Fitness Seller

Geesten oproepen, glaasje draaien... wie heeft het wel eens gedaan?

Heb je ervaring met glaasje draaien, geesten oproepen?

  • Ja, het was een spannende ervaring!

    Stemmen: 11 5,2%
  • Ja, maar ik heb er enorm spijt van, heb nu spoken in mijn hoofd!

    Stemmen: 5 2,4%
  • Nee, maar ik geloof er wel in en het lijkt me wel leuk om een keer te doen.

    Stemmen: 11 5,2%
  • Nee, ik geloof er wel in maar ik blijf er ver bij vandaan, veel te gevaarlijk!

    Stemmen: 47 22,3%
  • Ik ben EricR en ik geloof niet in geesten, het bestaan ervan is nooit wetenschappelijk bewezen met b

    Stemmen: 121 57,3%
  • Ik ben paragnost.

    Stemmen: 16 7,6%

  • Totaal stemmers
    211

Bezoekers in dit topic

ik geloof ook in sinterklaas, nou bewijs maar dat hij er niet is dan!
 
Ok vroeger ben ik wel met geesten ed bezig geweest.
Dat was in de periode van 16 tm 19 jaar.

Het laatste jaar ging ik er alleen maar meer mee bezig.

Ik kreeg er epeleptische aanvallen van.
Daar heb ik een jaar lang last van gehad en heel zwaar.
Echt grand malls zoals je ze noemt.
Nou daar had je echt niet bij willen zijn ben blij dat ik nog leef.

Ik trainde al toen ik 16 was niet echt serieus maar toch maar dat mocht niet meer.
Ik mocht niet meer fietsen en kreeg hulp in huis voor mijn dochter want mijn moeder was bang dat ik met de baby van de trap zou vallen.

Een jaar later heb ik me bekeerd tot het Christelijk geloof en er werd met me
voor genezing gebeden.
Die genezing ontving ik maar werd pas een jaar later dat ik geen aanvallen meer kreeg zonder medicatie.

Natuurlijk heb ik me nooit meer met dit soort zaken bezig gehouden.

Natuurlijk wist ik in die tijd niet waar die epelepsie vandaan kwam.
maar de artsen konden niks vinden voor afwijking in mijn hersenen.
Heb zo vaak scans moeten doen maar er kwam niks uit.

Nu ik terug kijk weet ik dat de oorzaak voortkwam van die geesten ed.

Ik had nog meer vreemde dingen en alles valt samen in een periode dus.

Nog iets wat ik nog wil delen maar dat klinkt nog veel raarder.
In die zelfde tijd sprak ik wel eens in vreemde talen zonder dat ik me daar bewust van was.Het zal geen bestaande taal geweest zijn maar het moet vreemd geklonken hebben want dan zei mijn vriendin wat praat je dan raar lijkt wel Russisch of zo maar ik was me niet bewust.

iK WAS ECHT AAN HET FLIPPEN EN DOORDRAAIEN.
Als ik er nog langer mee bezig was gebleven dan had ik miss
opgenomen moeten worden in een psychiatrischziekenhuis.

Ik hoop dat jullie wel respectvol met deze post omgaan want het was niet niks wat er vroeger gebeurt is!

Gelukkig ben ik overal al lang vanaf heb geen epelepsie meer en
aalles gaat goed leef met God en ik zie het zo dat ik mijn leven zoals het nu is
aan Hem te danken heb.


groetjes Jac
 
Ok vroeger ben ik wel met geesten ed bezig geweest.
Dat was in de periode van 16 tm 19 jaar.

Het laatste jaar ging ik er alleen maar meer mee bezig.

Ik kreeg er epeleptische aanvallen van.
Daar heb ik een jaar lang last van gehad en heel zwaar.
Echt grand malls zoals je ze noemt.
Nou daar had je echt niet bij willen zijn ben blij dat ik nog leef.

Ik trainde al toen ik 16 was niet echt serieus maar toch maar dat mocht niet meer.
Ik mocht niet meer fietsen en kreeg hulp in huis voor mijn dochter want mijn moeder was bang dat ik met de baby van de trap zou vallen.

Een jaar later heb ik me bekeerd tot het Christelijk geloof en er werd met me
voor genezing gebeden.
Die genezing ontving ik maar werd pas een jaar later dat ik geen aanvallen meer kreeg zonder medicatie.

Natuurlijk heb ik me nooit meer met dit soort zaken bezig gehouden.

Natuurlijk wist ik in die tijd niet waar die epelepsie vandaan kwam.
maar de artsen konden niks vinden voor afwijking in mijn hersenen.
Heb zo vaak scans moeten doen maar er kwam niks uit.

Nu ik terug kijk weet ik dat de oorzaak voortkwam van die geesten ed.

Ik had nog meer vreemde dingen en alles valt samen in een periode dus.

Nog iets wat ik nog wil delen maar dat klinkt nog veel raarder.
In die zelfde tijd sprak ik wel eens in vreemde talen zonder dat ik me daar bewust van was.Het zal geen bestaande taal geweest zijn maar het moet vreemd geklonken hebben want dan zei mijn vriendin wat praat je dan raar lijkt wel Russisch of zo maar ik was me niet bewust.

iK WAS ECHT AAN HET FLIPPEN EN DOORDRAAIEN.
Als ik er nog langer mee bezig was gebleven dan had ik miss
opgenomen moeten worden in een psychiatrischziekenhuis.

Ik hoop dat jullie wel respectvol met deze post omgaan want het was niet niks wat er vroeger gebeurt is!

Gelukkig ben ik overal al lang vanaf heb geen epelepsie meer en
aalles gaat goed leef met God en ik zie het zo dat ik mijn leven zoals het nu is
aan Hem te danken heb.


groetjes Jac
Mooi verhaal babe, maar wat heeft geloof hier nou mee te maken gehad? Zo te lezen was je gewoon een extreem labiele tienermoeder die in de verkeerde dingen stabiliteit oid zocht (geesten, god, geloof or whatsoever). Fijn dat het nu beter met je gaat, maar dat heb je aan jezelf te danken en niet aan de toothfairy.
 
Mooi verhaal babe, maar wat heeft geloof hier nou mee te maken gehad? Zo te lezen was je gewoon een extreem labiele tienermoeder die in de verkeerde dingen stabiliteit oid zocht (geesten, god, geloof or whatsoever). Fijn dat het nu beter met je gaat, maar dat heb je aan jezelf te danken en niet aan de toothfairy.

+1 voor brutal reality check.
 
Ok vroeger ben ik wel met geesten ed bezig geweest.
Dat was in de periode van 16 tm 19 jaar.

Het laatste jaar ging ik er alleen maar meer mee bezig.

Ik kreeg er epeleptische aanvallen van.
Daar heb ik een jaar lang last van gehad en heel zwaar.
Echt grand malls zoals je ze noemt.
Nou daar had je echt niet bij willen zijn ben blij dat ik nog leef.

Ik trainde al toen ik 16 was niet echt serieus maar toch maar dat mocht niet meer.
Ik mocht niet meer fietsen en kreeg hulp in huis voor mijn dochter want mijn moeder was bang dat ik met de baby van de trap zou vallen.

Een jaar later heb ik me bekeerd tot het Christelijk geloof en er werd met me
voor genezing gebeden.
Die genezing ontving ik maar werd pas een jaar later dat ik geen aanvallen meer kreeg zonder medicatie.

Natuurlijk heb ik me nooit meer met dit soort zaken bezig gehouden.

Natuurlijk wist ik in die tijd niet waar die epelepsie vandaan kwam.
maar de artsen konden niks vinden voor afwijking in mijn hersenen.
Heb zo vaak scans moeten doen maar er kwam niks uit.

Nu ik terug kijk weet ik dat de oorzaak voortkwam van die geesten ed.

Ik had nog meer vreemde dingen en alles valt samen in een periode dus.

Nog iets wat ik nog wil delen maar dat klinkt nog veel raarder.
In die zelfde tijd sprak ik wel eens in vreemde talen zonder dat ik me daar bewust van was.Het zal geen bestaande taal geweest zijn maar het moet vreemd geklonken hebben want dan zei mijn vriendin wat praat je dan raar lijkt wel Russisch of zo maar ik was me niet bewust.

iK WAS ECHT AAN HET FLIPPEN EN DOORDRAAIEN.
Als ik er nog langer mee bezig was gebleven dan had ik miss
opgenomen moeten worden in een psychiatrischziekenhuis.

Ik hoop dat jullie wel respectvol met deze post omgaan want het was niet niks wat er vroeger gebeurt is!

Gelukkig ben ik overal al lang vanaf heb geen epelepsie meer en
aalles gaat goed leef met God en ik zie het zo dat ik mijn leven zoals het nu is
aan Hem te danken heb.


groetjes Jac

Heb het vroeger (in mijn "infedel"-tijd) ook gedaan, daarna (als ik terug echt geloofde) ook nog eens, maar toen vond ik het heel eng, in tegestelling tot de eerste keer (die ik kicke vond)...
Dus geloof heeft er zeer zeker iets mee te maken (niet noodzakelijk, maar in haar geval zeker wel)

En met jongens als jullie (D. en Phreak) is het slecht gesteld (volgens gelovige standaard, ik zeg niet dat jullie slechte personen zijn, en het is ook helemaal niet persoonlijk bedoelt, want ik ken tig mensen die reageren als jullie;))
 
En met jongens als jullie (D. en Phreak) is het slecht gesteld (volgens gelovige standaard, ik zeg niet dat jullie slechte personen zijn, en het is ook helemaal niet persoonlijk bedoelt, want ik ken tig mensen die reageren als jullie;))

Het is slecht gesteld met ons omdat we geen labiele simpletons zijn? Dan moet het maar.
 
Het is slecht gesteld met ons omdat we geen labiele simpletons zijn? Dan moet het maar.

Hehe:D...you ass:p:roflol:, got me there;)

Nee, ik ben eigenlijk niet echt labiel, ik besef alles (nog altijd) heel goed, beter dan de meeste mensen zelfs... niets is bvb. zo labiel zoals het woord (de betekenis eig.) toeval, maar bestaat volgens jou ook??juist he;)
 
Ok vroeger ben ik wel met geesten ed bezig geweest.
Dat was in de periode van 16 tm 19 jaar.

Het laatste jaar ging ik er alleen maar meer mee bezig.

Ik kreeg er epeleptische aanvallen van.
Daar heb ik een jaar lang last van gehad en heel zwaar.
Echt grand malls zoals je ze noemt.
Nou daar had je echt niet bij willen zijn ben blij dat ik nog leef.

Ik trainde al toen ik 16 was niet echt serieus maar toch maar dat mocht niet meer.
Ik mocht niet meer fietsen en kreeg hulp in huis voor mijn dochter want mijn moeder was bang dat ik met de baby van de trap zou vallen.

Een jaar later heb ik me bekeerd tot het Christelijk geloof en er werd met me
voor genezing gebeden.
Die genezing ontving ik maar werd pas een jaar later dat ik geen aanvallen meer kreeg zonder medicatie.

Natuurlijk heb ik me nooit meer met dit soort zaken bezig gehouden.

Natuurlijk wist ik in die tijd niet waar die epelepsie vandaan kwam.
maar de artsen konden niks vinden voor afwijking in mijn hersenen.
Heb zo vaak scans moeten doen maar er kwam niks uit.

Nu ik terug kijk weet ik dat de oorzaak voortkwam van die geesten ed.

Ik had nog meer vreemde dingen en alles valt samen in een periode dus.

Nog iets wat ik nog wil delen maar dat klinkt nog veel raarder.
In die zelfde tijd sprak ik wel eens in vreemde talen zonder dat ik me daar bewust van was.Het zal geen bestaande taal geweest zijn maar het moet vreemd geklonken hebben want dan zei mijn vriendin wat praat je dan raar lijkt wel Russisch of zo maar ik was me niet bewust.

iK WAS ECHT AAN HET FLIPPEN EN DOORDRAAIEN.
Als ik er nog langer mee bezig was gebleven dan had ik miss
opgenomen moeten worden in een psychiatrischziekenhuis.

Ik hoop dat jullie wel respectvol met deze post omgaan want het was niet niks wat er vroeger gebeurt is!

Gelukkig ben ik overal al lang vanaf heb geen epelepsie meer en
aalles gaat goed leef met God en ik zie het zo dat ik mijn leven zoals het nu is
aan Hem te danken heb.


groetjes Jac
Kijk dat bedoel ik nu, ik hoor vaak van zulke verhalen van mensen die niet bepaald gek zijn.
Voorheen ging alles goed met hen, maar zodra ze met de 'dark side' in aanraking komen gaat het psychisch helemaal verkeerd. Waar ik benieuwd naar ben is hoe dit veroorzaakt wordt, en hoe ze er uiteindelijk weer vanaf komen.
 
er is geen 'dark side'...
 
er is geen 'dark side'...

Ik gebruik de term dark side omdat het om een (voor mij in elk geval) duister verschijnsel gaat... voor zover er al een verschijnsel is dan.
 
Ik heb trouwens ook wel eens freaky shit gezien, maar dat heeft verder weinig met geesten te maken.

EricR grijpt iedere kans aan om ons lastig te vallen met zijn geperverteerde coïtusavonturen. :(

Verder ben Ik EricR en geloof nog steeds erg in de kracht van suggestie.
En de kracht van ego-bescherming, daar geloof ik ook in.

Maar geesten? Neen, daar geloof ik niet in. Mijn idee is dat onze ziel het gevolg is van complexe hersenactiviteit. Als de hersens sterven is het met de ziel ook gebeurd.
 
Mss heeft het iets te maken methet feit dat je heel goed beseft dat God niet wil dat je je met zo een dingen bezighoud (omdat je dan deuren opebzet naar werelden die je niet zlef kan sluiten), en als je niet gelooft heb je daar geen last van, maar als je een "passieve gelovige" bent, of betergezegd een potentieele gelovige, zal er vanalles gebeuren om je ervan je bijna-geloof/ geloof) af te brengen
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Als ik me ergens aan wil vastklampen doe ik wel zoals deze mensen, ik pak de reling beet. Buiten wat vaagheden en anekdotes heb ik hier geen overtuigend bewijs gelezen dat geesten ook echt bestaan.

Meer kreten zoals "Je weet er niks van af', 'Wacht maar tot je echt wat meemaakt', 'Als je weet wat ik heb meegemaakt'. Allemaal leuk en aardig, maar ik kan er eerlijk gezegd niets mee.

Concrete bewijzen willen we, geen verhalen van horen zeggen of wat bangmakerij zonder echte fundering.
 
Hehe:D...you ass:p:roflol:, got me there;)

Nee, ik ben eigenlijk niet echt labiel, ik besef alles (nog altijd) heel goed, beter dan de meeste mensen zelfs... niets is bvb. zo labiel zoals het woord (de betekenis eig.) toeval, maar bestaat volgens jou ook??juist he;)

Het is erg ironisch dat je rationeel denken probeert te verdedigen terwijl je niet eens een samenhangende post kan plaatsen. Gelukkig heb ik jarenlange ervaring met literair mindervaliden, dus ik geloof nog wel iets uit je post op te kunnen maken. Bestaat toeval? Ja. Heeft dit zijspoor ook maar enige betrekking op het onderwerp? Nee.
 
Mss heeft het iets te maken methet feit dat je heel goed beseft dat God niet wil dat je je met zo een dingen bezighoud (omdat je dan deuren opebzet naar werelden die je niet zlef kan sluiten), en als je niet gelooft heb je daar geen last van, maar als je een "passieve gelovige" bent, of betergezegd een potentieele gelovige, zal er vanalles gebeuren om je ervan je bijna-geloof/ geloof) af te brengen

Anders gezegd: ben je bevattelijk voor waandenkbeelden, dan heb je grote kans daar mee te maken te krijgen. Nou, daar kan ook ik inderdaad geen speld tussen krijgen. Eindelijk zijn we het eens.
 
Kijk dat bedoel ik nu, ik hoor vaak van zulke verhalen van mensen die niet bepaald gek zijn.
Voorheen ging alles goed met hen, maar zodra ze met de 'dark side' in aanraking komen gaat het psychisch helemaal verkeerd. Waar ik benieuwd naar ben is hoe dit veroorzaakt wordt, en hoe ze er uiteindelijk weer vanaf komen.


Bekering tot God en je niet meer bezighouden met deze dingen.

Idd the Betterdayz Ik zelf kon die deur niet sluiten die ik zelf had open gezet
voor geesten ed.
Ik kon me alleen bekeren en omdtaaien en gewoon weglopen en God sloot die deur.
 
EricR zei:
Meer kreten zoals "Je weet er niks van af', 'Wacht maar tot je echt wat meemaakt', 'Als je weet wat ik heb meegemaakt'. Allemaal leuk en aardig, maar ik kan er eerlijk gezegd niets mee.

Concrete bewijzen willen we, geen verhalen van horen zeggen of wat bangmakerij zonder echte fundering.

Precies, dat wil ik dus ook zien.
Daarom wil ik een keer een een sessie meemaken met wat 'ervaringsdeskundigen' en paragnosten.

Misschien idd wel een goed idee om op de volgende BB-meeting te doen, we nodigen een paragnost uit en die mag ons dan overtuigen van het feit dat geesten bestaan :thumbup:
Of zou dit teveel mensen weghouden die het ergste vrezen:scratch:

BTW niet met een ouijabord, maar in zo'n setting dus:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Waarbij het glas UIT ZICHZELF beweegt dus geen gedoe met continue handen erop.
 
Back
Naar boven