MuscleMeat

10-20 jaar je leven verkorten door AAS?

We kunnen inmiddels wel stellen dat de definitie van AAS misbruik voor iedereen een andere betekenis heeft. Hier nog veel langer over discussiëren gaat die uitkomst dan ook niet veranderen.

OT; AAS verkort je leven niet met 10 a 20 jaar na 1x een kuurtje te hebben gedaan.

Mogelijk ACE-remmers, maar voor AAS in het bijzonder is er totaal geen onderzoek voor handen. Er zijn ook wat aanwijzingen dat verhoogde oxidatieve stress door AAS-gebruik het hart- en vaatstelsel aantast, maar of suppletie van anti-oxidanten hier effectief tegen helpt is wederom naar mijn weten helemaal niets over bekend. Het kan natuurlijk nooit kwaad om wat cardio toe te voegen aan je trainingsschema. Het zal de negatieve structurele veranderingen aan het hart door AAS niet verminderen, maar het zal waarschijnlijk wel gedeeltelijk compenseren voor enig functieverlies dat hieruit voortvloeit.
Bedankt voor je reactie.
Begrijp ik goed dat het laag houden van je bloeddruk voor een AAS gebruiker kan helpen tegen het verstijven van de hartwand? Bij cardio zal het hart
sneller/harder moeten kloppen, zorgt dat dan niet voor meer hypertrofie? En als we het er toch over hebben, korte intense cardio of lange lage intensiteit?
En verder dus netjes je groentjes eten :D

Ik heb eens een hart echo gehad en mijn hart was helemaal normaal terwijl ik AAS echt flink misbriukt heb

Ik zou je maar snel uitschrijven uit die onderwijsinstelling. Zo'n instituut kun je toch niet serieus nemen :roflol:

Bedankt voor je reactie.
Begrijp ik goed dat het laag houden van je bloeddruk voor een AAS gebruiker kan helpen tegen het verstijven van de hartwand? Bij cardio zal het hart
sneller/harder moeten kloppen, zorgt dat dan niet voor meer hypertrofie? En als we het er toch over hebben, korte intense cardio of lange lage intensiteit?
En verder dus netjes je groentjes eten :D
De hypertrofie van het hart door cardio is niet pathologisch en is juist gezond. Zoals ik eerder zei, het ene vergrootte hart is het andere vergrootte hart niet. Wat betreft intensiteit weet ik eerlijk gezegd niet wat de 'sweet' spot is, maar hou bijv. een hartslag van boven de 140 aan.

De grootsten van de sportschool zie ik idd cardio doen voor een minuut of 20, na hun kt. Dus dit kan best wellis kloppen.

Blijkbaar doen ze ook het een en ander goed.

would you rather live 70 years as a lamb or 30 years as a lion:eyebrow:

De medische wereld is niet de standaard voor abuse...
Dan is elk druggebruik abuse. En dat is het niet.

Niet elk druggebruik is abuse. Een pintje 1x in de week is gn abuse. Je moet maar de voorwaarden checken in de dsm wat abuse betekent voor bepaalde middelen.

Kga me niet blijven herhalen echter. Aas op suprafysiologische dosissen valt onder "abuse". Als je het term abuse leest in wetenschappelijke artikels, dan hoeft dat niet over 3 gram aas te gaan vr decencia lang. Wat jij hebt genomen, test e samen met hcg vr 12 weken lang, dat zien ze ook als abuse. Dan ga je off, en ga je later weer on gaan en aas stacken op zeer hoge dosissen ==> abuse.

Niet elk druggebruik is abuse. Een pintje 1x in de week is gn abuse. Je moet maar de voorwaarden checken in de dsm wat abuse betekent voor bepaalde middelen.

Kga me niet blijven herhalen echter. Aas op suprafysiologische dosissen valt onder "abuse". Als je het term abuse leest in wetenschappelijke artikels, dan hoeft dat niet over 3 gram aas te gaan vr decencia lang. Wat jij hebt genomen, test e samen met hcg vr 12 weken lang, dat zien ze ook als abuse. Dan ga je off, en ga je later weer on gaan en aas stacken op zeer hoge dosissen ==> abuse.
kerel niemand boeit dit, waarom blijf je hier zo over door drammen?

Terug
Naar boven