AndroidHealthClinic

Luie mensen goudmijntje voor sportschool eigenaren

Bezoekers in dit topic

Marky

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
27 jun 2003
Berichten
12.706
Waardering
333
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1853500/__Afhakers_spekken_sportschool__.html?p=3,2

vr 05 sep 2008, 15:40 Afhakers spekken sportschool met 200 miljoen euro

HILVERSUM - Ruim één miljoen mensen zijn de afgelopen vijf jaar lid van een sportschool of fitnesscentrum geweest, hoewel ze er geen gebruik van maakten. Dat kostte hen in totaal 200 miljoen euro, blijkt uit onderzoek van Maurice de Hond in opdracht van het tv-programma Kassa.

Van de meer dan één miljoen mensen waren er 700.000 zelfs drie maanden of langer niet in een sportschool geweest. Daarmee gooiden ze 180 miljoen euro weg.

Dat mensen langer lid waren dan ze wilden, kwam in 19 procent van de gevallen doordat het abonnement stilzwijgend werd verlengd. Van de ondervraagden wilde 18 procent weg wegens een verhuizing of een langdurige ziekte, maar moest het abonnement toch worden uitgediend. De rest wilde om andere redenen niet langer naar de sportschool of fitnesscentrum.
 
Dit is echt schokkend nieuws, zeg! Hier had ik echt geen weet van......
 
mijn gym ging failliet dat kostte hen geld! :evil:
 
sportscholen verlengen abonnementen zonder dat ze je inlichten?
 
sportscholen verlengen abonnementen zonder dat ze je inlichten?

Nja dat wordt wel vermeld hoor maarja mensen tekenen snel contractjes. Waar ik train betaal je gewoon je abonnementje en elk jaar op zelfde datum je verzekering ( 30 euro ) en voor de rest laten ze je met rust. Als je ziek bent of langdurig niet kan trainen verschuiven ze je betaalde periode voor het aantal dagen dat je niet kon trainen. :thumbs:
 
sportscholen verlengen abonnementen zonder dat ze je inlichten?

Ja. Dat heet stilzwijgend verlengen. Als je dus niet opzegt, word je contract automatisch verlengd.;)
 
In Amerika hebben ze het slimmer aangepakt

daar ben je gelijk lid voor 3 jaar :D
 
sportscholen verlengen abonnementen zonder dat ze je inlichten?

idd, 'de passage fitness'-keten heeft zo'n dergelijke smerige praktijken

uitschrijven moet je doen via een aangetekende zending, bende klojo's
 
Easy money :roflol:

Je kunt beter naar kleinere gyms gaan, daar heb je dit soort praktijken niet imo
 
Betaal 20 euro per maand en train me klem. Denk dat ik er meer uithaal dan hun :o
 
Volgens mij verlengen ze bijna overal automatisch je abbo?

Ore is me wrong?
 
Easy money :roflol:

Je kunt beter naar kleinere gyms gaan, daar heb je dit soort praktijken niet imo

bij mij niet hoor, mijn gymeigenaar staat al op je schouder te kloppen ' over 10 minuten verloopt je abonnement, dat is dan ... € !!! ' En op de kop toe is het drinken pokkeduur :mad:
 
Dan moet je toch een domiciliëring ondertekenen ? Dat weet je toch.... ofwel ben je echt wel nonchalant.
 
Ik verbaas me een beetje over de reacties hier. Er is toch niks mis met stilzwijgende verlenging? Je moet voor jezelf gewoon in de gaten houden of je lid wilt blijven of niet. Als je geen lid wilt blijven, zeg je op en anders blijf je gewoon lid. Zo simpel is dat.

Dat de meeste mensen hun contract niet lezen is niet de schuld van de ondernemer.
 
ik betaal altijd contant en per maand, geen gezeik met die miezerige kortingen
 
ik betaal altijd contant en per maand, geen gezeik met die miezerige kortingen

mag ik vragen in welke gym jij traint ?? ik zoek een nieuwe... regio den haag....
 
Ach, easy money in het laatje voor de entrepeneurs :D

Dat mensen langer lid waren dan ze wilden, kwam in 19 procent van de gevallen doordat het abonnement stilzwijgend werd verlengd

Dit zou verboden moeten worden!
 
Mijne wordt ook gewoon automatisch verlengd, anders maand van te voren opzeggen oid.
 
Ach, easy money in het laatje voor de entrepeneurs :D



Dit zou verboden moeten worden!

BS! Gewoon contract lezen en opletten wanneer je contract afloopt.
 
Back
Naar boven