Dit is gewoon dikke bullshit. Ik heb jullie in augustus een mailtje verstuurd dat ik de ATX700 serie spotter arms wou bestellen samen met de ATX710 power rack die ik toen ook besteld heb. Ik werd afgewimpeld als meld je maar aan voor de update via mail als deze binnen zijn.
We zijn bijna 4 maand verder en wat zie ik, ik krijg eergisteren ofzo een mailtje dat ze binnen waren, ik klik op de link en al uitverkocht...
Kom niet af met: "ja maar corona". Het is dikke BS, iedereen die een beetje kan vooruitdenken weet dat ze van populaire producten of belangrijke accessoires op voorraad moeten hebben, of er moet tenminste de mogelijkheid bestaan om het "vooruit" te kunnen bestellen.
Waarschijnlijk moet ik nog eens 4 maand wachten voordat ze op voorraad zijn en dan ben ik nog allesbehalve zeker of ik de kans ga krijgen om ze te bestellen.
Vind je dat zelf nu normaal 8 maand+ moeten wachten voor een accessoire te kunnen bestellen?
Je zou voor minder een negatieve review geven.
Nu is de drang bij mij toch ook groot om een negatief review te geven.
Ik snap dat het frustrerend is als de levertijden zo lang zijn en je dan ook nog eens ernaast grijpt... maar helaas is deze situatie geen bullshit maar de realiteit nu. We kunnen nu eenmaal niet meer produceren dan we momenteel al doen.
Verder wimpelen wij je niet af, we nemen simpelweg geen pre-orders of reserveringen meer aan. De vraag werd veel te groot, dan zouden we nu al tot de zomer uitverkocht zijn met bepaalde producten. Dit is een beslissing die wij hebben genomen omdat het uit de hand liep en te onoverzichtelijk werd met duizenden pre-orders, we zijn nu nog pre-orders aan het wegwerken die een half jaar geleden zijn geplaatst. Maar zelfs wanneer wij wel waren doorgegaan met het aannemen van pre-orders dan was de situatie voor jou ook niet perse anders geweest. Stel je was nummer 300 in de wachtrij dan had je nu ook nog geen product gekregen omdat er nu maar 100 stuks zijn binnengekomen.
Je zult vast begrijpen dat indien het mogelijk was om alles op voorraad te hebben, wij dat natuurlijk meteen zouden doen. We kiezen er niet bewust voor om geen producten te verkopen
Er is simpelweg niet meer mogelijk dan wat we nu produceren. Onze fabriek wordt overigens wel verdubbeld qua capaciteit maar dat zal nog tot de zomer duren (zo’n nieuwe fabriek is helaas niet binnen een paar weken klaar).
Het spijt me dat jij al een paar maanden op een accessoire moet wachten maar als er 500 man azen op 100 stuks die zijn binnengekomen dan gaan er nu eenmaal mensen teleurgesteld worden. Het enige wat je kunt doen is inderdaad de volgende leveringen afwachten (januari en februari). Dan komen er ook grotere aantallen binnen. En jezelf rijk prijzen dat je op zijn minst al een Power rack hebt weten te bemachtigen
Overigens was de doorlooptijd van een bestelling die wij plaatsen bij de fabriek (dus van plaatsen tot productie en levering) vóór de Coronacrisis al zo’n 6 maanden. Inmiddels zitten we al aan 8 maanden. Producten die in januari/februari 2021 binnenkomen hebben wij in mei 2020 (!!!) besteld. De leveringen die nu nog allemaal binnenkomen waren dus nog pre-Corona aantallen. Bij de komende leveringen zijn die aantallen al flink verhoogd maar helaas nog altijd niet genoeg (omdat er simpelweg niet meer geproduceerd kan worden).
Overigens zijn onze fabrieken niet de enige met dat probleem. Onze orders bij Nike (nieuwe Romaleos) hebben bijvoorbeeld ook circa 12 maanden productie/levertijd nu.
Jullie verkopen voornamelijk een product wat leveringsproblemen heeft, dan mag je toch best een slechte reviews krijgen omdat je vrijwel niets op voorraad heb (check je eigen website voor de grap eens). Daarnaast adverteren jullie nog met Fortex en Barbarian (banners op de site) terwijl al die producten niet meer geleverd worden.
En tuurlijk is Fitnessmateriaal momenteel erg gewild maar andere merken (Rogue) of winkels (Helisport) hebben wel racks en schijven op voorraad.
het product ATX is erg goed en word erg veel verkocht in Europa maar je kan je niet blijven verschuilen achter COVID-19 waar we inmiddels al 8maanden mee te maken hebben.
Wij “verschuilen” ons nergens achter, dit is nu gewoon de situatie en alle fabrieken hebben levertijden van 6+ maanden. Overal waar ik aanvraag. Dat zal dus voor andere winkels niet anders zijn. Ik zie hier in Nederland genoeg merken waarvan alle racks op dit moment uitverkocht zijn.
De racks van Rogue kun je qua prijzen vergelijken met onze 800 serie en die is gedurende het jaar vrijwel constant op voorraad geweest (nu op dit moment ook nog) omdat die duurdere producten simpelweg niet zoveel gekocht worden. Overigens heeft Rogue USA zelfs Black Friday afgeblazen (waar ze vorig jaar nog een hele Black November maand hadden) omdat ze niets op voorraad hebben. Daar is de situatie dus hetzelfde, maar wellicht dat het voor minder populaire merken anders is.
Ik kan niet voor andere merken spreken maar wij kunnen gewoonweg niet meer produceren dan dat we doen. Bovendien leveren wij ATX over de hele wereld, niet alleen hier voor het magazijn van Fitness Seller in Nederland. Als ATX (en Rogue bijvoorbeeld) zoveel populairder is dan andere merken dan begrijp ik best dat andere merken meer beschikbaarheid hebben.
Ik weet niet wat de fabrieks maximaal aan kan kwa levering maar valt mij idd laatste tijd wel op dat bijna alle andere fabrikanten het nu inmiddels aardig goed bij kan benen . Ook de meldings notificatie systeem loopt idd achter , als je je aanmeld voor een product krijg je de mail te laat en is het alweer weg het enige wat je kan doen is 4/5 x per dag je verlanglijstje bekijken maar dat schiet er ook bij in na een tijdje . Misschien een icter aan het werk zetten voor een update van dit systeem is geen onnodige luxe . Klinkt nu allemaal heel negatief maar ben ondanks altijd tevreden over jullie producten en zou ook niet snel uitwijken naar een andere leverancier maar COVID in bijna een jaar aan de gang dus daar achter schuilen in inmiddels te makkelijk
Ik heb geen idee hoe je aan dat beeld komt over bijna alle andere fabrikanten, want de enige geluiden die ik online overal hoor is dat er nog steeds overal massale tekorten zijn aan equipment. Niet alleen in Europa maar ook in de VS. Als andere merken voorraad hebben dan wordt dat merk waarschijnlijk simpelweg niet zoveel gekocht. Nogmaals: als wij meer konden produceren zouden wij dat met alle liefde doen. Welke winkel wil er nu geen voorraad hebben als het hele land die producten wil kopen...
De voorraadindicatie wordt inmiddels al tweemaal per dag verzonden maar nog steeds zijn populaire producten zo snel uitverkocht dat de mails vaak nog niet eens verzonden zijn. Maar zelfs al werden de mails meteen gestuurd dan zou dat niets veranderen aan de situatie. Dan worden honderden mensen tegelijkertijd een mailtje en grijpt alsnog 75% ernaast omdat het alweer op is. Dat probleem wordt niet opgelost met meer e-mails maar enkel door meer voorraad (of minder vraag). De nieuwe webshop is in ieder geval bijna live en dan zal dit systeem nog wat soepeler werken
LANG VERHAAL SAMENGEVAT:
We zouden dolgraag genoeg voorraad hebben van alle Racks, Benches, Accessoires, Barbells en Plates maar helaas kunnen we niet meer produceren dan we nu doen. De vraag is echt ENORM groot en ik denk dat mensen zich daar op verkijken. We hebben dit jaar al meer geproduceerd dan ooit en nog steeds is het niet voldoende. Met de bouw van de nieuwe fabriek hopen we dat de levertijden vanaf zomer 2021 een stuk korter worden, zeker als de oververhitte fitnessmarkt dan weer wat zou afkoelen. Zul je zien dat we de producten dan juist aan niemand meer kwijt raken