AndroidHealthClinic

zwaarder tijdens ochtend weigh-in tijdens afvallen

Bezoekers in dit topic

Hendricus

Novice
Lid geworden
9 jan 2013
Berichten
16
Waardering
1
Goedeavond allemaal,

Ik ben nu 2 weken hard aan het trainen en op mijn voeding aan het letten. ik ben 23jaar 194cm lang en weeg momenteel 105.1 kilo. vorige week maandag woog ik 107 na hard trainen en hardlopen was dat deze maandag terug gelopen naar 104.3. deze week heb ik me dagelijks gewogen op een nuchter maag nadat ik wakker werd. dinsdag liep het op naar 104.6 en vandaag was het 105.1. Hierdoor begin ik de moed een beetje te verliezen. ik ben elke dag bezig is het niet met gewichtheffen dan met hardlopen. Ook let ik heel erg op me voeding. ik gebruik myfitnesspal om alles bij te houden. Dagelijks eet ik zon 2500cal waarvan 40%carbs 40%protein en 20% fat. Naar mijn idee is dit niet al te slecht, maar ik vraag me echt af hoe het komt dat ik er gewicht bij krijg. in zon korte tijd.
Ik hoop dat iemand een goed antwoord voor me heeft want ik begin de moed een beetje te verliezen.
Alle reacties zijn zeer welkom

Alvast bedankt,

Hendricus.
 
Ik geloof dat het niet verstandig is om je elke dag te wegen. Je gewicht kan dagelijks een aantal honderden grammen verschillen, afhangend van je maag- en darminhoud en je vochtpeil. Ik heb geleerd dat je je maar beter 1 keer per week op en vast tijdstip kan wegen, omdat je dan een accurater beeld krijgt dan van de natuurlijke schommelingen van dag tot dag. Daarmee is het ook psychisch fijner voor je en beter voor je motivatie. :)
 
Ik geloof dat het niet verstandig is om je elke dag te wegen. Je gewicht kan dagelijks een aantal honderden grammen verschillen, afhangend van je maag- en darminhoud en je vochtpeil. Ik heb geleerd dat je je maar beter 1 keer per week op en vast tijdstip kan wegen, omdat je dan een accurater beeld krijgt dan van de natuurlijke schommelingen van dag tot dag. Daarmee is het ook psychisch fijner voor je en beter voor je motivatie. :)

Heey ik ben het helemaal met je eens en dat was ik ook van plan deze week alleen toen ik zag dat ik wat zwaarder werd ondanks het harde trainen cardio en op me voeding letten raak ik nu een beetje paranoide.
 
  • Like
Waarderingen: Nyn
Laat je niet gek maken door dat gewicht op de weegschaal, nergens voor nodig. Beter weeg je je elke week op dezelfde dag in de ochtend.
 
Tweede topic? Meende dat ik net dezelfde las op een ander gedeelte van het forum
 
Ik geloof dat het niet verstandig is om je elke dag te wegen. Je gewicht kan dagelijks een aantal honderden grammen verschillen, afhangend van je maag- en darminhoud en je vochtpeil. Ik heb geleerd dat je je maar beter 1 keer per week op en vast tijdstip kan wegen, omdat je dan een accurater beeld krijgt dan van de natuurlijke schommelingen van dag tot dag. Daarmee is het ook psychisch fijner voor je en beter voor je motivatie. :)
En dan heb je de schommelingen per week weer. Tja, maakt niet zoveel uit.
Als je bijhoudt wat je elke dag weegt en dit op de langere termijn (2-3 weken) gaat vergelijken heb je naar mijn idee een accurater beeld.
 
Niet te moeilijk doen. Weeg je elke dag en pak week gemiddelden. Oftewel:

Maandag: 80 kg
Dinsdag: 81 kg
Woensdag: 80,5 kg
Donderdag: 80,7kg
Vrijdag: 80,3kg
Zaterdag: 81,2kg
Zondag: 80,8kg

Vervolgens (80 + 81 + 80.5 + 80.7 + 80.3 + 81.2 + 80.8) / 7 = 80,64

Als je dit elke week doet kun je zien hoe je wekelijks gemiddeld aankomt of afvalt, rekening houdend met fluctuerende gewichten door water, maag/darm inhoud of vocht door bijvoorbeeld een hogere inname van sodium.
 
Laatst bewerkt:
Mijn gewicht kan elke ochtend een kilo afwijken.. Gewicht zegt ook niet zo heel veel. Iemand die wilt afvallen wilt eigenlijk lichaamsvet verliezen. Wegen is een slechte indicator voor vet.

Je kan gewoon spier bouwen en vet verliezen en ongeveer qua gewicht hetzelfde blijven dus geen reden tot paniek :p
 
Ik geloof dat het niet verstandig is om je elke dag te wegen. Je gewicht kan dagelijks een aantal honderden grammen verschillen, afhangend van je maag- en darminhoud en je vochtpeil. Ik heb geleerd dat je je maar beter 1 keer per week op en vast tijdstip kan wegen, omdat je dan een accurater beeld krijgt dan van de natuurlijke schommelingen van dag tot dag. Daarmee is het ook psychisch fijner voor je en beter voor je motivatie. :)

Je moet je juist elke dag wegen en dan een week gemiddelde nemen
 
Back
Naar boven