Fitness Seller

1,2,3,4, SniperX deserves more.. muscle.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Moet het helaas met 2 halters en een bed doen. Ik heb de DeadLift wel geprobeerd maar de techniek was echt slecht. Daar ga ik dus op oefenen. Chinnen kan niet, Bent over Row ga ik wel doen, en Bench Press misschien ook.

bench press gaat je niet lukken op je bed. je krijgt die halten dan NOOOOIT tot op je borst, en dumbbell press kan 1 hand tegelijk, en is ook moeilijk, met een bankje erbij zul je veel meer kunnen berieken.

sportschool kom je ook echt wel in

Welke oefeninge doe je dan allemaal met een bed en halters want heb dat ook een tijdje gedaan maar niet dat dat veel helpt??????

• Topic Starter Topic Starter
Dumbbell Pullovers & Dumbbell Flyes op bed. + Sit-ups.

Als 13-jarige mag je heus in een sportschool trainen. Let wel dat je niet als een debiel gaat staan te liften. Je kan gewoon licht beginnen, zoals je nu doet. Lekker de juiste techniek aanleren en langzaam maar zeker wat zwaarder gaan. Je moet niet direct gaan deadliften met 100 kg etc. Hoewel ik niet weet wat dit met de groei doet, en ik ook nog nooit studies heb gezien dat het je groei belemmert, zou ik gewoon naar de sportschool gaan. Je kan daar zoveel meer leren dan thuis met 2 halters en een bed.

Laatst bewerkt:
Als 13-jarige mag je heus in een sportschool trainen. Let wel dat je niet als een debiel gaat staan te liften. Je kan gewoon licht beginnen, zoals je nu doet. Lekker de juiste techniek aanleren en langzaam maar zeker wat zwaarder gaan. Je moet niet direct gaan deadliften met 100 kg etc. Hoewel ik niet weet wat dit met de groei doet, en ik ook nog nooit studies heb gezien dat het je groei belemmerd, zou ik gewoon naar de sportschool gaan. Je kan daar zoveel meer leren dan thuis met 2 halters en een bed.

+1643546435737
In mijn gym wel verboden onder 14 ma bon. is ook zo een health shit :D
ja moet inderdaad rustig beginnen, goed de techniek leren, laat je eventueel begeleiden door de mensen daar, vele 'instructeurs' gaan het wel afraden om te squatten en deadliften maar dan raden ze de bench weer aan, 'je weet toch...'.
Soit, ga eens een kijkje nemen zou ik zeggen, kan nooit kwaad :)

over die studies: ik dacht al een paar studies te hebben gezien(ook op dit forum) die vertelden dat de groei niet belemmerd werd. Ben wel te luis om ze te zoeken :D

Klopt, die heb ik ook gezien. Dus waar sommigen het vandaan halen dat het je groei belemmert...

Misschien durft sniperx niet omdat hij zichzelf te klein vind? Iedereen is klein begonnen en hoe sneller je er bij bent, des te sneller je een beest bent. Als je nu in een sportschool gaat trainen en goed gaat eten, ben je op je 16e een beest. Je weet dan zoveel over training, techniek, je eigen lichaam etc. Ik zie alleen maar voordelen. Ik had het wel geweten als ik 13 jaar was hoor. Ik heb er nog altijd spijt van dat ik zo laat ben begonnen.

Inderdaad. soms wou ik dat ik vroeger begonnen was. Misschien niet op 13 jaar, maarja :D

Bedankt voor alle adviezen.
Ik ga morgen weer keihard knallen.
Heb er ongelooflijk veel zin in dus moet goed komen :D.

je bf is wel redelijk laag ;)

die van mij is op het moment echt stukken hoger :D

zet hem op en probeer eens met iets zwaardere gewichten 8-10 kg, wan volgens mij zweet je niet eens ;)

over die studies: ik dacht al een paar studies te hebben gezien(ook op dit forum) die vertelden dat de groei niet belemmerd werd. Ben wel te luis om ze te zoeken :D

Uiteraard was ik dat weer die hier het een en ander gepost heeft over krachttraining bij jongeren, waaronder de invloed op de epifysairschijven.
Kwam uit naar voren dat het helemaal geen nadelige invloed heeft, krachttraining heeft juist positieve effecten bijvoorbeeld op de botdensiteit.
Bij post je eigen artikels heeft Snyper een artikel gemaakt over bodybuilding voor jeugd, daar heb ik de link naar het artikel gepost.

Geen dank.

Training van vandaag:

Benen:

Squat 2x10x22.5kg
Walking Lunges 1x8x7kg

Biceps:

Dumbbell Curl 3x10x7kg
Hammer Curl 2x10x7kg
Concentration Curl 2x10x6kg

Triceps:

Dumbbell Kickbacks 3x10x7kg
Tricep Extensions 2x10x6kg

Borst:

Dumbbell Flyes 3x8x7kg
Dumbbell Pullovers 2x10x7kg

Rug:

Dumbbell Shrugs 4x10x6kg

Schouders:

MP 3x10x7kg
Lateral Raises 1x8x7kg

Buik:

Sit-ups 3x10

Comment: ging aardig.

Leuke training! Lekker zwaar zeker of niet?

Bedankt, was wel redelijk te doen hoor :).

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven