MuscleMeat

Snow Cut Log 2

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Lijkt misschien raar voor andere mensen, maar wij hebben een goede band thuis. Door het werk van mijn vader (militair) ben ik een groot gedeelte "overal en nergens" opgegroeid en waren "wij" (mijn moeder, broertje en ik) vaak op elkaar aangewezen. Toen ik bijvoorbeeld naar de middelbare school ging, kwam ik net uit Curacao. Het was soms best moeilijk om dan "ergens bij te horen", omdat er overal al vaste "klikjes" waren. Niet dat dat een ramp was hoor, maar we waren/zijn gewend om meer "met ons gezin tegen de rest te zijn". Ook in moeilijke periodes voor mijn moeder (pa naar Bosnië, pa naar Afghanistan). We hebben ook zo goed als nooit ruzie thuis. Mijn broertje is ook "pas" dit jaar "uit huis gegaan" (hij is 27) en ook vooral omdat zijn vriendin dat wilde.

Mijn vriendin studeert verzorgende IG (niveau 3). Ze is 25, maar is helemaal onderaan moeten beginnen (ze is pas op haar 19e naar Nederland gekomen vanuit Cambodja). Wij kiezen er op dit moment voor om (met veel plezier) bij mijn ouders (en oma) thuis te zijn, sparend en mijn passies nastrevend (judoles en krachttraining geven, naast gewoon "kantoorwerk" wat ik rond de 28u per week doe) in plaats van in een miserabel flatje met zijn tweetjes elke maand strijden om de kop boven water te houden :) Als mijn vriendin dadelijk klaar is met studeren (nog een dik jaar) EN ik een goede reserve heb kunnen opbouwen (op dit moment kan ik minimaal de helft van mijn inkomsten per maand sparen) dan is het een ander verhaal. Ik woon liever met mijn vriendin in een flat MET judo/krachttraining in mijn leven dan in een villa zonder, maar de stress van het kunnen rondkomen is iets wat ik kan missen als kiespijn :)

09-12-2020

- weighted walking
10 walks op en neer x Schinnen x 20kg vest

Comment: stuk sneller gelopen als vorige week, lekker :)

- 1 banaan
- 290gr. gemarineerde kipfilet + 1 plak kaas
- 2 sneden volkoren brood + pindakaas
- 500gr. magere kwark/yoghurt aardbeien + framboos smaak
- 1 bord spaghetti + spinazie + ham + spekjes + crêmesaus
- 500ml. halfvolle melk + 2 scoops whey
- 3 koppen zwarte koffie
Comment: mezelf best wel in gehouden bij het (extreem lekkere) avondeten, dus mezelf "beloond" met iets meer melk en een scoopje whey extra :)

Schinnen? Wat is dat?

Schinnen staat voor het dorpje waar ik loop man, is meer voor mezelf :P

10-12-2020

w.u: fysio

banded glute bridges
8x
8x
8x
8x
8x
8x
8x
8x

legs up guillotine bench press
8x 20kg
8x 50kg
8x 50kg
8x 50kg
8x 50kg
8x 50kg
8x 50kg
8x 50kg
8x 50kg

TRX reversed flyes
8x
8x
8x
8x
8x
8x
8x
8x

Comment: een fysio sessie bij mijn broertje gecombineerd met training. Geen strakke rustperiodes, dus was allemaal easy. Wel handig, want voel me nog niet top (wat koppijn vooral lately). Morgen naar Alex :)

Dus 10x het dorp in en uit :p

:roflol:

nee, daar is een (stijle) heuvel waar ik eerst altijd hill sprints deed. Op woensdag rijd ik daar (altijd met één judomaat, soms gaan er nog anderen mee) naartoe om daar te wandelen. Loop dan gewoon 10x de heuvel op en af. Kost ongeveer 20 min. :)

:roflol:

nee, daar is een (stijle) heuvel waar ik eerst altijd hill sprints deed. Op woensdag rijd ik daar (altijd met één judomaat, soms gaan er nog anderen mee) naartoe om daar te wandelen. Loop dan gewoon 10x de heuvel op en af. Kost ongeveer 20 min. :)
Lijkt me wel sick.. Ik had mezelf beloofd op mijn 30 aan cardio te beginnen, maar geraak er niet toe. Misschien iets met sprinten. Was vroeger een redelijke sprinter. Lange afstand veel minder.

Ik heb in het log van @Burrito een heel stuk over cardio geschreven. Als je het interessant vind, raad ik je aan om het te lezen :)

10-12-2020

- 1 bakje bevroren bosvruchten
- 2 duitse biefstukjes + 2 gebakken eieren
- 2 sneden volkoren brood + pindakaas
- 1 bord aardappels + rode kool + rundergehakt + jus
- 600ml. halfvolle melk + 2 scoops whey + brinta
- 3 koppen zwarte koffie

stationary bike
30 min. x easy pace

Comment: nu op de avond, het fasted gedeelte wil vaak nog niet lukken ivm andere dingen, maar doe wel tot nu toe elke dag trouw mijn half uurtje peddelen :)

Ik heb in het log van @Burrito een heel stuk over cardio geschreven. Als je het interessant vind, raad ik je aan om het te lezen :)
Mezelf kennende ga ik het niet forceren. Het zal daar ineens zijn ofwel gewoon niet of nooit :p. Het feit dat ik mijn VP onder controle kan houden stelt me nog gerust haha

11-12-2020

airdyne
5 min. x easy pace

cable 4 way hips
2 sets x 10x each x R + L

pallof press
3x 10x R + L x purple band

straight legs GHR russian twists
30 sec. x 10kg
30 sec. x 10kg
30 sec. x 10kg

1 leg on bench side planks
15 sec. x R + L
15 sec. x R + L
15 sec. x R + L

trap bar deadlift
5x 57kg
5x 57kg
5x 77kg
5x 77kg
5x 97kg
5x 97kg
5x 117kg
5x 117kg

Comment: pt van de big chief, weer gewerkt aan weer kunnen deadliften!

Nice :D

In, want apart.

Dacht eerst serieus dat je Chris Cormier bedoelde...
Ik denk dat ik één van de weinigen ben die weet wie dat is. Ik trainde "vroeger" in een bodybuild gym (body impact gym geleen, eerst van Michel de reuter en toen van Kevin Goulding) waar véél bodybuilders trainden (o.a. Theo Voorbij). Maar die bedoelt Kieft hier niet nee :P

Hoezo apart trouwens?

Ik denk dat ik één van de weinigen ben die weet wie dat is. Ik trainde "vroeger" in een bodybuild gym (body impact gym geleen, eerst van Michel de reuter en toen van Kevin Goulding) waar véél bodybuilders trainden (o.a. Theo Voorbij). Maar die bedoelt Kieft hier niet nee :P

Hoezo apart trouwens?
Ik dacht dat omdat Chris bekend stond om zijn losbandige levensstijl. En ook al was hij helemaal shredded op de O, hij had bijna altijd een bolle kop, wat in zijn tijd zeldzaam was.

Wat me op 'apart' brengt, LEES JIJ JE EIGEN LOG EN ANDERE POSTS VAN JEZELF NIET? Zie het als een compliment, zo was het bedoeld. Tot voor kort dacht ik ook dat je van mijn leeftijd was en dat moet je voor 75% eveneens als een compliment zien (zekere mentale volwassenheid die zich o.a. uit in manier van uitdrukken en empathie).

Ben zelf ook veel en snel afgevallen (120->onder de 100). In mijn geval was het niet gepland maar door corona en een hartinfarct. Ik denk dat ik best een sterke wil heb, maar het afvallen was mij niet (i.i.g. makkelijk) vrijwillig gelukt. Ik hield te veel vast aan de kracht en omvang die ik had gekweekt, mede door erg veel eten wat ook leuk was. Toen ik rond de 120kg was trainde ik niet eens mijn benen, nu wel, dus het verschil is nog groter. Liep toen als een dronken zeeman. Ben nu wel erg blij met het gevoel dat bij het nieuwe gewicht hoort.

Ik dacht dat omdat Chris bekend stond om zijn losbandige levensstijl. En ook al was hij helemaal shredded op de O, hij had bijna altijd een bolle kop, wat in zijn tijd zeldzaam was.

Wat me op 'apart' brengt, LEES JIJ JE EIGEN LOG EN ANDERE POSTS VAN JEZELF NIET? Zie het als een compliment, zo was het bedoeld. Tot voor kort dacht ik ook dat je van mijn leeftijd was en dat moet je voor 75% eveneens als een compliment zien (zekere mentale volwassenheid die zich o.a. uit in manier van uitdrukken en empathie).

Ben zelf ook veel en snel afgevallen (120->onder de 100). In mijn geval was het niet gepland maar door corona en een hartinfarct. Ik denk dat ik best een sterke wil heb, maar het afvallen was mij niet (i.i.g. makkelijk) vrijwillig gelukt. Ik hield te veel vast aan de kracht en omvang die ik had gekweekt, mede door erg veel eten wat ook leuk was. Toen ik rond de 120kg was trainde ik niet eens mijn benen, nu wel, dus het verschil is nog groter. Liep toen als een dronken zeeman. Ben nu wel erg blij met het gevoel dat bij het nieuwe gewicht hoort.

Ik lees jou log ook hoor. Sterk hoe je steeds weer van alles terugkomt man! Dat van die leeftijd; klopt! Ik zat al op mijn 18e in de sterkste man sport (sterker nog, toen deed ik al wedstrijden, trainen al veel eerder), trainde vanaf 14 a 15 jaar in powerlift/bodybuild gyms en geef (judo en kracht) training sinds dat ik begin 20 ben. Hierdoor denk ik dat ik meer als een oude man spreek (en beweeg helaas) dan de gemiddelde man van 30. Overigens heb ik niet zoveel spiermassa hoor, zeker niet vergeleken met jou. Ik was wel sterk, maar meer op atletisch vermogen en techniek dan door mijn spieren!

11-12-2020

airdyne
5 min. x easy pace

cable 4 way hips
2 sets x 10x each x R + L

pallof press
3x 10x R + L x purple band

straight legs GHR russian twists
30 sec. x 10kg
30 sec. x 10kg
30 sec. x 10kg

1 leg on bench side planks
15 sec. x R + L
15 sec. x R + L
15 sec. x R + L

trap bar deadlift
5x 57kg
5x 57kg
5x 77kg
5x 77kg
5x 97kg
5x 97kg
5x 117kg
5x 117kg

Comment: pt van de big chief, weer gewerkt aan weer kunnen deadliften!
Mooi Snowke dat je weer aan het deadliften bent geslagen!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven