Niemandweet
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 85
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 80kg
- Vetpercentage
- 17%
En wat denk je dat een duursporter gebruikt? Vitamine C?
Ik snap je punt niet. Ik suggereer nergens iets tegengesteld.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik snap je punt niet. Ik suggereer nergens iets tegengesteld.
Hier een Engels stukje over het vergoten van het hart door misbruik van AAS:
http://www.anabolic.org/changes-in-the-heart-as-a-result-of-aas-abuse/
Maar daar spreken ze dus duidelijk over het 'abuse' van AAS, en niet gewoon een kuurtje hier en daar.
Daarnaast vergoot HGH en IGF-1 in het geheel het hart en dat kan wel voor problemen gaan zorgen.
Het ene vergrootte hart is het andere vergrootte hart natuurlijk niet. Bij een sporthart wordt het hart groter, maar heeft dit geen negatieve impact op de functie van het hart (integendeel zelfs). Bij een sporthart wordt de hartwand wat dikker, bijna volledig doordat er meer spierweefsel ontstaat. Hierdoor kan het hart krachtiger het bloed rondpompen. Ook het volume van het hart wordt groter waardoor er meer bloed in de kamers 'past'. Bij een ongezond vergroot hart (dus een pathologisch cardiomyopathie), is de wand ook dikker, maar komt dit niet doordat zich meer spierweefsel heeft gevormd. De hartwand wordt dan voornamelijk stijver, waardoor de passieve vulling van de kamers (tijdens de diastole) afneemt. Ook kan het hart moeilijker samentrekken en kunnen er geleidingsstoornissen ontstaan.
AAS maken de hartwand, zonder twijfel, dikker. En dan met name de linkerventrikelwand (de linkerventrikel pompt het bloed direct door de aorta naar de rest van je lichaam). Een deel hiervan komt waarschijnlijk doordat zich ook meer spierweefsel vormt, maar een deel komt ook door vorming van 'hard' bindweefsel; de hartwand wordt stijver. De meeste onderzoeken laten dan ook een diastolische disfunctie van het linkerventrikel zien bij AAS-gebruikers. Er is zelfs een onderzoek die een diastolische disfunctie van het rechterventrikel laat zien.
Ik dacht al, waar blijft onze vriend Broto toch, om lekker andermans reacties te bekritiseren? Maar gelukkig was er nog een pagina 2.
)Ik snap je punt. Al haal je de term "abuse" wel helemaal uit de context hier. Het gaat namelijk over gebruik of misbruik. En het feit dat je AAS gebruikt is niet meteen misbruik.Wat jij als kritiek ziet, zie ik als een volwassen discussie. (Ben jij trouwens een wijf dat zo makkelijk van je stuk bent als ie kritiek krijgt)
Aas abuse is het nemen van aas in hoge dosissen. ( ik denk dat het ook onder abuse valt als je therapeutische dosissen pakt maar voor esthetische redenen)
Plus geen enkel dokter schrijft ons aas voor.
Dus iedereen hier doet aan aas abuse. Daar moeten we niet flauw over doen.
Ik snap je punt. Al haal je de term "abuse" wel helemaal uit de context hier. Het gaat namelijk over gebruik of misbruik. En het feit dat je AAS gebruikt is niet meteen misbruik.

Dat je met 1 keer kuren je levensduur met 10 tot 20 jaar verkort is natuurlijk onzin. Wel is het zo dat AAS een slechte impact hebben op je hart, maar dit is iets wat pas gaat spelen bij chronisch gebruik (zeg circa langer dan een jaar). En in hoeverre dat je levensduur verkort is totaal onbekend overigens.
Hier is inderdaad aardig wat onderzoek naar gedaan. Het meeste is echter observationeel onderzoek. Ik behandel de literatuur omtrent dit onderwerp uitgebreid in m'n boek ook.
Het ene vergrootte hart is het andere vergrootte hart natuurlijk niet. Bij een sporthart wordt het hart groter, maar heeft dit geen negatieve impact op de functie van het hart (integendeel zelfs). Bij een sporthart wordt de hartwand wat dikker, bijna volledig doordat er meer spierweefsel ontstaat. Hierdoor kan het hart krachtiger het bloed rondpompen. Ook het volume van het hart wordt groter waardoor er meer bloed in de kamers 'past'. Bij een ongezond vergroot hart (dus een pathologisch cardiomyopathie), is de wand ook dikker, maar komt dit niet doordat zich meer spierweefsel heeft gevormd. De hartwand wordt dan voornamelijk stijver, waardoor de passieve vulling van de kamers (tijdens de diastole) afneemt. Ook kan het hart moeilijker samentrekken en kunnen er geleidingsstoornissen ontstaan.
AAS maken de hartwand, zonder twijfel, dikker. En dan met name de linkerventrikelwand (de linkerventrikel pompt het bloed direct door de aorta naar de rest van je lichaam). Een deel hiervan komt waarschijnlijk doordat zich ook meer spierweefsel vormt, maar een deel komt ook door vorming van 'hard' bindweefsel; de hartwand wordt stijver. De meeste onderzoeken laten dan ook een diastolische disfunctie van het linkerventrikel zien bij AAS-gebruikers. Er is zelfs een onderzoek die een diastolische disfunctie van het rechterventrikel laat zien.
Euh...jawel hoor.
Aas gebruik door ons is misbruik.
12 weken op test e 500 1x inje leven is aas abuse. Zo wordt dat gezien in de wet.literatuur.
Wat jij als kritiek ziet, zie ik als een volwassen discussie. (Ben jij trouwens een wijf dat zo makkelijk van je stuk bent als ie kritiek krijgt)
Aas abuse is het nemen van aas in hoge dosissen. ( ik denk dat het ook onder abuse valt als je therapeutische dosissen pakt maar voor esthetische redenen)
Plus geen enkel dokter schrijft ons aas voor.
Dus iedereen hier doet aan aas abuse. Daar moeten we niet flauw over doen.
Ik ken een geval uit een gym waar ik wel eens kom waarbij er een diabeet rondliep die tegen beter weten (en tegen elk advies van de medici) in toch door is gegaan met behoorlijke doseringen, en het gevolg had dat zijn situatie ineens bizar verslechterde met een behoorlijk ingrijpende amputatie tot gevolg.Misschien dat de mensen die hier al jaren op het forum zitten dat weten. Zijn er wellis topics geweest of heb je gehoord dat iemand echt gezondheidsproblemen heeft gekregen door waarschijnlijk a.s.?
Of verdwijnen die hier en zeggen ze dat niet.
In de sportschool zie je ook wellis dat fanatieke jongens ineens weg zijn. Maar kan ookgewoon einde hobby zijn natuurlijk.
Ik denk dat jij geen enkel benut hebt van wat abuse is. Elke aas gebruiker is een abuser, heeft niet enkel met de dosissen te maken.
Misschien dat de mensen die hier al jaren op het forum zitten dat weten. Zijn er wellis topics geweest of heb je gehoord dat iemand echt gezondheidsproblemen heeft gekregen door waarschijnlijk a.s.?
Of verdwijnen die hier en zeggen ze dat niet.
In de sportschool zie je ook wellis dat fanatieke jongens ineens weg zijn. Maar kan ookgewoon einde hobby zijn natuurlijk.
Wil toch even onderstrepen dat het een behoorlijk pijnlijk en confronterende conclusie is als je dat zo voor jezelf hebt beredeneerd, en dat het best knap is als je dat kan accepteren en daarin eerlijk naar jezelf kan zijn. In de meeste gevallen heb je namelijk te maken met struisvogelgedrag. Overigens doet dit geen afbreuk aan dat ik ook wel degelijk geloof dat een hele hoop terug te leiden valt naar hoe de aard van het beestje is, en dat AAS nooit en te nimmer als primaire oorzaak kan worden aangemerkt. (maar ook daar verschillen soms de meningen over) Ik denk overigens dat die vriend van je wel in de categorie past van excessief/overmatig gebruik; zo lang/zo veel is eigenlijk alleen 'te rechtvaardigen' als je er echt wat mee hebt gedaan (weet niet of dit in zijn geval zo is). En dan nog.Nee heb wel een hele goeie vriend die 12-13 jaar heeft geblast/gecruist aan een stuk door. Nu is hij off voor paar weekjes en echt een totaal ander persoon. Qua manier van praten en omgang echt een heel stuk vooruit gegaan. Heb toen met hem erover gehad of hij spijt had of niet, hij is nu in de 30-35 en heeft geen vriendin of vrouw of kinderen. Hij zegt zelf dat dit komt door t kuren omdat hij niet met mensen kon opschieten. Ook heeft hij nooit geld opzij gezet. Of hij spijt had, nee. Maar of hij het anders zou hebben gedaan; zeker.
Na dit gesprek ben ik echt anders gaan denken, vooral omdat ik tegen de zelfde fouten aanliep, (relaties en omgang met mensen die dicht bij mij was).