XXL Nutrition

1 jaar, 10 maanden bezig

Ik ben altijd al jaloers geweest op aziaten hun haar :(
En gewoon goed eten, kom je stukken verder mee! ;)

Hoeveel squat en deadlift je? Je zette alleen je benchpress erin. En waarom 5 zowat dezelfde fotos?

Armen lopen voor t.o.v. de rest... niet goed bezig. Je achterkant heb je volgens mij ook niet veel aan gedaan.

Focus op de compounds en niet alleen op curlzzz voor de girlzz en abzz.

• Topic Starter Topic Starter
op welke dagen train je dan?
en post je voedingsschemaeens

verschillend, meestal maandag & donderdag of dinsdag & vrijdag
als er maar een paar dagen rust tussen zit om weer te herstellen

Kan je er niet 3dagen in de week van maken ?
dan kom je al een eind verder met spier groepen verdelen....

hoe zou jij je spier groepen verdelen wanneer je 3dagen in de week gaat?
is 4 dagen dan niet een minimale? (om alle spier groepen 2 keer in de week te hebben gehad) bijvoorbeeld:

maandag: borst, biceps, buik, benen
dinsdag: rug, schouders, triceps
donderdag: borst, biceps, buik, benen
vrijdag: rug, schouders, triceps

ik wil het liefst bij 2dagen in de week blijven ivm school & andere hobby's enz., ik ben nu al 5-6 uur in de week bezig met trainen.

het lijkt me wel minder zwaar om in delen te trainen (naast dat je vaker naar de sportschool moet gaan dan), ik heb heel vaak geen zin om m'n hele lichaam in een keer te trainen, maar heb 't tot nu toe wel volgehouden.

maar ik heb nu dus een abonnement van 2x per week, aangezien ik bij een wat redelijk dure sportschool zit ben ik daar al 35,50 per maand voor kwijt
als ik 4x zou gaan ofzo zou ik die abonnement moeten veranderen naar onbeperkt en dat is me een beetje te duur.

er is nog wel een andere sportschool hier (waar de meeste mensen die ik ken allemaal naar toe gaan) daar is het maar 16 euro per maand om onbeperkt te trainen, ik zat er ook aan te denken om daar heen te gaan maar ik vind de indeling & de apparaten daarbinnen niet zo fijn en het is een hele eind fietsen.
waar ik nu sport ligt maar 3 minuten fietsen van m'n huis zonder stoplichten etc. dus als het bijvoorbeeld erg hard regent ga ik er nog steeds heen omdat het toch zo dichtbij is. als ik naar die andere sportschool zou gaan zou ik veel minder gediciplineerd zijn. de meeste mensen die ik ken die zich daar hebben aangemeld gingen in het begin erg veel, maar na een tijdje gaan ze allemaal maar 1 keer per maand ofzo, of ze denken heel makkelijk 'ik ga deze 2 weken wel ff niet'.

Hoeveel squat en deadlift je? Je zette alleen je benchpress erin. En waarom 5 zowat dezelfde fotos?

deadlift heb ik volgens mij nog nooit gedaan, wel een oefening in de zelfde positie maar dan trek ik steeds dat gewicht naar m'n buik toe (voor de rug) welke spiergroepen train je met deadlift?

squat heb ik er sinds kort pas bij gedaan, dus ben daar nog niet echt sterk in, ik squat nu meestal met 60/65kg 3 setjes van 12 herhalingen.

de vijf foto's om je een beetje een duidelijker beeld te geven voor het geval een dat niet doet. :)

Armen lopen voor t.o.v. de rest... niet goed bezig. Je achterkant heb je volgens mij ook niet veel aan gedaan.

Focus op de compounds en niet alleen op curlzzz voor de girlzz en abzz.

wat bedoel je met compounds?
m'n armen lopen voor t.o.v. van de rest? ik pakte eerst meestal veel minder oefeningen voor m'n arm vergeleken met andere spiergroepen..
ik train nu alles zo'n beetje evenveel maar ik begin mijn training altijd met m'n borst en daar besteed ik juist de meeste aandacht aan (4 oefeningen)
maar bij mij groeit m'n borst gewoon vrij langzaam, sinds kort is pas de onderkant een beetje te voorschijn aan het komen sinds ik de decline barbell oefening erbij heb gedaan:

decline_dumbbell_press.jpg

en mijn rug train ik ook wel veel ???
de foto's zijn trouwens niet direct na het trainen genomen maar pas na 3-4 dagen rust.

Ik ben altijd al jaloers geweest op aziaten hun haar :(
En gewoon goed eten, kom je stukken verder mee! ;)

haha die foto heb ik gisteren genomen nadat ik zo'n beetje m'n hele kapsel weg heb laten knippen/scheren, hiervoor had ik echt lang haar
maar ik vond het altijd zo irritant bij het sporten etc. dus had gisteren besloten om het voor de verandering veel korter te doen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik moest altijd ook een t*ring eind fietsen voor de gym, ook als het regende. Als je motivatie groot genoeg is boeit je dat ook niet. De verslaving van de pomp was groter dan mijn angst voor een natte broek;)

verschillend, meestal maandag & donderdag of dinsdag & vrijdag
als er maar een paar dagen rust tussen zit om weer te herstellen

hoe zou jij je spier groepen verdelen wanneer je 3dagen in de week gaat?
is 4 dagen dan niet een minimale? (om alle spier groepen 2 keer in de week te hebben gehad) bijvoorbeeld:

maandag: borst, biceps, buik, benen
dinsdag: rug, schouders, triceps
donderdag: borst, biceps, buik, benen
vrijdag: rug, schouders, triceps

ik wil het liefst bij 2dagen in de week blijven ivm school & andere hobby's enz., ik ben nu al 5-6 uur in de week bezig met trainen.

het lijkt me wel minder zwaar om in delen te trainen (naast dat je vaker naar de sportschool moet gaan dan), ik heb heel vaak geen zin om m'n hele lichaam in een keer te trainen, maar heb 't tot nu toe wel volgehouden.

maar ik heb nu dus een abonnement van 2x per week, aangezien ik bij een wat redelijk dure sportschool zit ben ik daar al 35,50 per maand voor kwijt
als ik 4x zou gaan ofzo zou ik die abonnement moeten veranderen naar onbeperkt en dat is me een beetje te duur.

er is nog wel een andere sportschool hier (waar de meeste mensen die ik ken allemaal naar toe gaan) daar is het maar 16 euro per maand om onbeperkt te trainen, ik zat er ook aan te denken om daar heen te gaan maar ik vind de indeling & de apparaten daarbinnen niet zo fijn en het is een hele eind fietsen.
waar ik nu sport ligt maar 3 minuten fietsen van m'n huis zonder stoplichten etc. dus als het bijvoorbeeld erg hard regent ga ik er nog steeds heen omdat het toch zo dichtbij is. als ik naar die andere sportschool zou gaan zou ik veel minder gediciplineerd zijn. de meeste mensen die ik ken die zich daar hebben aangemeld gingen in het begin erg veel, maar na een tijdje gaan ze allemaal maar 1 keer per maand ofzo, of ze denken heel makkelijk 'ik ga deze 2 weken wel ff niet'.

je kan het ook zo doen (als je fullybody wilt blijven doen en gewoon bent)

Ma: Fullbody
di: back
Wo: Fullbody
Do: legs
Vrij: Fullbody
Za: off
Zo: off

of een split schema ( wat ik peroonlijk goed vind

maar ! zoals ik al zei , moet je je schema anders opstellen en niet doen zoals je nu doet tot het uiterste gaan minimaal stress omdat je 3x je spiergroep in de week pakt en je spieren genoeg tijd geeft voor te herstellen . ( Zorg dat je niet overtraind geraakt
Je moet dus net het tegenovergestelde doen als je je spiergroep 1x in week pakt.

Ma: chest
di: back
Wo: off
Do: legs
Vrij: shoulders/biceps/triceps
Za: off
Zo: off

Je kunt dit schema ook doen , daarin moet je zorgen dat je wel genoeg een prikkel geeft dus veel harder trainen als je een fullbody schema gebruikt.
sinds ik verneem dat je nog geen , Deadlifts doet of squats zou ik inlezen op techniek en oefening
en 5x5 rep aanhouden voor kracht en techniek op te bouwen in deze oefeningen deze 'compound' oefeningen zijn het keypoint in je schema.

compounds zijn goed omdat je er veel spieren tegelijk mee aanspreekt, hierdoor prikkel je veel spieren tegelijk voor groei.

Belangrijke compoundoefeningen die zeker in je schema moeten:
- Squat, Deadlift, Bent-over Row, Pull-up, Military Press

Ook hoeveel oefeningen je doet per spiergroep , je doet voor sommige spiergroepen veel te veel ( overkill )

Richtlijn voor aantal oefeningen per spiergroep:
Borst: 3
Rug: 4
Benen: 4-5
Schouders: 3-4
Triceps: 3
Biceps: 2
Buik: 3
Onderarmen: 1-2

Voor de rest op dat hele abonnement gebeuren , als je serieus met deze sport wilt beginnen dan zul je toch wat zaken op orde moeten stellen.
want je ' motivatie " nu is ik ga af en toe wat trainen en ik zie wel.
je zit op een Bodybuilding forum , dus toewijding en opoffering in je tijdschema zal nodig zijn
dus als ik jou was toch eens nadenken wat je zelf wilt.;)

hahaha jaah man xD

wel grappig ddat ik jou hier spot XD

Goede fysiek voor een 16 jarige , nu moet je wat extra voeding nuttigen .

Lukt je wel , succes ;)

Gast, ga is eten...

Je gaat zelfde richting uit als mij ...

Stop met dit tijdverlies id gym en ga zwaar eten.

Eten maakt het verschil! Ik heb het licht (eindelijk, volgens sommigen) gezien! :D

Het lukt me niet om m'n hele lichaam binnen 1-1.5 uur te trainen, ik ben daar minstens 2 uur aan kwijt.

Spiergroepen in delen trainen lijkt me alleen handig wanneer je 4-6 keer per week gaat, maar ik heb alleen tijd om 2 keer per week te gaan dus vandaar dat ik per training m'n hele lichaam wil pakken.

Ik heb net ff m'n startpost geupdate (foto's van m'n rug, etc.)

Ook als je twee keer per week traint kun je 't beter upbody en lowerbody verdelen en dan minder lang trainen dan dat je twee keer alles traint maar te lang.. De laatste oefeningen die je na die 1.5 nog allemaal doet pak je dan toch niet goed.. Dus zou het toch verdelen en dan kun je echt knallen.

Good luck with it, en ziet er al goed uit hoor, als je gewoon gaat knallen kom je er wel ;)

Heel slecht resultaat voor zo'n tijdsperiode.
Maar je geeft het zelf aan.
Je traint weinig en je eet slecht, dus is het niet verwonderlijk dat je er nog als een anorexiapatient uitziet. Maar als jij hier tevreden mee bent, moet je gewoon zo voort doen ;)

"Anorexiepatient" :rolleyes:

Alstublieft eh kerel. Heb jij ooit al een anorexiapatient gezien mong**l?

niet erg goed voor 2 jaar training:o

MEER ETEN

good luck!

Vreten kull:D

---------- Toegevoegd om 14:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:53 ----------

En trouwens... meer dan 2x per week trainen pak een split zou ik zeggen.

---------- Toegevoegd om 14:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:53 ----------

"Anorexiepatient" :rolleyes:

Alstublieft eh kerel. Heb jij ooit al een anorexiapatient gezien mong**l?

Of je hebt ff geen respect;)

Eten

Je moet meer eten man.Een beetje bulken.En de chest moet je goed trainen.

Je hebt een goed postuur..platte buik vooral(abs) blijf ze goed trainen..eet veel.Pompen pompen..whey...veel slapen enz.

biceps zijn goed...meer eten (meer vlees/vis/proteins).MEer carbs!

MAMMOTH (weight gainer).

Terug
Naar boven