XXL Nutrition

Zwaar werk

Zwaarste werkdag die ik ooit heb gehad was als verhuizer. Hadden 3 zware klussen die dag op zeer warme zomerse dag.

De laatste klus was bij de bloemengracht, Amsterdam centrum. Dame had een dikke penthouse gekocht en wij moesten parket naar boven brengen met z'n 2tjes.

Het probleem? De lift was stuk en zij woonde op de 4e verdieping. Tientallen keren naar boven en beneden met 2 pakken parket per keer door een smal trappenhuis. Kwas helemaal fucked up na die klus. Heb na die dag ook ontslag genomen. Was de druppel.
Wel raar bedrijf dat je als klant zoiets niet hoort aan te geven. Normaal betaal je daar een toeslag voor?

• Like
Waarderingen: K82
Mijn zwaarste beroep was als allround technicus in de bouw.
Tegenwoordig stuk relaxter als service technicus in de brand en gas detectie en ontruiming systemen. Hoef nooit meer te zweten op m'n werk 😅

Zijn er hier ook met zo'n fysiek zware baan (of gehad) die stevige hooikoorts hebben? Hoe ging dat (evt met medicatie) samen? Mag/kan dat?

• Topic Starter Topic Starter
Zijn er hier ook met zo'n fysiek zware baan (of gehad) die stevige hooikoorts hebben? Hoe ging dat (evt met medicatie) samen? Mag/kan dat?
Waarom zou dat niet mogen of kunnen?

Ik heb vrij veel last van hooikorst, andere allergieën en astma. Ik gebruik al jaren dagelijks antihistaminica, ik gebruik ook een onstekingsremmer voor mijn luchtwegen en in het pollen seizoen oogdruppels en neusspray. Ik zou niet weten waarom die bij een zware fysieke baan anders zou zijn dan bij een “gewone” baan. Als je om medische redenen niet geschikt bent voor een bepaalde baan houd het natuurlijk op, maar als je 99% van de tijd gewoon het werk kunt uitvoeren is er niets aan de hand en zou je je desnoods ziek kunnen melden op de momenten dat het echt niet gaat.

dan zou iemand met hooikoorts net zo goed ontslag kunnen nemen en met een tray schultenbrau en een klapstoel voor de deur gaan zitten elke lente.

Bij de fysiek zware banen waar ik mij eens op georiënteerd heb mag je niet afhankelijk zijn van antihistaminica.
Het kan zijn dat de werk-/opdrachtgever te voorzichtig is met de regels, veel moderne antihistaminica zijn niet of nauwelijks sederend, maar heeft dat wel zo'n effect op jou zou ik gewoon onderzoeken welke voor jou die werking niet of nauwelijks heeft aangezien je dan in principe ook niet mag autorijden.

Bleef het daar maar bij.

Jongen in mijn ploeg gebruikte salbutamol inhaler.
Dat is wat anders, corticosteroïde. Astma is daarmee goed te beheersen? Ik ken dat niet, maar ik was specifiek nieuwsgierig naar hooikoorts.

Ik dacht ook aan praktische dingen zoals een dikke niesbui terwijl je op de 6e verdieping op de stijger met zwaar gereedschap staat. En ik persoonlijk heb voor mij zelf geen antihistamine gevonden waarmee ik daar niet zo mijn twijfels bij zou hebben, doet toch wat met de coördinatie en wazigheid zelfs al is het een type dat niet slaperig zou maken.

Schermafdruk van 2024-04-21 12-04-17.png

Dat weet ik, maar wat is er anders aan oa Cetrizine qua regels. zie ook geen nut waarom het niet zou kunnen of mogen
Ouderwetse antihistaminica kunnen flink versuffend werken, een veelgebruikt middel tegen reisziekte (cinnarizine) is daar een goed voorbeeld van.

Terug
Naar boven