MuscleMeat

150kg axle clean en press @ 95kg BW

Toen was het tijd voor de Deadlift. Dit was pas de tweede keer dat ik het deed. Dus ook bij deze oefening doe ik het rustig aan tot de techniek eigen is. met 30kg deed ik 2 sets van 10herhalingen. In tegenstelling tot vorige week had ik zo goed als geen last van de spanning op me onderarmen. Iets wat ik normaal wel heb met Barbells vanwege mijn ietwat scheve polsen. De laatste set met 10reps deed ik met 35kg. Nice and easy.... *sings LIIIIGGHHHTTT WEEEIIGGGHHTTT* hmmm....Vorige week haalde ik de hoge noot, maar ook alleen omdat ik de stang steeds tegen me ballen knalde bij het opstaan hahaha.

Ik heb het idee dat het gewicht vol op de schouder komt als opvangen. En als je er naast ziet dat het gewicht half door schiet tegen je strottenhoofd en shit. Hoeft niet zo te zijn, maar die indruk krijg ik er bij. Vandaar dat het er in mijn ogen gevaarlijk en ongezond uit ziet.

Het gewicht komt ook vol op de schouder, heb je ooit zelf wel eens een Olympic lift gedaan met tenminste BW? Zelfs dat gewicht ga je niet reverse curlen.. en dan rustig op je schouders neer laten ploffen!

Het gewicht komt ook vol op de schouder, heb je ooit zelf wel eens een Olympic lift gedaan met tenminste BW? Zelfs dat gewicht ga je niet reverse curlen.. en dan rustig op je schouders neer laten ploffen!

Ik doe cleans en push press met 85kg. 10kg minder dan bodyweight, maar dat komt omdat het push deel niet meer kan op moment. Snap niet waarom je een oude post quote o.O

En nee met cleans komt het gewicht niet op me schouders. Meer erg ver op de bovenkant borst met polsen zodanig gedraaid dat het gewicht tegen de borst en alles gedrukt wordt. En zo doe ik ook front squats. Ik leg die stang niet op me schouders, want dan moet ik het zo ver drukken dat ik me luchtafvoer beetje afknijp. Sterker nog daarom doe ik Zercher Squats ipv Front Squats 9 van de 10x.

"Failstyr", je weet niet waar je het over hebt dus shut it.

Minder zeiken, harder trainen!!

Djeezes mannen, da ge daar uw tijd me kunt vullen haha. Het zijn wel olympic lifters, als die iets kunnen dan is het wel techniek beheersen. Ben echt jaloers als ik da zie, wil ik ook kunnen!

Ik doe cleans en push press met 85kg. 10kg minder dan bodyweight, maar dat komt omdat het push deel niet meer kan op moment. Snap niet waarom je een oude post quote o.O

En nee met cleans komt het gewicht niet op me schouders. Meer erg ver op de bovenkant borst met polsen zodanig gedraaid dat het gewicht tegen de borst en alles gedrukt wordt. En zo doe ik ook front squats. Ik leg die stang niet op me schouders, want dan moet ik het zo ver drukken dat ik me luchtafvoer beetje afknijp. Sterker nog daarom doe ik Zercher Squats ipv Front Squats 9 van de 10x.

Hehe deze post verklaart veel.

24yycer.gif

Whaha wordt dood gegooit met al die .gifjes :D

Terug
Naar boven