XXL Nutrition

1 op 3 moslims wil Islamonderwijs .

Leviathan zei:
Dan kun je ze in dit geval maar beter scheiden nietwaar?

Daar waar de 1 niks van de ander wil aannemen, creeer je een basis voor intolerantie voor elkaar.

Dus inderdaad scheiden... mits het vrijwillig gebeurt! Daar is niets mis mee vind ik.

• Topic Starter Topic Starter
frietbakker zei:
Dus inderdaad scheiden... mits het vrijwillig gebeurt! Daar is niets mis mee vind ik.

Idd.....ik vrees alleen dat deze Moslims die zich niet aan willen passen, het hier wel dusdanig naar hun zin hebben dat ze niet vrijwillig zouden gaan.

Ondanks dat het sociale stelsel hier aardig op zn gat ligt, is het nog altijd aantrekkelijker dan in hun land van herkomst.

Leviathan zei:
Idd.....ik vrees alleen dat deze Moslims die zich niet aan willen passen, het hier wel dusdanig naar hun zin hebben dat ze niet vrijwillig zouden gaan.

Ondanks dat het sociale stelsel hier aardig op zn gat ligt, is het nog altijd aantrekkelijker dan in hun land van herkomst.
`
behalve het sociale stelsel bedoel je zeker..

je kan toch zien in die andere topics dat ze anders nog wel te maken kunnen krijgen met stenigen ed.. ne de straffen daar zijn vele malen zwaarder..

hun landen liggen helemaal op hun gat.. dus ten alle tijden is een terugkeer een nadeel op elk vlak

Behappys-babe zei:
`
behalve het sociale stelsel bedoel je zeker..

je kan toch zien in die andere topics dat ze anders nog wel te maken kunnen krijgen met stenigen ed.. ne de straffen daar zijn vele malen zwaarder..

hun landen liggen helemaal op hun gat.. dus ten alle tijden is een terugkeer een nadeel op elk vlak

Idd....daarom hebben veel van die gasten ook lak aan de Nederlandse wet. Beetje dope handelen, overvallen plegen etc en als ze gepakt worden staan ze na hooguit 2-4 jr toch weer buiten :rolleyes:

Leviathan zei:

Ik heb het ook niet over weggaan. Die scheiding kan ook gewoon hier in Nederland. Ik haal toch maar weer eens die Chinatowns naar boven... Of lees anders dat stuk nog eens wat ik poste.

frietbakker zei:
Ik heb het ook niet over weggaan. Die scheiding kan ook gewoon hier in Nederland. Ik haal toch maar weer eens die Chinatowns naar boven... Of lees anders dat stuk nog eens wat ik poste.

Ik weet niet hoor....ik vrees dat je dan toch ghettovorming gaat krijgen. Dan denk ik aan bv South Central en bv Bronx in NY.

Dan krijg je wijken waar de normale Nederlander niet meer fatsoenlijk doorheen durft te gaan.

veel hogere straffen invoeren en de uitkeringstrekkers ( de profiteurs) kicken zou al een goed begin zijn

frietbakker zei:
Ik vind dus dat mensen zelf moeten/mogen weten wat ze wel en niet doen. Daarom ben ik voor moslimscholen
Wat een denkwijze. PVDA'er? Moslimscholen zijn associaal. Mensen moeten juist met elkaar in contact komen, ook via het onderwijs. Hoe wil je anders dat we elkaars culturen begrijpen?

Dat heeft geen bal met vrijheid te maken, vrijheid betekend: het recht hebben om naar school te kunnen gaan, niet: het recht hebben om je eigen wereldje te scheppen in een land waar je te gast bent, of geboren bent.

You must spread some Reputation around before giving it to Big_T again.

Het onderwerp van dit draadje is wel een mooie stikvraag voor een selectief uitzettingsbeleid.
Goedendag geachte moslim,
Vind u dat u en / of kinderen islamitisch onderwijs moeten volgen?

Als ze “ja” antwoorden zitten ze wat mij betreft binnen een dag op het vliegtuig naar Turkrokkostan.

Ik ben voor en strikte scheiding van geloof en staat. Dus ook christelijk en joods onderwijs moet gewoon opzouten.

Big_T zei:
Wat een denkwijze. PVDA'er? Moslimscholen zijn associaal. Mensen moeten juist met elkaar in contact komen, ook via het onderwijs. Hoe wil je anders dat we elkaars culturen begrijpen?

Dat heeft geen bal met vrijheid te maken, vrijheid betekend: het recht hebben om naar school te kunnen gaan, niet: het recht hebben om je eigen wereldje te scheppen in een land waar je te gast bent, of geboren bent.

Dus jij wilt mensen die niet met elkaar in contact willen komen, toch met elkaar in contact brengen? Wat denk je dat er gebeurt? We zetten jou in een wijk neer waar je niet wil wonen en het zit er vol met buitenlanders. We zetten jou in een 'turkenflat'. Dat moet, want je moet in contact komen met die culturen, integreren noemen we dat. Wordt je niet blij van wel? Ik durf te wedden dat er bij het minste of geringste dan ruzie is tussen jullie. En dat gaat zo van kwaad tot erger.

Terwijl als jij nou had mogen kiezen waar je wilde wonen, in een flat waar meer mensen wonen waar je wel naast wilt wonen dit alles niet gebeurt was.
Vrijheid is ook KIEZEN waar je wilt wonen.

Vrijheid betekent: Het recht hebben om naar school te gaan inderdaad, maar niet om te kiezen naar welke school je wilt? Of wat voor school je wilt?

Vrijheid is doen en laten wat wilt, zonder dat je daarbij andere mensen benadeelt. Ik heb een goeie oplossing gegeven. Maar die is niet goed volgens jullie omdat het de integratie niet bevordert.... Waarom moeten we ook al weer integreren? Om elkaar te begrijpen?? Wie van de mensen hier is ook een moskee binnen gestapt om te kijken hoe het er daar aan toe gaat en wat er gepreekt wordt?

En waarom mag je geen eigen wereldje scheppen? Als je dan niemand tot last bent, wat is er dan op tegen? Ik mag dus niet in een hutje op de heide gaan wonen, alleen, zonder krant, tv, internet, etc. Ik zonder me helemaal af van de buiten wereld. Maar dat mag niet, want ik MOET in contact komen met andere mensen, met mensen die in Nederland wonen. Ook al moet ik er niets van hebben.

Laatst bewerkt:
frietbakker zei:
En waarom mag je geen eigen wereldje scheppen? Als je dan niemand tot last bent, wat is er dan op tegen? Ik mag dus niet in een hutje op de heide gaan wonen, alleen, zonder krant, tv, internet, etc. Ik zonder me helemaal af van de buiten wereld. Maar dat mag niet, want ik MOET in contact komen met andere mensen, met mensen die in Nederland wonen. Ook al moet ik er niets van hebben.

Jij mag doen wat je wilt, als je anderen er maar niet tot last mee bent.

Nogmaals dan:

Islamitische scholen kosten geld (afkomstig uit de staatskas)
Islamitische scholen werken integratie keihard tegen
Islamitscihe scholen zullen niet of nauwelijks controleerbaar zijn
Islamitische scholen passen niet in onze buurten en zijn niet gewenst
Islamitische scholen leveren mensen die totaal niet opgevoed zijn volgens onze normen en waarden. Dit betekent dat ze niet nuttig kunnen zijn voor onze maatschappij en ons op dat moment dus puur tot last zijn. Ze voegen op dat moment namelijk niets toe, hoe aardig je ze misschien ook vindt. In het slechtste geval brengt het verdere extremen met zich mee wat levens gevaarlijk kan zijn voor onze westerse wereld. De huidige situatie laat zien dat dit absoluut geen ongegronde angst is.

Als jij in een hutje op de heide wilt gaan wonen, ga gerust je gang kerel ! maar blijf dan van ons belastiggeld af, zeur niet over onrecht en pleeg geen aanslagen op duiven omdat die eigenlijk in de stad horen te leven en zich niet willen aanpassen aan jouw denkbeelden. Val daarbij ook geen kleine meisjes lastig, want die zitten niet te wachten op mannen die hun handen niet wassen !

Met andere woorden, niemand tot last zijn bestaat niet in een overvol land als Nederland. iedereen dient zich aan te passen en niemand tot last te zijn. Daarnaast, indien mogelijk, voeg je iets toe. Wanneer dit onmogelijk is, zijn we de lulligsten niet en schuiven we je wat geld toe.

Uiteraard werkt het in de praktijk iets minder, maar we mogen op zijn minst eisen dat alles gedaan wordt om dit zoveel mogelijk te bereiken.

In wezen is deze hele discussie, of eigenlijk alle discussies omtrent Moslims, zinloos. De overheid doet toch wat ze wil. Als ze, ondanks protesten vanuit de Nederlandse gemeenschap, bv Moslimonderwijs erdoor willen drukken, doen ze het toch.

Die Linkse rakkers zitten zo diep in politiek Den Haag genesteld dat hun invloed altijd erg groot zal zijn.

Mensen moeten eerst gaan staken, dus de economie negatief gaan beinvloeden, wanneer ze het ergens niet mee eens zijn, alvoor ze daar in Den Haag gaan luisteren.

Waarom?

Daarmee pak je ze in de portemonnee, en dan staan ze ineens wel open voor suggesties.

leGionellz zei:
Jij mag doen wat je wilt, als je anderen er maar niet tot last mee bent.

Nogmaals dan:

Islamitische scholen kosten geld (afkomstig uit de staatskas)
Ook niet islamitische scholen kosten geld, uit de staatskas. Ik ben dan ook voor een privatisering voor scholen (maar dit staat er los van)

leGionellz zei:
Islamitische scholen werken integratie keihard tegen
Waarom moesten we ook alweer integreren als we dat niet willen? Waarom is dat erg, wie heb je er nu mee? Uiteindelijk jezelf, dat er hier uitkeringen zijn etc. Tja dat is een ander probleem, dat heeft niets te maken met islamitische scholen die integratie tegen werken.

leGionellz zei:
Islamitscihe scholen zullen niet of nauwelijks controleerbaar zijn
Net zo makkelijk/moeilijk als de huidige scholen. Het enige verschil is dat die mensen eventueel een andere taal moeten leren. Maar goed als je dat wilt, en je krijgt er een vergoeding voor, waarom niet? Verder ga je er van uit dat er in een andere taal dan nederlands wordt les gegeven. Maar moslims is geen taal, Turks, Marokkaans dat zijn talen.

leGionellz zei:
Islamitische scholen passen niet in onze buurten en zijn niet gewenst
Onze buurten? En wie wenst ze niet? Als er een wijk is waar voornamelijk moslims wonen zijn ze wel weer gewenst, en ze passen net zo goed in, beter zelfs dan die efteling moskee die bij mij op de hoek staat. Of passen shoarma, kebab tenten ook niet in het straat beeld? Die leveren immers ook een dienst uit die streken...

leGionellz zei:
Islamitische scholen leveren mensen die totaal niet opgevoed zijn volgens onze normen en waarden. Dit betekent dat ze niet nuttig kunnen zijn voor onze maatschappij en ons op dat moment dus puur tot last zijn. Ze voegen op dat moment namelijk niets toe, hoe aardig je ze misschien ook vindt. In het slechtste geval brengt het verdere extremen met zich mee wat levens gevaarlijk kan zijn voor onze westerse wereld. De huidige situatie laat zien dat dit absoluut geen ongegronde angst is.

En de redenen die jij noemt zijn voor mij redenen waarom islamitische scholen niet lang gaan overleven als ze les geven als men vermoedt. Als mensen door krijgen dat je daar geen goede opleiding krijgt ga je ergens anders heen in het vervolg.

En die spanningen waar we nu mee zitten komen grotendeels door die gedwongen integratie waar iedereen hier zo voor is.

leGionellz zei:
Als jij in een hutje op de heide wilt gaan wonen, ga gerust je gang kerel ! maar blijf dan van ons belastiggeld af, zeur niet over onrecht en pleeg geen aanslagen op duiven omdat die eigenlijk in de stad horen te leven en zich niet willen aanpassen aan jouw denkbeelden. Val daarbij ook geen kleine meisjes lastig, want die zitten niet te wachten op mannen die hun handen niet wassen !

Met andere woorden, niemand tot last zijn bestaat niet in een overvol land als Nederland. iedereen dient zich aan te passen en niemand tot last te zijn. Daarnaast, indien mogelijk, voeg je iets toe. Wanneer dit onmogelijk is, zijn we de lulligsten niet en schuiven we je wat geld toe.

Uiteraard werkt het in de praktijk iets minder, maar we mogen op zijn minst eisen dat alles gedaan wordt om dit zoveel mogelijk te bereiken.

En dit heeft allemaal niets te maken met moslim onderwijs... waarom niet? Omdat het er niet eens is en jij bent nu al deze problemen aan het afschuiven om moslim onderwijs.

Laatst bewerkt:
@frietbakker ga jij je even heel snel aansluiten bij de nog op te richten moslimpartij :cool:

Ik verneuk weer even een deel van mijn vakantie door hierop te reageren, haha
De moslimscholen geven toch ook goedgekeurd onderwijs volgens de in NL geldenende richtlijnen....waarom zou het dan een probleem zijn? Ik heb zelf op een RK-basisschool gezeten en of je nu begint met bidden tot jezus of allah maakt toch niets uit?
Ik denk verder dat weinig personen onder ons benadeeld zijn in hun verdere carriere door hun basisopleiding ??? Wel jammer dat de mening van een andersdenkende (in dit geval frietbakker) niet echt met respect wordt behandeld

de groeten
Hicham

Is het nou echt waar dat bodybuilders dom zijn ??? :(

Wat een reacties weer allemaal.

1 op 3 moslims moet zijn b**kes houden :D
vlaams belang mannen ;)

hicham zei:
Ik verneuk weer even een deel van mijn vakantie door hierop te reageren, haha
De moslimscholen geven toch ook goedgekeurd onderwijs volgens de in NL geldenende richtlijnen....waarom zou het dan een probleem zijn? Ik heb zelf op een RK-basisschool gezeten en of je nu begint met bidden tot jezus of allah maakt toch niets uit?

hier maakt het weer niet uit hoor :rolleyes: we zullen dat eens met een groepje christenen gaan zeggen in een islamlandje dat het niet uitmaakt tot wie je bid en dat wij wat kerken gaan bouwen daar op hun kosten en aparte lessen gaan nemen
bewijst nog maar eens lekker wat een associale profiteurkes die mannen zijn :mad:
je bent in nederland of belgie pas je aan,voor allah moet je naar de andere kant van de wereld

Goh kerel, deze reactie getuigt gelukkig sterk van het tegendeel, ik begon me namelijk ook al zorgen te maken, poeh !

Terug
Naar boven