MuscleMeat

12

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.301
Mijn stack is al gemaakt. Bromo eruit want is dikke rommel.

Voor de geintereseerden:

Prolactine:
300mg Vit E
300mg Vit B6
50 mg Zink

Cholesterol:
Red Yeast Rice Powder (monascus purpureus) 1200 mg
Q-sorb Coenzyme Q-10 220 mg
Omega 3 4000 mg

Deze combi werkt, heb ik al eens gebruikt en mijn cholesterol stond toen heel goed, zelfs met mijn medicatie die heeel nadelig is voor de cholesterol.

Morgen start ik ermee en over 5-6 weken terug bloedtest.
@Cools

Voor de geintereseerden:

Prolactine:
300mg Vit E
300mg Vit B6
50 mg Zink

Cholesterol:
Omega 3 4000 mg

Deze combi werkt, heb ik al eens gebruikt en mijn cholesterol stond toen heel goed, zelfs met mijn medicatie die heeel nadelig is voor de cholesterol.

@Cools
ik ga die cholesterol stack van je kopieren denk ik, die eerste twee zouden idd een positief effect hebben. thx!

• #2.303
Die eerste 2 heb ik al gebruikt voor 3 maanden en toen was mijn cholesterol 176, nu is die 232. Maar toen was het potje op en heb ik het niet meer bijbesteld. Dom maar ja...

Beter year round nemen.

En omega 3 neem ik ook heel het jaar.

Oke maar wat kan ik dan doen om de prolactine te verlagen? Mijn eigen test is laag, dus ik zet 300 mg/week want anders zijn er nog een heleboel zaken die verder slecht gaan gaan zoals cholesterol enz.. een te lage test bij een man is niet echt gezond. Een te lage test verhoogt ook prolactine bij een man dus ja...

Ik neem vit B6 en Zink want dit zou ook prolactine kunnen verlagen. Mijn oestrogeen is ook onder de 25.

@Cools

Mucuna pruriens, bevat L-dopa en blijft toch lang werkzaam door een nog onbekende reden (andere stof(fen) erin wss).

Hoog prolactine komt meestal door te laag dopamine (wat testosteron weer stimuleert), maar kan ook door te hoog serotonine en/of GABA. Dopamine verhogen blijft dan nog steeds de oplossing. Mogelijk dat exogene test dopamine verlaagt en dit na een kuur te laag is -> daarom hoog prolactine idd.

B6 kan averechts werken omdat het aanmaak serotonine verhoogt. Zink heeft maar beperkt een effect. Vitamine D is altijd een goede toevoeging.

Oke maar wat kan ik dan doen om de prolactine te verlagen? Mijn eigen test is laag, dus ik zet 300 mg/week want anders zijn er nog een heleboel zaken die verder slecht gaan gaan zoals cholesterol enz.. een te lage test bij een man is niet echt gezond. Een te lage test verhoogt ook prolactine bij een man dus ja...

Ik neem vit B6 en Zink want dit zou ook prolactine kunnen verlagen. Mijn oestrogeen is ook onder de 25.

@Cools

Q10 - omega 3 - cranberry zou een goede combi zijn voor cholesterol. Vullen erlkaar aan als het goed is.

Voor de geintereseerden:

Prolactine:
300mg Vit E
300mg Vit B6
50 mg Zink

Cholesterol:
Omega 3 4000 mg

@Cools

Rode rijst is een goede optie voor cholesterol alhoewel ik nog meer onderzoek moet zien ivm effect op bloedvaten.

• #2.306
Thanks!

Dan doe ik het rustig aan met de B6. Met vitaminen D bedoel je D3 of niet? D3 heb ik hier nog met hopen liggen.
@Cools

• #2.308
Ik ben bouwvakker en sta heel de dag buiten, krijg dus momenteel veel D3 binnen :D , maar desondanks neem ik elke dag 3000iu.

• #2.309
Mijn nieuw voedingsschema dat ik vanaf volgende week start:

8u 50 gram oats + 1 banaan + 30 iso + 20 eggwhite + 30 gram pindakaas.
12u 450 gram zoete aardappel puree + 200 gram zalm.
15 50 gram oats + 1 banaan + 30 iso + 20 eggwhite.
17u30 250 gram aardappel of rijst 65 gram + 190 gram kip/bief/vis. + groenten.
20u PWO shake 50 gram iso + leucine + creatine.
21u 250 gram aardappel of 65 gram rijst + 190 gram kip/bief/vis + groenten.
23u 4 hele eieren ofwel shake 50 gram iso + 30 gram pindakaas.

Komt op 3650-3800 kcals per dag afhankelijk van wat er savonds van vlees/kip/enz op de tafel staat. Dit is een schema die ik heel makkelijk kan volhouden en is volledig aangepast aan mijn werkdag. De carbs tijdens de dag verbrand ik makkelijk met mijn werk. Die zoete aardappelpuree komt van de AH en samen met de verse zalm (aldi) komt deze maaltijd op 1120 kcals....
Tijdens een bulk is dit mijn basis en soms komt er hier en daar nog eens een dessertje bij waarmee we makkelijk de 4000 kcals overschrijden. Meer moet dat niet zijn en tijdens de weekends volg ik men schema niet 100%. Dan eet ik ongeveer 3-4x per dag en geen shakes maar mijn activiteitsniveau ligt niet hoog tijdens het weekend. Weekend = rust :D

Tijd om te gainen en dat zal wel lukken met dit schema want zit nu op ongeveer 3200 kcals.

dat zal wel lukken hiermee :D
je gaat dus 40eiwitten per dag eten? :eek::eek:

• #2.313
op een dag 350 gram.

20 gram egg white poeder is 17 gram eiwit.

• #2.315
B&F

Mijn nieuw voedingsschema dat ik vanaf volgende week start:

8u 50 gram oats + 1 banaan + 30 iso + 20 eggwhite + 30 gram pindakaas.
12u 450 gram zoete aardappel puree + 200 gram zalm.
15 50 gram oats + 1 banaan + 30 iso + 20 eggwhite.
17u30 250 gram aardappel of rijst 65 gram + 190 gram kip/bief/vis. + groenten.
20u PWO shake 50 gram iso + leucine + creatine.
21u 250 gram aardappel of 65 gram rijst + 190 gram kip/bief/vis + groenten.
23u 4 hele eieren ofwel shake 50 gram iso + 30 gram pindakaas.

Komt op 3650-3800 kcals per dag afhankelijk van wat er savonds van vlees/kip/enz op de tafel staat. Dit is een schema die ik heel makkelijk kan volhouden en is volledig aangepast aan mijn werkdag. De carbs tijdens de dag verbrand ik makkelijk met mijn werk. Die zoete aardappelpuree komt van de AH en samen met de verse zalm (aldi) komt deze maaltijd op 1120 kcals....
Tijdens een bulk is dit mijn basis en soms komt er hier en daar nog eens een dessertje bij waarmee we makkelijk de 4000 kcals overschrijden. Meer moet dat niet zijn en tijdens de weekends volg ik men schema niet 100%. Dan eet ik ongeveer 3-4x per dag en geen shakes maar mijn activiteitsniveau ligt niet hoog tijdens het weekend. Weekend = rust :D

Tijd om te gainen en dat zal wel lukken met dit schema want zit nu op ongeveer 3200 kcals.
Ziet er netjes uit ikke! Enof je hier schone massa mee kunt pakken. Enige vraag is vanwaar zovee eiwitten? Is 2-2,5 gram per kg lichaamsgewicht niet voldoende? Eiwitten die je teveel zijn wordt toch alleen maar opgenomen als glucose, dan zou je beter wat meer vetten of koolhydraten daarvoor inplaats kunnen nemen.

• #2.317
Ziet er netjes uit ikke! Enof je hier schone massa mee kunt pakken. Enige vraag is vanwaar zovee eiwitten? Is 2-2,5 gram per kg lichaamsgewicht niet voldoende? Eiwitten die je teveel zijn wordt toch alleen maar opgenomen als glucose, dan zou je beter wat meer vetten of koolhydraten daarvoor inplaats kunnen nemen.

Ik zit altijd zo hoog in eiwitten en ga er goed op. En zoals je al zegt, teveel word glucose dus zie het "probleem niet" echt. Ik, men lichaam, houd niet zo van carbs dus doe ik het liever op deze manier. Vetten zijn hoog genoeg.
Dit zijn gemiddeld de verhoudingen:

290 Carbs
350 Eiwit
157 Vet

Ik zit altijd zo hoog in eiwitten en ga er goed op. En zoals je al zegt, teveel word glucose dus zie het "probleem niet" echt. Ik, men lichaam, houd niet zo van carbs dus doe ik het liever op deze manier. Vetten zijn hoog genoeg.
Dit zijn gemiddeld de verhoudingen:

290 Carbs
350 Eiwit
157 Vet
Je moet doen waar jij je goed bij voelt, ben je insulinegevoelig dat je niet van carbs houdt? Higher fat moet ik ook eens proberen, nu met de eiwitten lager dan normaal en de carbs achterlijk hoog blijf ik lekker lean bijkomen. Wel nog nooit zoveel gezweet.. Op tren nog niet, Of het aan de deca ligt? Zelfs na de sex kan ik gaan douche haha.

• #2.319
Als ik te veel carbs eet, loop ik vol met vocht, ben ik precies zwanger en loop ik heel de dag scheten te laten en te kakken. Eet ik enkel eiwit en vetten nergens last van en buik blijft plat...

290 gram carbs is voor mijn doen eigenlijk al veel :p

Schone massa of Lean bulken of hoe je het ook wilt noemen houdt gewoon in niet teveel boven je onderhoud eten.

Shape zoveel/zo lang mogelijk behouden.

E/k/V is compleet persoonsgebonden.

Zelf ga ik liever wat hoger in carbs en lager in eiwit in de 'Lean bulk'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven