XXL Nutrition

Zwaar werk

En..jouw specifieke klachten van hooikoorts (zo ja, welke? Als je kwijt wilt) of zei de arbo arts dat iedereen met hooikoorts maar thuis moet blijven ongeacht wat voor klachten?

Sorry ik probeer context te krijgen voordat ik met oordelen kom :roflol:
Gewoon de normale; verstopte neus, niezen, moeheid etc. Dan ben je ziek en blijf je thuis net als wanneer je verkouden bent zei hij. Oh en was ver voor corona tijd.

• Topic Starter Topic Starter
Gewoon de normale; verstopte neus, niezen, moeheid etc. Dan ben je ziek en blijf je thuis net als wanneer je verkouden bent zei hij. Oh en was ver voor corona tijd.
Was dat toen je ergens in loondienst was? Heb je je toen zelf ziek gemeld, of heb je je op advies van de arts ziek gemeld en hoe ging je werkgever daarmee om?

Mag je er een keertje chef spelen?
Iemand was zijn werkbank aan het schoonmaken met sop en een trekker, terwijl er nog een grote pan jus de veau onder stond op de grond. Dus allemaal sop in die pan. (Heeft 18 uur op het vuur gestaan, kan zo de prullenbak in).

Ik kom aanlopen, zie het gebeuren, en vraag wat ie nou eigenlijk aan het doen is (hij was al de hele dag aan het kloten). Je snapt toch ook wel dat dit niet de bedoeling is? Je bent toch niet achterlijk?

Die jongen (knaapie van 16) is toen boos naar buiten gelopen en heeft blijkbaar zijn scheenbeen kapotgetrapt op een paal, aldus de bebloede foto die de sous chef later liet zien. Fucking emotioneel instabiele r*tard. Dus ik 'moest' later op gesprek en die jongen bleek 1 of andere stoornis te hebben. "Ja hij is anders"
"Anders? Wat anders? Hans Anders, Aardappel Anders? Wat is er mis met hem?
Prima, maar misschien handig om dat soort informatie in het vervolg van te voren bij mij te melden als ik leidinggevende ben over de keuken, dan kan ik er rekening mee houden."
Zelfde geldt flipt ie door en trekt ie een mes.

Hele heisa dus om niks en nu ben ik de boeman omdat ik niet lief was tegen die jongen. Kzei al, die jongen heeft niks te zoeken in een stressvolle omgeving zoals de keuken. Kwestie van tijd voordat ie snapt en iemand iets aandoet.

Iemand was zijn werkbank aan het schoonmaken met sop en een trekker, terwijl er nog een grote pan jus de veau onder stond op de grond. Dus allemaal sop in die pan. (Heeft 18 uur op het vuur gestaan, kan zo de prullenbak in).

Ik kom aanlopen, zie het gebeuren, en vraag wat ie nou eigenlijk aan het doen is (hij was al de hele dag aan het kloten). Je snapt toch ook wel dat dit niet de bedoeling is? Je bent toch niet achterlijk?

Die jongen (knaapie van 16) is toen boos naar buiten gelopen en heeft blijkbaar zijn scheenbeen kapotgetrapt op een paal, aldus de bebloede foto die de sous chef later liet zien. Fucking emotioneel instabiele r*tard. Dus ik 'moest' later op gesprek en die jongen bleek 1 of andere stoornis te hebben. "Ja hij is anders"
Prima, maar misschien handig om dat soort informatie in het vervolg van te voren bij mij te melden als ik leidinggevende ben over de keuken, dan kan ik er rekening mee houden."

Hele heisa dus om niks en nu ben ik de boeman omdat ik niet lief was tegen die jongen. Kzei al, die jongen heeft niks te zoeken in een stressvolle omgeving zoals de keuken. Kwestie van tijd voordat ie snapt en iemand iets aandoet.
Sow hey, stel dat ie een bak met heet water zijn handen had, had ie die misschien in zijn "andere emotie" over je heen geklepperd? You never know, is misschien een beetje een bevooroordeelde gedachte maar zoiets ga ik dan wel denken.

Je moet weten hoe je met mensen om moet gaan, anders zul je nooit leidinggevende capaciteiten ontwikkelen. Misschien heeft iemand wel tegen hem gezegd dat ie de werkbank moest schoonmaken.
verder kun je ook weinig verwachten van knaapje van 16j

Iemand die zegt 'je bent toch niet achterlijk' (zonder überhaupt een antwoord af te wachten) is imho geen goede leidinggevende.

Wel zou het inderdaad beter zijn geweest die informatie van tevoren te weten, maar als je gewoon fatsoenlijk had gecommuniceerd @apfelstrudel dan is dat niet nodig.

Hey chef doe ik het goed?
1673251464523.jpg

Ga maar naar huis, alleen de beste kunnen blijven.

Je moet weten hoe je met mensen om moet gaan, anders zul je nooit leidinggevende capaciteiten ontwikkelen. Misschien heeft iemand wel tegen hem gezegd dat ie de werkbank moest schoonmaken.
Als iemand een stoornis heeft is dat nogal belangrijke info om te vermelden aan de leidinggevende denk je niet?

In de horeca is dat doorgaans wel in enige mate gebruikelijk hoor.
Toch een andere werkomgeving

• Topic Starter Topic Starter
Je moet ook weten wie je de verantwoording kunt geven om te werken waar eten voor anderen wordt bereid.

Normaal ben ik altijd heel relaxed als leidinggevende. Ik ben de moeilijkste niet en ben verre van streng. Deze jongen was, samen met een ander, deze dag de hele dag aan het kloten. Stoeien, met dingen gooien naar elkaar. Je weet wel hoe 16 jarige kunnen zijn.

2x werd een allergie gemeld bij een bon, 2x vergeten ze deze aan te passen. 2x komt ie terug omdat de bediening het op tijd zag.m Meerdere keren shit laten vallen in de keuken omdat ze zaten te stoeien.
Na een tijdje is mijn geduld op. Ondanks meerdere waarschuwingen blijven kloten en dan dit. (Week eerder zat 1 van hun doorgesnoven op werk). Zat ie blijkbaar aan de 3mmc.

In de meeste keukens had je dan je spullen kunnen pakken. Mij boeit het niet zo, ben toch zzp'er en zolang ik mijn factuurtjes betaald krijg vind ik t best. Maar nu sloopt ie mijn jus de veau en dat was de druppel.

En laten we eerlijk zijn, vragen "je bent toch niet achterlijk" is helemaal niet zo spannend. Suiker generatie.

Normaal ben ik altijd heel relaxed als leidinggevende. Ik ben de moeilijkste niet en ben verre van streng. Deze jongen was, samen met een ander, deze dag de hele dag aan het kloten. Stoeien, met dingen gooien naar elkaar. Je weet wel hoe 16 jarige kunnen zijn.

2x werd een allergie gemeld bij een bon, 2x vergeten ze deze aan te passen. 2x komt ie terug omdat de bediening het op tijd zag.m Meerdere keren shit laten vallen in de keuken omdat ze zaten te stoeien.
Na een tijdje is mijn geduld op. Ondanks meerdere waarschuwingen blijven kloten en dan dit. (Week eerder zat 1 van hun doorgesnoven op werk). Zat ie blijkbaar aan de 3mmc.

In de meeste keukens had je dan je spullen kunnen pakken. Mij boeit het niet zo, ben toch zzp'er en zolang ik mijn factuurtjes betaald krijg vind ik t best. Maar nu sloopt ie mijn jus de veau.
Zulke knapen moet je de sla laten wassen, en dat soort simpele dingen. Er is altijd een grotere randdebiel die hen het verkeerde werk(de verkeerde taak) geeft

Zulke knapen moet je de sla laten wassen, en dat soort simpele dingen. Er is altijd een grotere randdebiel die hen het verkeerde werk(de verkeerde taak) geeft
Dat is ook de bedoeling hoorde ik later. Hij mag dus helemaal niks zelfstandig doen. Niveau 1.
En die informatie kreeg ik pas gister. Dat hoor ik dus allemaal vooraf te weten.

Is die jongen toevallig een dbb member, gezien zijn mentale toestand zou dat zomaar kunnen

Iemand die zegt 'je bent toch niet achterlijk' (zonder überhaupt een antwoord af te wachten) is imho geen goede leidinggevende.

Wel zou het inderdaad beter zijn geweest die informatie van tevoren te weten, maar als je gewoon fatsoenlijk had gecommuniceerd @apfelstrudel dan is dat niet nodig.
Jij smelt zeker ook als het regent buiten? Doe eens normaal joh...

Jij smelt zeker ook als het regent buiten? Doe eens normaal joh...

Nee, zoals je eerder kon lezen vind ik het ook raar dat men van kantoorwerk ziek mag melden als diegene hooikoorts heeft.

Maar een vraag stellen en gelijk erna tegen een tiener zo'n opmerking maken is gewoon kinderachtig en zo iemand hoort geen leiding te geven.
Of vind jij dat iemand zo aanspreken een goede leiding is?

Terug
Naar boven