Fitness Seller

Zwaar werk

Ouderwetse antihistaminica kunnen flink versuffend werken, een veelgebruikt middel tegen reisziekte (cinnarizine) is daar een goed voorbeeld van.
Staat waarschuwing op de verpakking als je geen machines mag bedienen. zoals ik hierboven liet zien zijn er verschillende, dus niet algemeen Antihistamine.

• Topic Starter Topic Starter
Dat vind ik zelf ook wel, maar is dat al zo ver in de regels? Dat als je van niet sederende toch wazig wordt je niet mag rijden?
Veel werkgevers zullen zeggemndat als jij kan autorijden je ook kunt werken met antihistaminica in je lichaam.

Er staat toch kan, maar wat wil je precies met deze korte vraag bereiken?
Ik ben nog steeds benieuwd of je mag rijden wanneer je wazig wordt van zogenaamd niet sederende antihistaminica.

En wat ervaringen ermee op het zware werk zijn, maar daarop had je geantwoord.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ik ben nog steeds benieuwd of je mag rijden wanneer je wazig wordt van zogenaamd niet sederende antihistaminica.
Die verantwoording ligt denk ik voornamelijk bij jezelf als het niet expliciet in de bijsluiter beschreven staat. Als je tegen je werkgever zegt dat je niet kunt werken vanwege het innemen van medicatie en je neemt die zeer frequent in, dan zal je er niet lang blijven werken neem ik aan omdat je je dan zelf ongeschikt acht voor die functie.

Als in de bijsluiter staat dat het kan zijn dat het het effect heeft op je rij vermogen of het besturen van machines, dan mag je nog prima autorijden en machines besturen, tenzij je effecten merkt waarbij je merkt dat je geen auto veilig kunt besturen of machines kunt gebruiken;

Maar dan is het meer een verzekerings kwestie, als je het toch doet en een ongeluk krijgt/maakt.

Gewoon zelf beoordelen of je nog verantwoord kunt rijden. Antihistamine valt wel mee. Zelf fexofenadine gehad op 180mg en had nergens last van.

Gewoon zelf beoordelen of je nog verantwoord kunt rijden. Antihistamine valt wel mee. Zelf fexofenadine gehad op 180mg en had nergens last van.

Deze slik ik al 30 jaar en ook nergens last van. Sommige mensen kunnen er wat moe van worden maar ik merk er weinig van.

Ik ben ook allergisch voor van alles en nog wat en jaarrond een chronisch verstopte neus.

Wel grappig, voor kantoor werk heb ik van een arbo arts gehoord gewoon ziek te moeten melden.

Dat liet ik ook zien eerder, en fexo staat ook bij minimaal sederend. Het ligt er aan welke je gebruikt.

Nee niet vanwege de medicatie maar vanwege de hooikoorts klachten (ondanks medicatie.)

En..jouw specifieke klachten van hooikoorts (zo ja, welke? Als je kwijt wilt) of zei de arbo arts dat iedereen met hooikoorts maar thuis moet blijven ongeacht wat voor klachten?

Sorry ik probeer context te krijgen voordat ik met oordelen kom :roflol:

Terug
Naar boven