XXL Nutrition

150kg axle clean en press @ 95kg BW

Daar kan zelfs Jesaja nog wat van leren.

Netjes Sanca,

heb je je haar gekortwiekt :D

• Topic Starter Topic Starter
Hehe, omdat de ene oly lifter van het engelse forum dus die 150kg axle clean en jerk gisteren deed moest de andere oly lifter ook even laten zien dat ie het kan.

Aan 100kg BW:

http://www.youtube.com/watch?v=wiBmo9x8F_s

Waanzinnig.....

wat een idioten daar in engeland !.. dat die zo blijft ''staan'' met de boom, wat zoudaar voor de reden zijn ? meer lucht ofwat ?

sterke idioten wel!

ik bedoelde idioten op de manier van fakking sterk ;) niet dat ze gek zijn haha ...

Vind het maar niks dat mixed grip cleanen tot op borst en dan hand los laten. Ziet er pijnlijk en idioot uit.

ooh iemand slecht humeurtje. Normaal reageren is schijnbaar ook een kunst.

Ik kan toch niet zien of dat een fat bar is of niet. En zolang olympische gewichtheffers 240kg kunnen cleanen zouden hun dat ook moeten kunnen, mits het een normale barbell is natuurlijk.

Daarnaast zie je een axle clean 9 van de 10 keer iets anders gaan. Stap 1 op de buik/riem, dan grip draaien en tillen tot op borst, dan weer grip aanpassen en uitstoten. Dus dat gedoe met los schietende handjes ziet er niet alleen lomp uit, maar is ook alles bepaalde gezond/veilig.
http://www.youtube.com/watch?v=McXnEDg_HBk

Dus zo vreemd is me opmerking dan ook weer niet.

Ik kan toch niet zien of dat een fat bar is of niet. En zolang olympische gewichtheffers 240kg kunnen cleanen zouden hun dat ook moeten kunnen, mits het een normale barbell is natuurlijk.

Daarnaast zie je een axle clean 9 van de 10 keer iets anders gaan. Stap 1 op de buik/riem, dan grip draaien en tillen tot op borst, dan weer grip aanpassen en uitstoten. Dus dat gedoe met los schietende handjes ziet er niet alleen lomp uit, maar is ook alles bepaalde gezond/veilig.

Volgens mij ga je gewoon express bij elk filmpje zo slap ouwehoeren om een reactie uit te lokken.. kan niet anders :D

Sterk wel!
Het lijkt me ook wel een dikke log of zie ik dat nu fout?

lol, het zijn gewichtheffers die ziek explosief zijn en zo'n gewichten gewoon omhoog gooien. Zijn genoeg gasten in strongman die zware axles mixed grip powercleanen ( svend karlsen, arild haugen etc ).

http://www.youtube.com/watch?v=iRkbxgdy9pM&feature=channel_page

Zo deed ik het ook in midden delfland, is veel sneller dan echt continentale cleans, dewelke soms wel nodig zijn voor hele zware gewichten.

De techniek van jouw filmpje ziet er naar mijn mening veel lomper, ongezonder en onveiliger uit.

Je opmerking heeft bij deze nog niets aan vreemdheid verloren.
Moet je mij toch eens uitleggen waarom cleanen met mixed grip een slecht idee is.

Ik heb het idee dat het gewicht vol op de schouder komt als opvangen. En als je er naast ziet dat het gewicht half door schiet tegen je strottenhoofd en shit. Hoeft niet zo te zijn, maar die indruk krijg ik er bij. Vandaar dat het er in mijn ogen gevaarlijk en ongezond uit ziet.

In dat filmpje van Snoob zie ik die gast ook niet met zijn arm last schieten en houdt de stang beter "vast" terwijl zijn hand draait. Lijkt me stuk prettiger en beter dan dat heel je arm naar voren schiet en het gewicht vreemd op het bovenlichaam opgevangen wordt aan 1 kant.

En nee ik ga niet bij elk filmpje slap ouwhoeren. Als ik iets zie wat bij mij onbekend is en vaag uit ziet dan laat ik dat weten. Als iemand me corrigeert en wat nieuws bij brengt prima. Zo niet dan is het gewoon een lompe uitvoering ongeacht het gewicht.

Ik heb het idee dat het gewicht vol op de schouder komt als opvangen. En als je er naast ziet dat het gewicht half door schiet tegen je strottenhoofd en shit. Hoeft niet zo te zijn, maar die indruk krijg ik er bij. Vandaar dat het er in mijn ogen gevaarlijk en ongezond uit ziet.
Sowiso is het bij cleans altijd zo dat de schouders het gewicht opvangen, en niet de polsen, dus dat zou al geen kwaad mogen kunnen.

Dat de stang tegen het strottenhoofd zou vliegen, zou betekenen dat er een horizontale beweging is van de stang, terwijl bij een clean de stang enkel verticaal beweegt.

Front squats zijn ook gevaarlijk voor je schouders zeker? Gewichtheffers staan ook bekend voor de zware blessures waar ze hun bar opvangen bij het schouderen :rolleyes:

Terug
Naar boven