Fitness Seller

Stelling Zwaan wint van hond in gevecht op de dood

Peiling Peiling Wie wint?

• Hond

Stemmen: 64 71,1%
  • Zwaan

Stemmen: 16 17,8%
  • Zal ongeveer 50/50 zijn

Stemmen: 10 11,1%

• Totaal stemmers
    90
Zo'n typische urban myth dat zwanen zo eventjes zonder moeite een arm van je breken als ze goed boos worden, die zeldzame keren dat dit is gebeurd was het of bij hele kleine kinderen of hoogbejaarden. Een beetje hond bijt zo'n zwaan moeiteloos dood, daar waar hij ontzettend zwak is, in zijn hals.

De hond verliest.
Ik heb 2 duitse herders en geloof maar dat ik een rondje maak om een zwaan.

De nek is helemaal niet zwak dat is een behoorlijke sterke spier.
Ze slaan ook niet alleen met de vleugels maar ook met de nek.
En ja met die nek kunnen ze makkelijk je arm breken.
Daarnaast zijn ze zo snel dat een hond de kans niet eens krijgt om ze in de nek te bijten.

Ik doe zelf africhting en bij ons zijn er ook mensen die jachttraining doen met hun honden.
Die mogen niet eens het water in als er zwanen/ ganzen zijn en al helemaal niet met jongen. Die mannetjes vliegen die honden aan en verdrinken ze gewoon.

Iemand had hier foto's geplaats van staffords.
Dit zijn dat wel vechthonden maar zij winnen van andere honden ed niet van zwanen. Ze zijn veel te log om zich snel te verplaatsen en zullen de kans niet krijgen om goed in te bijten...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

jup ook zij zal het afleggen tegen de zwaan :D

hahaha wat een domme foto van die hond:D

Ik heb 50/50 gestemt ligt er dus een beetje aan wat voor hond we hebben geloof wel dat een stafford of een getrainde duitse herder die kippetjes ff koud maken.Kom op man met staffords gaan ze in spanje zelfs achter wilde zwijnen aan en die killen ze ook gewoon.Maar zow lief hondje als op de foto getoont die gaat er ckrr aan.

quote van iemand uit de jacht:

Zwanen zijn zelfs levensgevaarlijk voor honden, vooral in het water. Als het vrouwtje broedt durft het mannetje elke nietsvermoedend in de buurt achter een stok zwemmende hond aan te vallen en te proberen verzuipen door hem onder te drukken.
Vroeger is zo een grote Amerikaanse Stafford van me, die echt niet bang aangelegd was, haast verzopen. Onder water moest hij naar de kant zwemmen en de zwaan bleef maar boven hem en hem met geweld onderdrukken. Daarna had die hond zo'n respect voor zwanen dat hij bij het zien van een los wit veertje, al in de lucht sprong.
Met een vleugelslag kan een zwaan een hond zo ferm raken dat de hond k.o. gaat of schade heeft.

Klopt en een zwaan geeft niet zomaar op, want die blijft je achteraan gaan. Die beesten leggen net als ganzen enorme afstanden af, dus er zit behoorlijk wat spier en kracht in zo n vleugel. Honden moeten het zelfs vaak afleggen tegen agressieve katten, laat staan zwanen.

http://www.youtube.com/watch?v=l4BkAenyPQE

Laatst bewerkt:
Honden moeten het zelfs vaak afleggen tegen agressieve katten, laat staan zwanen.

De enige reden dat honden het 'afleggen' tegen agressieve katten is dat honden simpelweg rationeler zijn. Een hond heeft simpelweg geen zin in een klauw in zijn neus en is te imponeren met agressie en standvastigheid. Ofwel, honden zijn intelligenter, maken rationelere beslissingen. No way, dat er ooit een hond (ik heb het dan niet over honden die wat bouw betreft op cavia's en ratten lijken uiteraard) is gestorven aan de agressie van een boze huiskater terwijl vica versa geen discussie behoeft.

Overigens ben ik een kattenliefhebber en heb vrij weinig met honden. Verder denk ik dat de voorbeelden van angstige honden en onoverwinnelijke zwanen de uitzonderingen zijn, incidenten waarop je geen generalisaties kan maken. Een tijdje terug was er een semi-onderzoeksprogramma op ik dacht de VPRO waarin ze de slagkracht van de zwaan hebben getest, de conclusie was dat een zwaan niet in staat is om volwassen mensen echte schade aan te brengen, hooguit wat broze bejaarde botten en onvolgroeide peuterarmpjes.

---------- Toegevoegd om 11:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:59 ----------

quote van iemand uit de jacht:

Gelul, spannende borreltafelverhalen van jagers. Sowieso al niet het meest intelligente volk dat je kan bedenken. Als er al iets waar is van die anekdote is het juist zo'n incident die zo schaars is dat het zijn eigen weg gaat leiden, juist zo krachtig omdat het een uitzondering op de regel is.

Laatst bewerkt:
De enige reden dat honden het 'afleggen' tegen agressieve katten is dat honden simpelweg rationeler zijn. Een hond heeft simpelweg geen zin in een klauw in zijn neus en is te imponeren met agressie en standvastigheid. Ofwel, honden zijn intelligenter, maken rationelere beslissingen. No way, dat er ooit een hond (ik heb het dan niet over honden die wat bouw betreft op cavia's en ratten lijken uiteraard) is gestorven aan de agressie van een boze huiskater terwijl vica versa geen discussie behoeft.

Overigens ben ik een kattenliefhebber en heb vrij weinig met honden. Verder denk ik dat de voorbeelden van angstige honden en onoverwinnelijke zwanen de uitzonderingen zijn, incidenten waarop je geen generalisaties kan maken. Een tijdje terug was er een semi-onderzoeksprogramma op ik dacht de VPRO waarin ze de slagkracht van de zwaan hebben getest, de conclusie was dat een zwaan niet in staat is om volwassen mensen echte schade aan te brengen, hooguit wat broze bejaarde botten en onvolgroeide peuterarmpjes.

---------- Toegevoegd om 11:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:59 ----------

Gelul, spannende borreltafelverhalen van jagers. Sowieso al niet het meest intelligente volk dat je kan bedenken. Als er al iets waar is van die anekdote is het juist zo'n incident die zo schaars is dat het zijn eigen weg gaat leiden, juist zo krachtig omdat het een uitzondering op de regel is.

en waar baseer jij je mening op?
Op een tv programma?
Ik ken zelf mensen uit de jacht heb zelf 2 duitse herders die getraint zijn om te bijten en ik realiseer me heel goed dat een zwaan behoorlijke schade kan aanbrengen aan een hond en zeker als de hond in het water zit.

Een tv programma waarin ze op basis van de wetenschappelijke methode de slagkracht van een zwaan hebben getest, ja. In normale situaties wint een zwaan niet van een hond. Natuurlijk besef ik me wel dat die incidenten veel spannender zijn en daarom leuker zijn om te veralgemeniseren, die neiging zie je dagelijks om je heen in alle facetten van de actualiteit.

---------- Toegevoegd om 11:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:12 ----------

Hoeveel honden denken jullie zijn er gestorven of zwaar toegetakeld door het handelen van een zwaan en hoeveel zwanen denken jullie zijn er gestorven of verwond door het handelen van een hond?

http://forum.fok.nl/topic/1456435

Het is een Fok!-topic dus.

In het Haagse nieuws al een paar keer gelezen dat een zwaan iemands arm had gebroken op een fiets/wandelpad maar ik blijf er bij dat vanaf een middelgrote hond de zwaan toch echt in het nadeel is. Nu zullen de meeste honden overigens afdruipen als die zwaan al begint met dreigen maar als het aankomt op een gevecht is de zwaan toch echt in het nadeel. Een middelgrote hond kan aardig wat tikken krijgen voordat die terugdeinst, eenmaal agressief gemaakt zullen de meeste honden blijven aanvallen.

Je bedoelt dat een agressieve, haar eieren beschermende zwaan te keer ging tegen passerende fietsers die daardoor van hun fiets lazerden en door de val een arm braken?

Je bedoelt dat een agressieve, haar eieren beschermende zwaan te keer ging tegen passerende fietsers die daardoor van hun fiets lazerden en door de val een arm braken?

Er af gemept inderdaad, niet door het wieken met de vleugels. Maar goed je schrikt je waarschijnlijk ook de kolere als een zwaan je aanvalt op een fiets/wandelpad.

Ik ben nog steeds van mening dat 99% van de honden afdruipt tegen een zwaan.
In het water zijn ze echt levensgevaarlijk voor honden als ze jongen hebben omdat ze de hond dan proberen te verdrinken als hij dichtbij is.

Een gevecht op leven en dood aan de kant zullen ze niet snel hebben.
Een hond gaat er 9 vd 10 keer vandoor als zo'n beest met die vleugels open en wild sissend komt aangescheurd.

Om te kunnen berekenen welke van de 2 sterker is heb je meer nodig dan alleen maar de kracht die een zwaan heeft in de vleugels hoor.
En om een mening te vormen heb je meer nodig dan 1 tv programma

Nogmaals, hoeveel zwanen denk jij zijn er de afgelopen jaren toegetakeld door toedoen van agressieve honden en hoeveel honden denk jij zijn er toegetakeld door agressieve zwanen? Ik ken bijzonder weinig nieuwsberichten waar dat laatste het geval is namelijk en kom regelmatig nieuwsberichten tegen waarin er weer een zwaan naar de knoppen is geholpen door halve garen die hun agressieve honden los laten lopen op plaatsen waar dat niet is toegestaan.

Een volwassen zwaan weegt zo'n 10 kilo, een hele zware 12. Een beetje hond een veelvoud daarvan. De kaken van een beetje hond zijn ontzettend sterk, een hond mag je toch echt wel aannemen veel meer incasseringsvermogen dan een veel kleinere zwaan die het niet bepaald moet hebben van een uitgebalanceerde anatomie. Daarbij is een hond vele malen sneller, zeker op het land maar waarschijnlijk ook op het water. De enige voordeel die een zwaan kan hebben is dat een hond relatief gemakkelijk te imponeren is, zodra hij reeds voorbij dit punt is, is de zwaan ten dode opgeschreven.

Klaaswitz heeft gelijk en Veronique niet!

Heb eens een programma gezien waar een man en zijn hond in een vissersbootje zaten en er telkens een zwaan de hond kwam lastigvallen (dus prikken/bijten). Die hond was precies bang en weerloos, dus daarom gok ik op 50/50.

Heb eens een programma gezien waar een man en zijn hond in een vissersbootje zaten en er telkens een zwaan de hond kwam lastigvallen (dus prikken/bijten). Die hond was precies bang en weerloos, dus daarom gok ik op 50/50.

Het ging om de situatie van gevecht op leven en dood.

haha I will send my dog!!
Die bijt dan wel geen zwanen maar wel zwaar irritante mensen :D

Terug
Naar boven