MuscleMeat

AlexV was ooit sterk, heeft nu andere hobby's, maar tilt hier en daar soms nog wat gewichten op

AlexV

Olympisch gewichtheffer
Elite Member
Challenge
10 jaar lid
Waardering
1.473
Lengte
1m84
Massa
105kg
Vetpercentage
14%
Ben ik weer, terug van lang weg geweest! Eerlijk, moet nog gaan zien hoe lang ik enthousiast blijf om te gaan loggen, maar goed, dat zien we tzt wel. Kan goed zijn dat ik volgende week weer weg ben.

Enkelen van de oude garde hier zullen mijn naam wellicht nog wel herkennen als die ene guy die wel wat kon deadliften. Die tijd is ondertussen wel ver heen. Heb vorig jaar nog een keer 300kg gedeadlift met pijn en moeite op de SBD cup, en toen werd voor mij wel duidelijk dat mijn enthousiasme voor Powerlifitng toch echt wel op was. Verder ook enorm veel blessureleed gehad, dus dat hielp helaas ook niet echt bij het sterker worden. Nog steeds helaas ook pijntjes, maar gelukkig hoef ik daar nimmer doorheen te duwen omdat ik bang was al m'n gainz te verliezen.

Tegenwoordig train ik in de gym vooral gericht op gewichtheffen (In de volksmond beter bekend als Olympic Weightlifting). Vind dat wel een fijne combinatie van techniek, kracht, conditie, mobiliteit, ect. Het heeft eigenlijk alles wat naar mijn mening relevant is om gezond en fit te blijven, mits je jezelf niet kapot traint om ergens kampioen in te worden. Dat gezegd te hebben, ik heb ook niet het doel om wedstrijden te gaan doen. Als er een gewichthefwedstrijd in de buurt is, wil ik wellicht wel mee doen als ik me 'in shape' voel, maar ik werk momenteel niet specifiek ergens naartoe.

Verder, zoals de titel al suggereert heb ik ondertussen andere hobby's gevonden, met name golf surfen en snowboarden, compleet wat anders dan de krachtsport die ik altijd beoefend heb. Moet zeggen dat ik er ook echt absoluut niet goed in ben, maar dat is niet erg, vind het enorm leuk om te doen, en dat is voor mij meer dan voldoende. Wellicht post ik daar ook nog wat over hiero, maar dat zien we vanzelf wel. Als laatste probeer ik momenteel tevens wat af te vallen. Ik weeg momenteel gemiddeld 's ochtends rond de 107kg, en dat zou ik graag weer wat onder de 100kg willen brengen, puur om me wat fitter te voelen (Lees: zodat ik in de zomer m'n shirt uit kan doen op festivals).

Goed, t is vroeg, maar de gym gaat om 7u open, dus zal ik zo eens wat gewichten rond gaan gooien.

Welkom terug en succes!
Train ze!💪

Heel toevallig viel je naam een paar weken geleden nog. Wij gingen een apparaat ophalen bij iemand. De vriendin van die iemand gaf aan ooit bij mij op de rpb meet te zijn geweest. Toevallig inderdaad en toen gaf ze aan met jou daar toen heen te zijn geweest. Snowboarden natuurlijk sowieso een mooie hobby.

• Topic Starter Topic Starter
2025-11-17 (Maandag)

Bodyweight: 107,1kg
Slaap score: 64 (Enorm matig geslapen, 5u en 11 min totaal maar, vaak wakker 's nachts en na half 2 's nachts opeens klaar wakker. Overigens goed om te weten, heb de diagnose slaap apneu, met 19 adem stops per uur. Ik ben momenteel aan het wachten op een afspraak met de KNO arts om dit verder te onderzoeken)

Gym sessie 1, start 7:00, ritme: start set elke 3de minuut

Over het algemeen een prima sessie, al merkte ik dat ik minder explosief was dan normaal. Hoogstwaarschijnlijk door de slechte nacht.

Power clean + Front squat + push press
(Why: Techniek primer. Power clean voor volledige extensie primen. Front squat puur om warm te worden. Push press om explosiviteit op de jerk drive t primen)
3x2 20kg Merkte dat t erg stijfjes was. Meestal doe ik m'n BW warm-up thuis, omdat de gym 'pas' om 7u open gaat. Maar omdat ik zo vroeg wakker was heb ik hem eerder gedaan, maarja weer koud toen ik in de gym was...
2x 60kg Front squat vergeten, maandag ochtend he
5x2 80kg Opzich goed, maar zoals eerder vernoemd, de explosiviteit mocht zeker meer aanwezig zijn. Ook merkte ik dat ik juist ook wat spanning mistte en dat dit ten koste ging van de techniek. Dus volgende keer beter koppie dr bij!

Clean&jerk
(Why: Specifiek voor gewichtheffen)
2x 60kg Merkte dat ik slapjes onder de jerk kwam, dus dat heb ik na deze set aangescherpt
2x 80kg Hier waren m'n posities niet goed, dus ook na deze set aangescherpt
5x2 90kg Vanaf set 1 ging dit eigenlijk al een stuk beter, merkte dat m'n focus er ook weer lekker in zat, alsof ik 'wakker werd'. De laatste 2 setsjes werden langzaamaan wat sloppy, dus van belang om die explosiviteit goed scherp te houden in het vervolg.

Front squat
(Why: Algemene been en spinal erector kracht)
5x5 90kg Qua been kracht prima te doen, maar merkte vooral dat m'n spinal erectors het er erg moeilijk mee hadden. Overigens ook vrij pittig dit met 2 min rust tussen setjes

Lateral raises
(Why: Specifieke oefening voor surfen, doel hiermee is m'n uithoudingsvermogen met het peddelen te verbeteren)
3x20 5kg Flinke pomp met deze, vooral met de korte rust!

Gym sessie 2, start: 18:30

Deze sessie is m'n stretch en sauna sessie, en gezien dat niet heel spectaculair bijzonder is allemaal, zal ik deze wel in de spoiler verstoppen. Weet overigens de officiële naam voor een hoop van de stretches niet, maar als jullie benieuwd zijn naar een specifieke, dan zal ik t wel uitzoeken. Dat gezegd, voelde mij continu flink afgeleid, druk in m'n koppie en kon niet echt de rust vinden die ik normaliter zoek met deze sessie. Wellicht heeft de korte slaap en de lange werkdag even z'n tol geëist.

Back foot elevated hip flexor stretch, links eerst, ~30 sec per kant
Side bend hip stretch, links eerst, ~30 sec per kant
Internal hip rotation stretch, ~30 sec totaal
Elevated pidgeon pose stretch, rechts eerst, ~30 sec per kant
Standing hamstring stretch, ~30 sec totaal
TFL side bend stretch, links eerst, ~30 sec per kant
Thick band ankle stretch, links eerst, ~30 sec per kant
Tibialis raises, 25 reps
FHL calf raise, links eerst, 25 reps per been
Tibialis raises, 25 reps totaal (eerste set 20 reps, 2de set 5 reps)
Knees over toes standing calf raises, 25 reps
Patrick step, links eerst, 25 reps per been totaal (eerste set 10 reps, 2de set 10 reps, 3de set 5 reps)
ATG split squat, links eerst, 5x5
Sissy squat, 5x5
L-sit, 2 pogingen, eerste was misschien 10 sec, 2de nog geen 3 sec

2 rondes van:
Dead hang, , ~30 sec
Lat pull stretch, links eerst, ~30 sec per kant
Rear delt stretch, links eerst, ~30 sec per kant
Banded shoulder rotations, dikke blauwe band, maximale wijdte
Foam roll thorasic spine mobilisation with 10kg plate, 5 reps
Scapular stretch, ~30 sec
Overhead press back extensions (5 reps) into front rack hold with elbows on a second barbell, met 20kg barbell in de handen, ~30 sec

Stretches nog afgemaakt met 3x5 Squat jerks met lege 20kg barbell om m'n moblility progressie te peilen. Gaat al best aardig, maar is zeker nog werk aan de winkel!

Hierna naar de sauna, 90 graden op 40% luchtvochtigheid, bloedheet dus! Ervanuitgaande dat de zandlopertjes daar 15 min zijn, heb ik t zo'n 12 min vol kunnen houden.

Welkom terug en succes!
Train ze!💪
Thanks!
Heel toevallig viel je naam een paar weken geleden nog. Wij gingen een apparaat ophalen bij iemand. De vriendin van die iemand gaf aan ooit bij mij op de rpb meet te zijn geweest. Toevallig inderdaad en toen gaf ze aan met jou daar toen heen te zijn geweest. Snowboarden natuurlijk sowieso een mooie hobby.
Hahaha ja, ik sprak dr dus toevallig laatst ook, en ze vertelde het. En dat heeft mij daarmee weer op t idee gebracht om DBB weer eens een keer te openen. Wilde sowieso al ergens gaan loggen, maar ergens verborgen in een Word of Excel documentje voelde ook niet echt goed

2025-11-18 (Dinsdag)

Bodyweight: 106,4kg
Slaap score: 79 (Kort maar krachtig geslapen, 6u en 5 min totaal. Rem den diepe slaap waren wel meer aanwezig dan de nacht ervoor. Maar goed, wederom midden in de nacht wakker zonder verder te kunnen slapen)

Was nog van plan om te gaan stretchen 's avonds, maar dat is er niet van gekomen.

2025-11-19 (Woensdag)

Bodyweight: 107,4kg (Note, halverwege m'n ontbijt kwam ineens de realisatie dat ik was vergeten te wegen, dus realistisch kunnen er nog wel een paar 100 grammen af hiervan)
Slaap score: 94 (Absurd goed, een van m'n hoogste scores ooit. 8u en 39 min geslapen, geen idee waarom ik afgelopen nacht wel ineens zo lang kon slapen, ik snap er oprecht helemaal niks van, maar goed)

Gym sessie, start 18:00, ritme: start set elke 3de minuut

Net toen ik de deur uit liep om naar de gym te gaan, voelde ik iets knakken in m'n linker schouder. Lijkt er op dat er iets van een rotator cuff spiertje verrekt is. Denk persoonlijk dat het komt door het vele stretchen van recent. Het voelt in ieder geval voorlopig niet zo erg, dus hopelijk herstelt het snel. Ironisch altijd hoe je met honderden kilo's boven je hoofd gooien nergens last van hebt, maar verkeerd de deur open trekken is waar het fout gaat. Ach goed, toch maar gaan trainen. Nu na de training wel wat meer last ervan, dus morgen even goeie rust pakken.

Yellow power snatch
(Why: Focus op positie controle en strekken bij de turn-over)
3x2 20kg
2x 50kg
5x2 70kg Niet veel op aan te merken, ging goed, mocht vooral wat explosiever

Snatch
3x 60kg
5x3 80kg Ging prima, maar ook hier traag. Zat vooral met m'n linker schouder in m'n hoofd te klooien, ook al had ik er tijdens de oefening maar minimaal last van

Push press
(Why: Oefenen van constante explosiviteit in de jerk drive)
5x5 60kg Te licht, dit ging veel te makkelijk. Laatste set wel wat explosiviteit kwijt, dus koppie dr bij houden volgende keer

Wide grip lat pull down
(Why: Specifieke oefening voor surfen, doel hiermee is m'n uithoudingsvermogen met het peddelen te verbeteren)
3x20 85lb Makkelijk, wel sicke pomp aan t einde, alleen vond de linker schouder dit helaas wat minder leuk

Y-raise + back paddle
10x 1kg Oeps, hadden 12 reps moeten zijn
2x12 1kg Zo schattig om met die 1kg DB's bezig te zijn, maar toch is dit echt sick zwaar

Wat is dit voor persoonlijke aanval van DBB trouwens dan, zo recht onder m'n logje?!
1763582895977.png

Laatst bewerkt:
2025-11-20 (Donderdag)

Bodyweight: 108,1kg
Slaap score: 71 (Korte nacht, 5u en 49 min, zoals we gewend zijn. Dat gezegd, wel veel diepe en REM slaap)

Vandaag was wederom eigenlijk het plan om te gaan stretchen, maar wederom extra rust gepakt. Die linker schouder irriteert toch meer dan dat ik gehoopt had. Nu in de avond is het lichtelijk beter dan vanochtend, maar nog steeds heel ver van hersteld. Ik ben bang dat dit een week of 2 gaat kosten voordat we weer goed hersteld zijn hiervan. Ach ja, zo gaan die dingen helaas, we maken er maar het beste van, wellicht komende tijd leg press, hack squat en leg extensions doen.

2025-11-21 (Vrijdag)

Bodyweight: 108,6kg Verdomd hoog vandaag, geen idee waarom
Slaap score: 81 Prima nacht met 7u en 9 min slaap, alleen wat laat naar bed gegaan, niet goed voor m'n nacht ritme.

Technisch gezien was vandaag gym dag, echter verstandig gedaan en wederom rust genomen. Schouder voelt significant beter, een goeie 60%, dus als het zo door gaat, is de hersteltijd gelukkig nog minder dan de voorspelde week. We gaan t de komende dagen aan zien. Ook stretchen achterwege gelaten maar eerlijk gezegd is dat meer uit luiheid dan uit tactiek, dus daar even het touw weer goed oppakken en gaan.

2025-11-22 (Zaterdag)

Bodyweight: 109,4kg Geen idee waarom dit blijft stijgen...
Slaap score: 67 Korte nacht weer, maar wel goed qua diepe en REM slaap, hopelijk vannacht weer wat beter.

Vandaag relatief actief bezig geweest, zonnepanelen van het dak moeten halen ivm verbouwing van het dak komende weken. Daarmee ook, helemaal geen last gehad van de schouder, dus dat is enorm positief. Merk wel bij bepaalde bewegingen dat het nog wat beurs is, dus morgen nog een rust dagje, dan kunnen we maandag weer rustig beginnen met sporten!

2025-11-23 (Zondag)

Bodyweight: 109,0kg Nog steeds aan de hoge kant
Slaap score: 73 Met 6u en 59 min iets aan de korte kant, maar op zich prima. T probleem was vooral weinig diepe slaap.

Gym sessie, start: 14:15

Alleen een stretch & sauna sessie vandaag. Heb bewust ook alleen LB gestretcht vandaag, ondanks dat de schouder al prima voelt.

Tibialis raises, 25 reps
Patrick step, links eerst, 25 reps per been totaal (eerste set 10 reps, 2de set 10 reps, 3de set 5 reps)
ATG split squat, links eerst, 2x5
Sissy squat, 2x5

Hierna naar de sauna, 90 graden op 40% luchtvochtigheid, bloedheet dus! Voor t eerst sinds de nieuwe sauna, de timer helemaal afgemaakt, dus volle 15 min.

Week overzicht, wk47

Te beginnen met trainen, dit werd uiteraard sterk gehinderd door de problematiek met de linker schouder. Helaas weinig wat we daarvan kunnen leren om anders/beter te doen volgende week. Al met al ging het trainen dat gedaan is wel erg goed, echter is er een duidelijke trend om meer te focussen op het vasthouden van explosiviteit.

Qua stretches & sauna mag hier ook wel wat meer consistentie in zitten en minder luiheid.

Dan als laatste BW. Deze lijkt compleet de verkeerde kant op te gaan, zie grafiek onder. Gemiddeld kwam ik deze week uit op 108,0kg. Ik moet toegeven dat ik momenteel geen voedingsschema of niks heb, en vooral eet op gevoel. Uiteraard niet persee heel tactisch in deze situatie. Voorheen heb ik vaker proberen af te vallen, echter strandde dit vaak doordat mijn kook vaardigheden nogal te wensen over lieten. Mijn plan is om dit nu te veranderen. Momenteel ben ik bezig met recepten die zowel lekker zijn, als economisch, als macro/micro nutriënt technisch nuttig. Heb een eigen Excelletje gemaakt om de macro's en kosten bij te houden van verschillende maaltijden die ik afgelopen week gemaakt heb waar ik smaak & kosten technisch wel tevreden mee was. Zal hier onder wat kleine voorbeeldjes delen. Volgende week vrijdag ga ik verhuizen naar een nieuwe woning, en mijn doel is om daarna m'n macro's wat strakker bij te houden om te kijken of ik effectiever kan cutten.

1763925004477.png

In de onderstaande recepten, moet je 'Amount' vermenigvuldigen met 100, voor het gewicht in gram.
1763925163614.png

Een ding wat ik nu doe, is dat ik in de schappen zoek naar het vlees met korting, en daar een maaltijd omheen te bouwen, omdat het vlees vaak meer dan 50% van de kosten van de maaltijd is. In onderstaande recept waren kip dij filet reepjes met 20% korting, waardoor de maaltijd toch weer 70ct goedkoper was. Klinkt natuurlijk als bar weinig, maar doe dat soort kleine kortingen voor 3 maaltijden per dag, en over een jaar heb je een vakantie naar de Canarische eilanden bespaard.
1763925472416.png

2025-11-24 (Maandag)

Bodyweight: 109,2kg Nog steeds hoog.
Slaap score: 80 Heb 6u en 49min geslapen, m'n diepe/REM slaap waren goed, en geen significante verhoging in ademstops, maar was me toch een moe vandaag... Heb me eigenlijk heel de dag niet echt goed kunnen concentreren
Voeding: Best tevreden met de voeding van vandaag. Qua EKV was het echt on-point, echter was het iets duurder dan gedoeld. Kwam vooral door meal 3. Had nog wat Varkensribeye in de koelkast, maar deze maaltijd had makkelijk de helft van de prijs kunnen kosten.
1764014002815.png

Gym sessie 1, start 7:00, ritme: start set elke 3de minuut

Vind het lastig te zeggen wat ik er van vond. Enerzijds voelde heel de training alsof elke set m'n laatste zou worden, maar anderzijds gingen alle gewichten prima omhoog. Sowieso heeft die vermoeidheid met de slaap te maken, dus ik maak me er niet persee heel druk om. Verder ging de schouder gelukkig ook goed. Voelde hem met het opwarmen een beetje, maar verder geen last meer van gehad. Hopelijk is ie morgen ook nog heel. Een wellicht onnodig detail, en geen idee waarom, maar man man man, heb me daar een partij de boel lopen vergassen... Het bleef ook maar komen ook.

Power clean + Front squat + push press
(Why: Techniek primer. Power clean voor volledige extensie primen. Front squat puur om warm te worden. Push press om explosiviteit op de jerk drive t primen)
3x2 20kg
2x 60kg
5x2 82,5kg Opzich goed, maar zoals eerder vernoemd, gebrek aan focus. Denk wel dat ik deze in ga korten naar 3 sets vanaf volgende week.

Clean&jerk
2x 60kg
2x 80kg
5x2 92,5kg Op karakter gedaan, zullen niet de mooiste geweest zijn, maar gingen wel verrassend probleemloos omhoog verder.

Front squat
(Why: Algemene been en spinal erector kracht)
5x5 92,5kg Ging op zich prima. Ook hier ga ik ze in korten tot 2 of 3 werk sets, maar dan wel met wat meer gewicht.

Lateral raises
3x20 5kg Hier was ik een beetje bang hoe m'n linker schouder zou reageren, maar dat ging gelukkig allemaal goed.

Stretch & sauna sessie. Iets korter dan ik gehoopt had. Begon ook last te krijgen van m'n knie bij de ATG split squats en Sissy squats, dus die vroegtijdig afgebroken. Ook voor schouders maar 1 ronde gedaan, om hopelijk m'n linker schouder wat beter te laten herstellen.

Tibialis raises, 25 reps
ATG split squat, links eerst, 2x5
Sissy squat, 2x5
Dead hang, , ~30 sec
Banded shoulder rotations, dikke blauwe band, maximale wijdte
Overhead press back extensions (5 reps) into front rack hold with elbows on a second barbell, met 20kg barbell in de handen, ~30 sec

Stretches nog afgemaakt met 2x5 Squat jerks met lege 20kg barbell

Hierna naar de sauna, 90 graden op 40% luchtvochtigheid. 2 rondes gedaan, eerste ronde boven gezeten, zeg 10 min, 2de ronde onder, ook circa 10 min.

Leuk dat je hier weer gaat loggen. Het is in deze sectie best wel doods verder, zijn maar een aantal actieve logjes.
Toch jammer, mooi tijden waren het hier 10 jaar geleden. Snap heel goed dat je geen wedstrijd ambities meer hebt.
Doen wat je leuk vind is toch wel erg belangrijk in het leven, als je ergens geen plezier of drive meer in hebt ga je er vroeg of laat toch weer mee stoppen.
Ben zelf na een afwezigheid van 6 jaar op het plankier dit jaar weer powerlift gericht gaan trainen en wedstrijd gepakt.
Tegenwoordig kijk ik meer naar het verbeteren van mijzelf, en weet ik dat dit waarschijnlijk tijdig weer is voor paar jaar.
Ik geniet tegenwoordig meer van het proces, dan vroeger, ik focus minder op resultaat, dat maakt het nu een stukje duurzamer.

Welkom terug.

2025-11-25 (Dinsdag)

Bodyweight: 108,1kg
Slaap score: 74 Erg kort, 5u en 23min, maar voelde me wel relatief fit vandaag. Heb wel wederom in de trein terug naar huis weer geslapen, dus zal wel moe'er geweest zijn dan het voelde.
Voeding: Aan de dure kant vandaag, maar dat komt vooral omdat ik nog MuscleMeat maaltijden heb liggen in de vriezer die ik op wil maken voor de verhuizing.
1764103735724.png

Gym sessie, start: 18:30

Korte stretch sessie vandaag, alleen onderlichaam gedaan. Ook wat dingen eruit gegooid die ik minder nuttig vond. Merkte vandaag dat ik veel last van m'n linker knie had. Heb wat zitten zoeken, en heb het idee dat m'n gebrekkige interne tibiale rotatie wellicht mede verantwoordelijk is, dus daar heb ik een oefening voor toe gevoegd. Tevens merk ik dat m'n linker heup flexor significant strakker was toen ik ATG split squats deed, dus daar ga ik ook wat meer nadruk op leggen komende tijd. Merk dat als ik wat in roteer tijdens m'n back foor elevated hip flexor stretches, dat de stretch ook beter m'n hip flexor pakt, dus daar ga ik ook meer op letten

Tibiale rotation exercise with small band, alleen links, 3 setjes van 10, 15 en 20 reps
Back foot elevated hip flexor stretch, volgorde links/rechts/links, ~60 sec per kant
Thick band ankle stretch, alleen links, ~30 sec
Tibialis raises, 25 reps
ATG split squat, links eerst, 3x5
Sissy squat, 3x5

Hierna naar de sauna, 90 graden op 40% luchtvochtigheid. Twee rondes gedaan, eerste zo'n 12 min, tweede zo'n 8 min.

Leuk dat je hier weer gaat loggen. Het is in deze sectie best wel doods verder, zijn maar een aantal actieve logjes.
Toch jammer, mooi tijden waren het hier 10 jaar geleden. Snap heel goed dat je geen wedstrijd ambities meer hebt.
Doen wat je leuk vind is toch wel erg belangrijk in het leven, als je ergens geen plezier of drive meer in hebt ga je er vroeg of laat toch weer mee stoppen.
Ben zelf na een afwezigheid van 6 jaar op het plankier dit jaar weer powerlift gericht gaan trainen en wedstrijd gepakt.
Tegenwoordig kijk ik meer naar het verbeteren van mijzelf, en weet ik dat dit waarschijnlijk tijdig weer is voor paar jaar.
Ik geniet tegenwoordig meer van het proces, dan vroeger, ik focus minder op resultaat, dat maakt het nu een stukje duurzamer.
Thanks! Het doet mij allemaal weer denken aan de gouden DBB tijden toen ik nog sterk was en half Powerlifting Nederland hier logde, mooi was dat! En precies wat je zegt, we zijn allemaal een jaartje ouder en volwassener. De prioriteiten in het leven veranderen. Hoort er allemaal bij. Moet wel zeggen dat het een zware bevalling was de afgelopen paar jaar om echt los te laten dat ik nooit meer NL kampioen ga worden. Maar dat is nu OK. Ik vermaak me lekker met het blijven bewegen en nieuwe sporten ontdekken.
Hahaha hele reunie hier, wanneer ga jij hier weer loggen?!

Laatst bewerkt:
Thanks! Het doet mij allemaal weer denken aan de gouden DBB tijden toen ik nog sterk was en half Powerlifting Nederland hier logde, mooi was dat! En precies wat je zegt, we zijn allemaal een jaartje ouder en volwassener. De prioriteiten in het leven veranderen. Hoort er allemaal bij. Moet wel zeggen dat het een zware bevalling was de afgelopen paar jaar om echt los te laten dat ik nooit meer NL kampioen ga worden. Maar dat is nu OK. Ik vermaak me lekker met het blijven bewegen en nieuwe sporten ontdekken.

Met de jaren veranderen de prioriteiten wel ja. Waar is de thuis woon en studententijd gebleven waar je alle tijd had om te liften.
Snap wel dat het moeite kost om los te laten, het is toch een stuk van je identiteit geworden.
Gewoon lekker doen waar je lol in hebt, je hebt jezelf allang bewezen in het powerliften.

2025-11-26 (Woensdag)

Bodyweight: 107,8kg
Slaap score: 84 met een steady 6u en 49min geslapen. Klinkt allemaal heel steady, maar was eigenlijjk bar slecht. Veel ademstops vannacht, en op een of andere reden telt de app dit niet mee in de slaapscore. Ach ja...
Voeding: Nog maar paar MuscleMeat maaltijden over. Maar zie dat ze nu een Black Friday sale hebben met meals voor 4,75eu. Erg verleidelijk, want daar kook ik zelf echt niet tegen op... Wellicht een paar als back-up voor als ik echt geen tijd heb om te koken/preppen oid.
1764188165520.png

Gym sessie, start 7:00, ritme: start set elke 3de minuut

Erg goeie sessie, voelde allemaal lekker snappy, en technisch ook weer wat dingen meegepakt, blij mee! Grootste lering van vandaag is wel dat ik simpelweg te licht ga, waardoor ik niet lekker m'n techniek goed kan pakken omdat je te weinig tegengewicht hebt. Dus vanaf hier probeer ik structureel wat zwaarder te gaan.

Yellow power snatch + Overhead squat
(Why: Focus op positie controle en strekken bij de turn-over)
3x2 20kg
2x 60kg
3x2 80kg Meer gewicht, minder sets. Voelt nu meer als een techniek primer, ipv een oefening. Wat goed is, want deze is eigenlij bedoeld als techniek primer. Dat gezegd, merkte wel dat ik hier nog niet helemaal scherp was, dat kwam pas bij de volgende.

Snatch
2x2 60kg
2x1 80kg
1x 100kg
1x 110kg
Miss 115kg Slechte focus
1x 115kg Heel steady, goede heavy single waar ik heel erg tevreden mee ben.
5x3 90kg Flinke stap van 10kg tov vorige week, maar ondanks dat voelde deze goed, wat zwaarder is echt een stuk beter. Echt noemenswaardig was van de 4de set, de 3de rep, die was echt heel netjes en heeft voor mij de toon wel gezet betreft hoe ze allemaal eigenlijk mogen gaan.

Push press
(Why: Oefenen van constante explosiviteit in de jerk drive)
5x 60kg
5x 70kg
2x5 80kg Twijfel of ik deze er nog in houd, voelt niet echt dat ik echt de explosiviteit van m'n jerk drive verbeter omdat het simpelweg te licht voelt in de dip & drive, maar zwaar in de press out.

Wide grip lat pull down
3x22 85lb Pomp

Y-raise + back paddle
3x13 1kg Pomp

Weer een lange stretch sessie gedaan, lekker. Merk wel dat ik nu meer last heb van m'n knie, maar dat komt hoogstwaarschijnlijk omdat ik t enthousiast gegaan was op de Sissy squats. Komt wel goed.

Internal tibial rotations, 2x5, 1x20, alleen links
Back foot elevated hip flexor stretch, links/rechts/links, ~60 sec per kant
Thick band ankle stretch, links, ~30 sec per kant
Tibialis raises, 25 reps
Tibialis raises, 25 reps
Patrick step, links eerst, 25 reps per been totaal (eerste set 10 reps, 2de set 10 reps, 3de set 5 reps) Dit keer zonder schoenen gedaan om meer balans stimulus te krijgen
ATG split squat, links eerst, 3x5
Sissy squat, 3x5
L-sit, 2 pogingen, eerste was misschien 15 sec, 2de nog geen 5 sec

2 rondes van:
Dead hang, , ~30 sec
Banded shoulder rotations, 10 reps, dikke blauwe band, maximale wijdte
Foam roll thorasic spine mobilisation with 10kg plate, 8 reps

Stretches nog afgemaakt met 3x5 Squat jerks met lege 20kg barbell, begint heel langzaamaan al ergens op te lijken, mooie progresie!

Hierna naar de sauna, 90 graden op 40% luchtvochtigheid, 12 min.

Met de jaren veranderen de prioriteiten wel ja. Waar is de thuis woon en studententijd gebleven waar je alle tijd had om te liften.
Snap wel dat het moeite kost om los te laten, het is toch een stuk van je identiteit geworden.
Gewoon lekker doen waar je lol in hebt, je hebt jezelf allang bewezen in het powerliften.
Dat juniorenrecord heeft zo lang gestaan.

Welkom terug @AlexV

2025-11-27 (Donderdag)

Bodyweight: 107,0kg
Slaap score: 91 voor een hele mooie 7u en 50 min slaap. Had wel wat ademstops, maar niet zoveel als gisteren. Lijkt dat m'n neus dicht gaat, dus denk dat ik wat verkouden wordt, hopelijk spoedig wat beter allemaal!
Voeding: Beetje t zelfde als de afgelopen dagen. Momenteel ook niet echt bijzonder veel tijd om te koken oid. Ga ik proberen meer in t weekend te doen.
1764268297130.png

Vandaag bewust niet gaan stretchen en rust gepakt ivm m'n knie van gisteren. Even rustig aan, herstelt op zich prima, morgen ochtend nog even snel trainen, en dan maar hopen dat het niet te veel triggert gezien ik van t weekend nog moet verhuizen.

Dat juniorenrecord heeft zo lang gestaan.

Welkom terug @AlexV
Thanks!

Welkom terug! Ik kan me je weg omhoog op de wedstrijden nog goed herinneren. Jammer van de blessures, maar er zijn er maar weinig onder ons die daar uiteindelijk niet door geplaagd worden. Vooral vanaf 40+ wordt het er niet beter op.
Wel een verstandige aanpak om voor een lager bw te gaan. Denk dat je het bij het uitvoeren van je hobbies wel goed gaat merken. Toen ik 108kg woog (en eigenlijk niet eens echt zo vet) en terug ging naar 88kg was wel dat een flink merkbaar verschil als ik weer eens hier in Noorwegen de bergen in ging. Ik kan me voorstellen dat het ook veel kan helpen met je slaapproblemen.

Terug
Naar boven