AndroidHealthClinic

10 weken droog trainen, cardio toevoegen?

Bezoekers in dit topic

Mickey86

Brutus
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
4 jun 2003
Berichten
4.324
Waardering
32
Lengte
1m80
Massa
81kg
Hi,

Ik begin deze week een lichte 10 week durende cut. Volgens 3 punts-meting sta ik op 10,5% maar volgens een bodyscan een paar weken trg sta ik op 14%
14% lijkt mij meer naar de correcte kant ;)
Doel is 8-10%

Ga een gewone 4-daagse split volgen, ik doe ook nog 1-2 x per week BJJ/Grappling.
Ik ga beginnen met 2 x 20' na KT (doe altijd voor elke KT 10' lichte cardio warmup).
Hoe kan ik nu het beste cardio toevoegen? Elke week een sessie na KT toevoegen en daarna opbouwen in tijd?

Dus bvb:
Week 1: 2 x 20'
Week 2: 3 x 20'
Week 3: 4 x 20'
Week 4: 4 x 25'
Week 5: 4 x 30'

Of langzamer opbouwen omdat ik ook nog gevechtsport doe?

Week 1: 2 x 20'
Week 2: 2 x 20'
Week 3: 3 x 20'
Week 4: 3 x 20'
Week 5: 4 x 20'
Week 6: 4 x 20'
Week 7: 4 x 25'
etc...

Omdat ik niet veel massa heb, wil ik ook niet te veel inleveren natuurlijk. Heb ook maar max 4% te verliezen op 10weken tijd...

graag input, thanks!
 
Hmz net benen, kuiten en buik getraind + cardio. Ben 1u45 bezig geweest, mss toch bij 10' warming-up en 20' post KT houden.

Grtz
 
Overweeg om je cardio HIT style te doen hoef je nooit meer als 20 min te doen en kan je door aanpassing in je rust/actie momenten toch opbouwen.
 
Goed idee maar ik doe al een vorm van HIT als we sparren.. dan zou ik 6 dagen HIT doen..is net wat te veel denk ik :)
 
Als je wat tijd wilt winnen tijdens krachttraining kun je ook wat oefeningen supersetten. Scheelt je weer wat tijd.
 
ik hou nu ong 1' rust tss sets, dus van de KT loop ik ook al hennig te zweten. Denk dat ik het bij de 10' warmup en 20' cardio ga houden, is uiteindelijk ook een half uur telkens.
 
word begeleid
 
dan verteld je begeleider toch wel of je cardio moet doen of niet??

Ben overigens geen fan van supersets en krachttraining op hoog tempo.
Ik train rustig en zwaar om zo veel mogelijk massa en kracht vast te houden.
 
dan verteld je begeleider toch wel of je cardio moet doen of niet??

Ben overigens geen fan van supersets en krachttraining op hoog tempo.
Ik train rustig en zwaar om zo veel mogelijk massa en kracht vast te houden.

Ik doe ook geen supersets maar ik steek er wel wat tempo in en probeer toch zo zwaar mogelijk te gaan ;)
 
word begeleid

Als je begeleid wordt vertel dan wat je doelen zijn en laat hem/haar bepalen
wat je wel en niet moet doen om je doel te bereiken.

Als je dingen gaat veranderen komt het nooit goed.
 
Kort maar krachtig. 6 dgaen HITT kan geen kwaad als je het maar niet te lang doet
 
Back
Naar boven