InspirAzn
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m67
- Massa
- 63kg
- Vetpercentage
- 10%
je kan het ook zo doen (als je fullybody wilt blijven doen en gewoon bent)
Ma: Fullbody
di: back
Wo: Fullbody
Do: legs
Vrij: Fullbody
Za: off
Zo: off
of een split schema ( wat ik peroonlijk goed vind
maar ! zoals ik al zei , moet je je schema anders opstellen en niet doen zoals je nu doet tot het uiterste gaan minimaal stress omdat je 3x je spiergroep in de week pakt en je spieren genoeg tijd geeft voor te herstellen . ( Zorg dat je niet overtraind geraakt
Je moet dus net het tegenovergestelde doen als je je spiergroep 1x in week pakt.
Ma: chest
di: back
Wo: off
Do: legs
Vrij: shoulders/biceps/triceps
Za: off
Zo: off
Je kunt dit schema ook doen , daarin moet je zorgen dat je wel genoeg een prikkel geeft dus veel harder trainen als je een fullbody schema gebruikt.
sinds ik verneem dat je nog geen , Deadlifts doet of squats zou ik inlezen op techniek en oefening
en 5x5 rep aanhouden voor kracht en techniek op te bouwen in deze oefeningen deze 'compound' oefeningen zijn het keypoint in je schema.
compounds zijn goed omdat je er veel spieren tegelijk mee aanspreekt, hierdoor prikkel je veel spieren tegelijk voor groei.
Belangrijke compoundoefeningen die zeker in je schema moeten:
- Squat, Deadlift, Bent-over Row, Pull-up, Military Press
Ook hoeveel oefeningen je doet per spiergroep , je doet voor sommige spiergroepen veel te veel ( overkill )
Richtlijn voor aantal oefeningen per spiergroep:
Borst: 3
Rug: 4
Benen: 4-5
Schouders: 3-4
Triceps: 3
Biceps: 2
Buik: 3
Onderarmen: 1-2
Voor de rest op dat hele abonnement gebeuren , als je serieus met deze sport wilt beginnen dan zul je toch wat zaken op orde moeten stellen.
want je ' motivatie " nu is ik ga af en toe wat trainen en ik zie wel.
je zit op een Bodybuilding forum , dus toewijding en opoffering in je tijdschema zal nodig zijn
dus als ik jou was toch eens nadenken wat je zelf wilt.![]()
nja met een abbonement van 2 keer in de week kan ik vrij moeilijk m'n schema veranderen, als ik nu het trainen van mijn spiergroepen verdeel over 2 keer in de week dan betekend dat dat ik al mijn spieren maar 1 keer per week kan trainen en dat is te weinig, vandaar dat ik ook iedere keer fullbody doe en zo lang bezig ben.
als ik het zou inkorten tot 1.5 uur trainen & alsnog fullbody zou gaan doen dan zou ik maar 1 of 2 oefeningen per spiergroep kunnen pakken..
maargoed, bedankt voor de info
misschien dat ik later wel m'n abbonement toch maar omzet tot onbeperkt (gaat me wel +/- 46 euro per maand kosten)& ik probeer nu een rugoefening te vervangen met deadlift aangezien je daarmee voornamelijk je onderrug pakt.
-
echt een k*t dag vandaag

ik had eindelijk een vriend van me die bij een andere sportschool traint overgehaald om een keer met me mee te trainen bij mijn sportschool.
dus ik had echt zin om vandaag te trainen.
maar onderweg naar de sportschool (op de fiets) moest ik op een gegeven moment naar links om een stoepje op te fietsen, maar toen kwam er ineens een wielrenner die mij nog even snel van links probeerde in te halen, ik kwam dus tegen zijn zijkant aan en viel keihard met m'n schouder op de grond.
& ik had ook nog eens een hemd aan dus m'n hele linker schouder, arm (en handen) zitten onder de schaafwonden, en m'n rechterhand is waarschijnlijk gekneusd.
die kl***zak van een wielrenner keek nog achterom maar fietste gewoon keihard door.
Laatst bewerkt door een moderator:

kan moeilijk nog aan de gewichten als ik al moeite heb met een lepel vasthouden.