkste puntje van China bent (grove schatting) Een vliegreis naar Peking is vanaf Amsterdam een kleine 8000 km.

stel dat je van de 30 dagen in de maand er zo'n 25 kunt lopen (lijkt me veel) en je per dag gemiddeld 20 km kunt lopen is dat dus zo'n 16 maanden lopen. (Maar dat is imo wel een krappe schatting) Maar heck, al zouden het er 36 worden, voor 10.000.000 euro is dat nog dik 250K in de maand. Daar kun je wel een paar blaarpleisters voor halen lijkt me zo. Wanneer kan ik pakken? :D

Stel ik wil er een jaar over doen:

Ca 8000 km /365 = 22 km/dag. Prima te doen.

verdiensten: 10.000.000/365= 27.397 euro per dag.

Ik doe het ook wel voor 1 miljoen.

Edit: Ik ziet dat builderB ook al dergelijke berekeningen heeft gemaakt :)

Stel ik wil er een jaar over doen:

Ca 8000 km /365 = 22 km/dag. Prima te doen.

verdiensten: 10.000.000/365= 27.397 euro per dag.

Ik doe het ook wel voor 1 miljoen.

Edit: Ik ziet dat builderB ook al dergelijke berekeningen heeft gemaakt :)

Ok doe het maar. Dan krijg je 1 miljoen bananen van mij.

ik ook, ik neem wel een kilo'tje speed mee dan ben ik er sneller.

Een banaan is ca. 0,75 cent, dat is dus 750.000 euro handel. OK, deal :D

schuimbananen.jpg

Als je ziet dat mensen na de vierdaagse al helemaal verrot zijn en bijna niet meer kunnen lopen, lijkt het me een behoorlijk zware opgave. Zeker, als je in je achterhoofd houdt, dat je over bergen en dalen moet en het weer ook behoorlijk afwisselend zal zijn. Nog maar te zwijgen over de "gevaren" onderweg en ambtenaren, die je moet omkopen.

Ik zou het dus zeker doen.:D

De afstand is wel te doen. Heb een paar jaar geleden 50km gelopen met een gemiddelde snelheid van 7 km. Als je het rustig aan doet kom je er wel.
Een beetje training kan alleen geen kwaad als je per dag een goed aantal kilometers gaat lopen met je bepakking. Verwacht niet dat je 50 weken lang zomaar 40km per dag loopt.

De omstandigheden zijn echter wel verrot zodra je een beetje richting Polen/Oostblok gaat denk ik. Dan heb je niet om de 30km een "gezellig" Duits schlager dorp met slaapplekken.

Ik zou het zeker doen, maar er wel 2/3 jaar over doen, zodat je niet enkel aan het lopen bent en ook nog wat ziet. En misschien kun je wat dodo's van Discovery met een vreetkaravaan achter je aan laten gaan. ;)

Wanneer kan ik beginnen?

Zou het meteen doen... Bij het onderdeel waar ik in dienst heb gezeten hadden ze wel meer van die bizarre uitdagingen. Eén van die dingen was 200km lopen in 24 uur... (heb ik trouwens zelf niet gedaan). Als je maar gemotiveerd blijft lukt het zeker. Gewoon verstand op nul en gaan!

polen & oostblok is denk ik nog een heerlijkheid vergeleken met centraal azie ;)

lol in een rechte lijn is het ongeveer 6.500 km van nederland naar china. Naar schatting zou dit toch al snel 9000km worden omdat je heel wat bergen moet ontwijken en dat soort gedoe. We zeggen je loopt met 5km per uur en je loopt 12uur op een dag. Dus 60km per dag. Dan ben je ongeveer 150 dagen bezig. Ongeveer een half jaar.

I WOULD DO IT :D :banana:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven