Fitness Seller

Snow Cut Log 2

Bezoekers in dit topic

Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Lijkt me wel fun met bands liften. Toch ooit ook is doen.
 
17-12-2020

- 1 bakje bevroren fruitmix
- 500gr. magere kwark/yoghurt aardbeien smaak
- 2 sneden roggebrood + pindakaas
- 1 bord biefreepjes + linzen
- 1.5 bord gebakken aardappels + rundergehakt + bruine bonen + spekjes
- 2 koppen zwarte koffie
Comment: te veel avondeten XD

- stationary bike
30 min. x easy pace

Comment: another day at the office
 
18-12-2020

Heavy lowerbody @ buitenlocatie

w.u:
- airdyne 5 min. x easy pace
- pallof press 3x10xpurple band

reversed hyperextentions
15x
15x
15x
15x
15x

kb swings
30 sec. x 20kg
30 sec. x 20kg
30 sec. x 20kg

trapbar deadlift
5x 57kg
5x 87kg
5x 107kg
5x 127kg
5x 127kg
5x 127kg
5x 127kg

Comment: echt heavy is het natuurlijk niet, maar een stap vooruit is een stap vooruit!
 
18-12-2020

Heavy lowerbody @ buitenlocatie

w.u:
- airdyne 5 min. x easy pace
- pallof press 3x10xpurple band

reversed hyperextentions
15x
15x
15x
15x
15x

kb swings
30 sec. x 20kg
30 sec. x 20kg
30 sec. x 20kg

trapbar deadlift
5x 57kg
5x 87kg
5x 107kg
5x 127kg
5x 127kg
5x 127kg
5x 127kg

Comment: echt heavy is het natuurlijk niet, maar een stap vooruit is een stap vooruit!
Nice snowke!

Hoe bevallen de reverse hypers jou ivm jouw rugklachten? Sommige zweren bij die oefening voor rug/spine/ is gewricht rehab, anderen juist niet...
 
Nice snowke!

Hoe bevallen de reverse hypers jou ivm jouw rugklachten? Sommige zweren bij die oefening voor rug/spine/ is gewricht rehab, anderen juist niet...

Heel eerlijk; ik vind het een bout oefening... Alex gebruikt hem bij mij voor een beetje oprekken/mobility en dat gaat nog, maar ik heb hem vaker zwaar gebruikt en dan had ik erna juist veel meer last. Ik denk dat het heel erg te maken heeft met waar je klachten zitten. Bij klachten relatief hoog in de onderrug (aan wervels of spier) kan het denk ik goed doorbloeden. In mijn geval brengt het (met gewicht, zonder gewicht maak ik een veel kleinere ROM) mijn heup juist in een positie die ik absoluut niet wil.

Wat ik iedereen aan kan raden; lees veel (zeker als de bronnen goed zijn) maar geloof niet dat alles heilig voor jou werkt. Ik ben een enorm fan van Louie en West side, maar van bepaalde dingen absoluut niet. Misschien wel de belangrijkste van deze dingen is de reversed hypers. Ik heb hem vaker (tegen beter weten in) toch zwaar gedaan onder het mom (en advies van mensen) van "beetje pijn hoort erbij, is juist goed, hoort bij herstel, etc." om vervolgens de dag erna veel meer pijn te hebben!

Dat gezegd hebbende; ik heb hier ook al vaak vermeld dat mijn glutes extreem onderactief zijn. Dit kan ook de reden zijn dat reversed hypers bij mij nooit goed voelen.
 
Mooi dat je weer richting iets zwaardere gewichten kan gaan.

Over de reverse hyper: Om de ROM te verkleinen kun je ook op je ellebogen leunen. En in jouw geval zou "swingen", wat je bij hoger gewicht waarschijnlijk doet, inderdaad druk op je ruggenwervels verhogen.

 
18-12-2020

- 1 bakje bevroren fruit
- 1 bord pangasius filet + kidneybonen + sambal
- 2 sneden roggebrood + pindakaas
- 1 proteine bar
- 1 bord aardappels + spitskool + varkensfilet + roomsaus
- 600ml. halfvolle melk + 2 scoops whey + brinta
- 3 koppen zwarte koffie

Comment: actieve dag, dus wat meer kunnen eten

- weighted walking
+-60 min. x 20kg (rondje Putterbergh)

Comment: het was weer slopend XD

- stationary bike
30 min. x easy pace

Comment: dit was probably overbodig na krachttraining en conditioning, maar de autist in mij wilde geen dag skippen :)
 
Heel eerlijk; ik vind het een bout oefening... Alex gebruikt hem bij mij voor een beetje oprekken/mobility en dat gaat nog, maar ik heb hem vaker zwaar gebruikt en dan had ik erna juist veel meer last. Ik denk dat het heel erg te maken heeft met waar je klachten zitten. Bij klachten relatief hoog in de onderrug (aan wervels of spier) kan het denk ik goed doorbloeden. In mijn geval brengt het (met gewicht, zonder gewicht maak ik een veel kleinere ROM) mijn heup juist in een positie die ik absoluut niet wil.

Wat ik iedereen aan kan raden; lees veel (zeker als de bronnen goed zijn) maar geloof niet dat alles heilig voor jou werkt. Ik ben een enorm fan van Louie en West side, maar van bepaalde dingen absoluut niet. Misschien wel de belangrijkste van deze dingen is de reversed hypers. Ik heb hem vaker (tegen beter weten in) toch zwaar gedaan onder het mom (en advies van mensen) van "beetje pijn hoort erbij, is juist goed, hoort bij herstel, etc." om vervolgens de dag erna veel meer pijn te hebben!

Dat gezegd hebbende; ik heb hier ook al vaak vermeld dat mijn glutes extreem onderactief zijn. Dit kan ook de reden zijn dat reversed hypers bij mij nooit goed voelen.
Thanks man voor het delen van jouw ervaring! Misschien moet ik over een tijdje eens een lowerbody training in een gym hier in de buurt doen...Daar hebben ze er ook een staan. Dan kan ik het zelf ervaren.


Mooi dat je weer richting iets zwaardere gewichten kan gaan.

Over de reverse hyper: Om de ROM te verkleinen kun je ook op je ellebogen leunen. En in jouw geval zou "swingen", wat je bij hoger gewicht waarschijnlijk doet, inderdaad druk op je ruggenwervels verhogen.

Thanks voor je reactie en delen van het artikel!
 
19-12-2020


Dynamic upperbody @ home


w.u:
- rowing machine 5 min. x easy pace
- band extentions 3x10xblue
- band curls 3x10xblue

paused speed bench press
5x 30kg
3x 67.5kg
3x 67.5kg
3x 67.5kg
3x 67.5kg
3x 67.5kg
3x 67.5kg
3x 67.5kg
3x 67.5kg

hammer grip db Z press
25x 12kg
20x 12kg
20x 12kg

db pull overs
12x 22kg
12x 22kg
12x 22kg

band reversed flyes
20x blue
20x blue
20x blue

plate seated kickbacks
15x 5kg
15x 5kg
30x 1.25kg

db crossbody curls
12x 12kg
12x 12kg
12x 12kg

Comment: alles weer b2b met mijn vriendin. Totale training koste minder dan een uur, erg pittig. Dit is iets wat ik vooral geleerd heb in de laatste tijd (geïnspireerd door Vince Gironda); hypertrophie werk doen met erg korte rustpauzes. Hierdoor train je de conditie erbij maar het grote voordeel is (doordat je minder zwaar gaat) dat je sneller hersteld en je gewrichten/pezen minder klappen krijgen. Dit doe ik overigens niet bij de heavy oefeningen overigens, maar ik geloof niet zozeer dat voor schouder hypertrophie (als voorbeeld) het veel uitmaakt of je sets met 12kg doet met korte rust of sets met 17kg met langere rust. Als dit al wel zo is, dan is het minimaal en de pijntjes niet waard.

- 1 banaan
- 4 sneden roggebrood + pindakaas
- 600ml. halfvolle melk + 2 scoops whey + brinta
- 1 groot bord hete noodles + zalmfilet
- 500gr. magere kwark/yoghurt aardbeien + framboos smaak
- 3 koppen zwarte koffie
Comment: lange dag, want vannacht ufc kijken. Geen warme maaltijd tussen de middag, maar wel wat brood overgelaten, want tussen +-20u (mijn kwark) en +-7u (wanneer ik ga slapen) niks eten is een beetje veel van het goede. De hete noodles had mijn vriendin gehaald bij de toko. Normaal is het janken, maar nu had ik dusdanig veel zalm (400gr. zalm ofzo bij 1 zakje noodles) dat het wel te doen was. Mijn vriendin komt uit Cambodja, die kan letterlijk de Olympische Fakkel opeten en het nog niet heet vinden.

- stationary bike
30 min. x easy pace
Comment: mijn trouwe dagelijkse half uurtje trappelen :) Wilde vandaag langer doen, maar mijn tel was bijna leeg en zonder youtube is het erg saai XD
 
20-12-2020

- 1 banaan
- 500gr. magere kwark/yoghurt aardbeien + framboos smaak
- 2 duitse biefstukjes + 1 plak kaas
- 1 bord noodles + beef + terreyaki saus
- 1 portie gyoza + zoetzure saus
- 600ml. halfvolle melk + 2 scoops whey + brinta
- 3 koppen zwarte koffie
Comment: morgen probably mijn laatste positieve weging van 2020, gezien kerst XD

- stationary bike
30 min. x easy pace
 
21-12-2020

BW Update:


- start: 113.5kg
- week 1: 111.6kg
- week 2: 110.8kg
- week 3: 110.2kg
- week 4: 110.2kg
- week 5: 109.3kg
- week 6: 108.3kg
- week 7: 107.2kg
- week 8: 106.7kg
- week 9: 105.9kg
- week 10: 105.7kg
- week 11: 105.5kg
- week 12: 104.2kg
- week 13: 103.9kg

Comment: gister wat veel gegeten/gedronken (vooral qua absolute hoeveelheid, niet zozeer qua kcal) dus daarom zwaarder dan ik verwacht had. Anderzijds; prima drop! Dit gaat de laatste "mooie weging" zijn van 2020 ivm de feestdagen :roflol:

* 24/25/26 december:
- overdag's semi-vasten (fruit/shake/kwark only, niet te veel)
- avondmaaltijd alles erop en eraan (whatever we gaan doen, inclusief toetjes)
- GEEN extra (cheat)maaltijden als kerstontbijt, wat snacks voor de tv, etc...
- GEEN frisdrank (uiteraard)
- de 24e train ik nog bij Alex, wellicht de 26e thuis, sowieso elke dag minimaal 60 min. easy cardio

Als ik overdags op maximaal 500kcal zit (plan) en mijn cheat/junk meals worden extreem gortig (zeg 4500kcal max) dan zit ik maximaal op 2x mijn behoefte 3 dagen lang. Dit levert me met een beetje pech +1 a 2kg op, maar die neem ik dan maar. De 1e weging zal helemaal herres zijn, gezien vocht en maaginhoud, maar wat dat betreft heb ik denk ik geluk dat er een normale zondag tussen zit!
 
Mooie lijn wat betreft je gewicht man :)
 
21-12-2020

BW Update:


- start: 113.5kg
- week 1: 111.6kg
- week 2: 110.8kg
- week 3: 110.2kg
- week 4: 110.2kg
- week 5: 109.3kg
- week 6: 108.3kg
- week 7: 107.2kg
- week 8: 106.7kg
- week 9: 105.9kg
- week 10: 105.7kg
- week 11: 105.5kg
- week 12: 104.2kg
- week 13: 103.9kg

Comment: gister wat veel gegeten/gedronken (vooral qua absolute hoeveelheid, niet zozeer qua kcal) dus daarom zwaarder dan ik verwacht had. Anderzijds; prima drop! Dit gaat de laatste "mooie weging" zijn van 2020 ivm de feestdagen :roflol:

* 24/25/26 december:
- overdag's semi-vasten (fruit/shake/kwark only, niet te veel)
- avondmaaltijd alles erop en eraan (whatever we gaan doen, inclusief toetjes)
- GEEN extra (cheat)maaltijden als kerstontbijt, wat snacks voor de tv, etc...
- GEEN frisdrank (uiteraard)
- de 24e train ik nog bij Alex, wellicht de 26e thuis, sowieso elke dag minimaal 60 min. easy cardio

Als ik overdags op maximaal 500kcal zit (plan) en mijn cheat/junk meals worden extreem gortig (zeg 4500kcal max) dan zit ik maximaal op 2x mijn behoefte 3 dagen lang. Dit levert me met een beetje pech +1 a 2kg op, maar die neem ik dan maar. De 1e weging zal helemaal herres zijn, gezien vocht en maaginhoud, maar wat dat betreft heb ik denk ik geluk dat er een normale zondag tussen zit!
Als je nog echte gore cheatmeals wil zien, kijk dan eens rond kerstmis in mijn log. Met een paar snickers en een ijsje erbij zat ik al op 7k kcal.
 
Bokito : klopt ook hoor :) Alleen als je best veel bent afgevallen, kom je natuurlijk ook wat sneller weer aan. Dus daarom "spelregels", vooral om gebrek aan motivatie om weer door te gaan voorkomen.
wovano : komt wel goed man :) Kan daar best wel okay mee omgaan. Ik heb sowieso veel last van maagzuur, dus als ik eenmaal 1x goed heb gegeten (goed als in; te veel), ben ik er vaak sowieso wel voor die dag klaar mee :roflol:
Schwarzeneggertje : ik ben benieuwd man :) Je weet dat ik met Alex Moonen omga he? :roflol: De beste man was 170kg in zijn strongman tijd en 140kg op zijn 17e :roflol:
 
Bokito : klopt ook hoor :) Alleen als je best veel bent afgevallen, kom je natuurlijk ook wat sneller weer aan. Dus daarom "spelregels", vooral om gebrek aan motivatie om weer door te gaan voorkomen.
wovano : komt wel goed man :) Kan daar best wel okay mee omgaan. Ik heb sowieso veel last van maagzuur, dus als ik eenmaal 1x goed heb gegeten (goed als in; te veel), ben ik er vaak sowieso wel voor die dag klaar mee :roflol:
Schwarzeneggertje : ik ben benieuwd man :) Je weet dat ik met Alex Moonen omga he? :roflol: De beste man was 170kg in zijn strongman tijd en 140kg op zijn 17e :roflol:
Ik bedoelde ;) dat je weet welke troep je niet hoeft weg te stouwen. Wou net opmerken dat Alex dan vast wel een kop groter is dan ik, maar zie dezelfde lengte, soort Eddy Hall dus. Was op mijn 17de met 90kg ook veel zwaarder dan de andere jongens, mijn opgevoerde brommer ging slechts 70 i.p.v. 90. 140kg is inderdaad weer een hele andere dimensie. Succes met het dieet en eet smakelijk.
 
Laatst bewerkt:
Alex is niet zo gek groot qua lengte nee. Ik heb ooit eens een trui van hem gekregen die hij bij World's Strongest Man kreeg, gesigneerd door Savickas. Ik ben hier 110kg ofzo, moet je het formaat van die trui zien :roflol:
 

Bijlagen

  • savickas.jpg
    savickas.jpg
    140,5 KB · Weergaven: 51
Als hij past durft niemand meer wat te zeggen over de kleur.
 
Als hij past durft niemand meer wat te zeggen over de kleur.
Jullie "bodybuilders" kennen Savickas misschien niet, maar voor mij is dit echt een half relikwie. Savickas is in mijn beleving de beste strongman aller tijden en heeft (zelfs in het huidige geweld) nog altijd het regerend Wereld Record loglift. Daarnaast (@ 40+ en meer als 20 jaar wsm (debuut 1998)) wint nog steeds lokale competities in Litouwen (hij is volgens mij nog altijd de sterkste man van Litouwen). Z is een legend!
 
Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Back
Naar boven