AndroidHealthClinic

1e cut sessie!! Maikelh89

Maikelh89

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
74kg
Vetpercentage
10%
Hallo Allemaal,

Hier ga ik een logje bij houden om zo mijn resultaten wat in de gaten te houden wat betreft het cutten! ook zal ik hier wat trainingen gaan posten.
OP dit moment ben ik 22 jaar 1,72 m lang 73 kg zwaar met een VP van 15%. Maandag 3 oktober zal ik nog een precieze begin meting doen!
ik wil graag cutten naar de 70 kg met een VP van 10% hierbij wil ik dus mijn VVM van 62 kg behouden!
Dit ga ik doen door zo t/m vr rond onderhoud te eten zon 2600 cals (schema bijgevoegd).
zaterdag zal ik boven onderhoud eten (refeed) en beetje ongezonder dan normaal.
ik ben van plan om 4x per week KT te doen op basis van volgend schema.
Ma: Borst Triceps: incl BP,decl/flat BP, close grip BP en lying tricep ext
DI: Back,Biceps,Abs: DL,Lattpulldown,BOR,seated row,BB curl, Leg raise.
Wo:Quads&Calves: Squat,Leg ext, Walk lunges, standing Calve raise.
Vr: Shoulder Hamstrings: MP,Side raise, rev flyes, BB shrugs, SL DL,
alle oefeningen doe ik 1 serie en 8-15 hh tot fail ! (gebaseerd op Gordon Lavelles training systeem).
daarnaast wil ik na elke KT 20-30 min interval cardio gaan doen.
op donderdag neem ik rust en doe ik savonds aan voetbaltraining en zaterdag speel ik voetbalwedstrijd en zondags neem ik totaal rust.
ik wil dit alles gaan bereiken binnen 6 weken ervanuitgaande dat ik 0,5 kg per week vet verbrand.
is dit alles wat reeel?? nog op of aanmerking betreffende mijn schemas?
graag reacties:):):)
vanaf maandag zal ik hier mijn updates plaatsen betreffende metingen en trainingen!

gr Maikelh89

Bijlagen

Voedingsschema is best crap. Eet sochtends havermout/brinta. Probeer je e/kh/v beter te verdelen om 14:30 heb je nauwelijks koolhydraten en om 12 uur veel te veel vet.
S avonds eet je tussen 7 en 1 uur niks.
0.5kg per week is wel reeel mits je je voedingsschemaverbeterd.
Succes ermee

• Topic Starter Topic Starter
Voedingsschema is best crap. Eet sochtends havermout/brinta. Probeer je e/kh/v beter te verdelen om 14:30 heb je nauwelijks koolhydraten en om 12 uur veel te veel vet.
S avonds eet je tussen 7 en 1 uur niks.
0.5kg per week is wel reeel mits je je voedingsschemaverbeterd.
Succes ermee

thnx heb bij t ontbijt neem ik nu 35 g brinta (meer krijgk niet weg vind t niet te vreten n.l.).
heb er smiddags een stukje fruit bij gedaan voor de KH's, en volgens mij ist de bedoeling om zo weinig mogelijk khs later binnen te krijg toch? ik train ook sochtends dus heb dan wel genoeg energie.

Zo daarnaast de eerste update vandaag.
vandaag meting gedaan op een "tanita" weegschaal: 73.5 kg, 15.9 vet :O... daarna een huidplooimeting laten doen die kwam uit op 12.25%.
hoe betrouwbaar is zon weegschaal eigenlijk vraag ik me dan af?? andere mensen ervaring mee?
vanochtend rug biceps getrained 30 mins over gedaan, daarna 10 min buiten hardgelopen en 20 min buiten op de race fiets. aantal cal niet bijkunnen houden helaas.
verder vandaag kwa eten wel zwaar gehad honger gevoel hele tijd aanwezig savonds wat te weinig binnen gekregen zal straks ff een paar roereien naar binnen werken om tog op de juiste aantal kcals uit te komen en dan kan ik ook ff lekker slapen.
morgen ochtend 9 uur weer sporten dan benen ff trainen + 30 a 40 mins cardio!! kijken wat de dag dan weer brengt. verders ga ik nu elke maandag even op de weegschaal staan en zal ik een huidplooimeting laten doen,
wanneer zon tanita weegschaal toch niet echt betrouwbaar lijkt te zijn zal ik me meer op de huidplooimeting focussen en spiegel.
tot zover!

Vetpercentage via weegschaal werkt echt totaal niet, huidplooi is een stuk beter.
Succes iig, ik ga je volgen.

Vetpercentage via weegschaal werkt echt totaal niet, huidplooi is een stuk beter.
Succes iig, ik ga je volgen.

das mooi om te horen haha!
ik heb eigenlijk mijn VP altijd via een tanita weegschaal gevolgd en dan kon je wel zien dat ik over een jaar tijd wat omhoog ben gegeaan in VP maar ik vond 15,9 nogal absurt hoog .... met een huidplooi meting kwam ik dan nog op een schappelijke 12%
ik ga in ieder geval voortaan huidplooi metingen laten doen.(en de spiegel in de gaten houden).

zo ff een trainingsupdate, gisterochtend 30 min kracht training gedaan.
daarna 35 mins weten te hardlopen, heerlijke training.
savonds nog een keer een circuittraining gegeven (groepsles) zelf maar ff meegedaan voor de extra calorieen!
vanochtend weer 30 mins kracht gedaan en daarna 50 mins squash was erg pittig! voor de rest vandaag rust goed op me eten letten.
morgen staat er een voetbaltraining opt programma en vrijdag weer hard aan de cardio!
hopen dat volgende week maandag de eerste vetjes wat weg zijn !
Bulken is toch een stuk makkelijker dan Cutten . . . :D

gr

heb ff vraagje tussen door ben zelf ook bezig met cutten.

is het erg dat je vlak voordat je gaat slapen nog wat eet bijvoorbeeld bakje kwark?
en om de hoeveel uur is het verstandig om te eten.

Goed begin man. Bulken is inderdaad een stuk makkelijk, verga van de honger af en toe :(

heb ff vraagje tussen door ben zelf ook bezig met cutten.

is het erg dat je vlak voordat je gaat slapen nog wat eet bijvoorbeeld bakje kwark?
en om de hoeveel uur is het verstandig om te eten.

Srs? Eet altijd kwark voordat je gaat slapen en verder om de twee-drie uur eten.

Goed begin man. Bulken is inderdaad een stuk makkelijk, verga van de honger af en toe :(

Srs? Eet altijd kwark voordat je gaat slapen en verder om de twee-drie uur eten.

wil deze topic niet verpesten door mijn stomme postst

maar bedoel je nou dat he wel oké is dat ik bijvoorbeeld voordat ik ga slapen nog bakje magere kwark eet off??

en om de twee / drie uur eten doe ik al zit denk ik wel goed nu zo.

wil deze topic niet verpesten door mijn stomme postst

maar bedoel je nou dat he wel oké is dat ik bijvoorbeeld voordat ik ga slapen nog bakje magere kwark eet off??

en om de twee / drie uur eten doe ik al zit denk ik wel goed nu zo.

ja bakje kwark is heel verstandig voor het slapen, zitten casseine eiwitten in die zorgen voor een langdurige afgifte van eiwitten!

zo vandaag 4e dag in, vandaag goed omt eten denken vanochtend ontbijtje 3 sneetjes brood + pindakaas en een whey shake.
12:00 pasta met zalm gegeten, net ff een potje squash van een 30 mins gedaan lkkr lopen zweten weer! straks 500 g kwark naar binnen en dan 18:00 volgende maaltijd opt programma daarna voetbaltrainen en me laatste maatlijd naar binnen werken.
vandaag al stiekem ff op de weegschaal gestaan was nu al rond de 72,8 dus 1 kg verschil met maandag, heb nog niet echt het idee dat het alleen vet is geweest zal wel een deel vocht verlies al zijn ben heel benieuwd naar de huidplooi meting van maandag!
we zullen zien

zo net men weegschaal meting en huidplooi meting achter de rug!
beetje gemengde gevoelens tog. . .
op de weegschaal gestaan, maandag was ik 73,5 met 15,9 %
en nu was ik 72,5 met 14,6 % dus vvm van 61,8 naar 61,9 dat was wel een mooi resultaat, alleen ik had dus verwacht dat me huidplooi meting ook wel lager uit zou vallen maar dat bleek wel hoger te zijn van 12,25 naar 13,25 . . . baal ik tog van heb alleen wel zelf het gevoel (spiegel) dat ik wat vet kwijt ben!
dus daar hou ik me maar wat aan vast ga gwn weer verder deze week.
vanochtend een heerlijke training gehad. rug + achterkant schouder getrainend 30 mins en daarna 30 mins aan een stuk hardgelopen.
conditioneel ga ik al met sprongen vooruit wat erg lekker is.
kwa eten loopt et ook aardig heb nu een paar keer op nuchtere maag getrained maakt dat veel verschil of blijft het altijd cal in - cal out aan het eind van de dag ??
morgen ochtend gaan we weer om 9 uur borst voor/mid schouder 30 mins en dan 20-30 mins HIIT cardio op de crosstrainer!

zo gister heerlijke training gehad.
zelfs recorcd op de BP neergezet. vorige week 85 5x weggedrukt ging nu ff opwarmen op 70 en daarna 85 6x gedrukt toen 90 eropgehangen. 2x zelf gedrukt 3e x hulp gehad :D
volgende week nog een keer proberen en zien of er wat meer herhalingen uit kunnen!
na borst en schouder oefeningen ff op de cross verder 400 cals totaal gehaald! heerlijk

De ene zegt dat hardlopen op nuchtere maag beter is en de ander zegt weer dat 't niets uitmaakt. Ik heb 't ook even geprobeerd, maar zoals verwacht raak ik een stuk sneller uitgeput. Als jij 't prettig vindt moet je 't gewoon doen, maar ik hou 't bij 'normale' cardio.

Persoonlijk eet ik altijd voor de cardio anders val ik na een tijdje om. En in theorie is het allebei goed.
Als je op lege maag cardio doet breekt je lichaam eerder je vetreserves aan, maar als je dan klaar bent en je eet heb je geen afterburn. Als je wel van te voren eet heb je wel een afterburn.
Maakt niet veel uit denk ik zelf kijk wat jij het beste vind gaan.

Alles nog goed man? Update, update!

zeker gaat lekker tot nu toe!
vandaag men 2e meting doe em om half 6 voor het eten weer.
kan vandaag helaas geen huidplooimeting laten doen, degene die het altijd bij me doet is er vandaag niet. pas volgende week weer dus kan nog een weekje knallen.
ben benieuwd naar de meting, in de spiegel kan ik het resultaat al goed zien men bovenste buikspieren zijn weer zichtbaar nu ga ik voor dat laatste beetje vet op de onderbuik en zodra dat weg is ga ik verder in de bulk met een nieuw voedingschema. en dan op naar de 80 kg!
vanochtend weer lekker getrained, 80 kg full squat gedaan 45 kg leg extensions 175 leg press leg curls 50 kg en hip abducties. daarna 20 mins HIIT op de crosstrainer helemaal kapot gezweet.
ben al aardig op weg deze manier had zelf 6 weken in geschat maar gezien de resultaten van nu kan ik misschien over 2 weken weer de bulk in !

Nice, ik ga nog wel een tijdje door met cutten. Bulken is toch een stuk leuker vind ik.

Nice, ik ga nog wel een tijdje door met cutten. Bulken is toch een stuk leuker vind ik.

Bulken is idd vele malen leuker haha! zodra ik men doel heb bereikt gaan de calorieen er weer dubbel en dwars in. dit wil ik wel met beleid gaan doen om zo stijging van het VP in de hand te houden.
Ben nogal een voorstander van het IIFYM principe, en ja dan lust ik wel es iets wat niet goed voor je is, moet zeggen dat het voor mij goed werkt.
zal morgen wat gaan experimenteren met rijst en kip gerechten zodat ik me daar wat strakker aan kan gaan houden.
Ik wil het komende jaar tog nog een keer 10 kilo erbij gaan plakken.
ultiem gewicht is 80 kg op 1,72 en dan wil ik wel eens zien hoe ik erop sta :D
zo heb men meting voor vandaag ook ff kunnen doen.
zoals ik al had vermeld geen huidplooimeting.
wel een weegschaal meting die weer enigszins positief was!
71.2 kg, vp 13,9 ffm 61.3 ffm is dus ietsje gezakt volgens het apparaat.
zou zomaar kunnen van vrijdag tot zondag niet optimaal bezig geweest (alcohol)...
toch ben ik al tevreden met het resultaat ik ga deze week nog even een foto maken en dan heb ik 3 fototjes zal es kijken of ik die kan uploaden naar hier !

Zo eerste fotoupdate!
eerste is begin foto 2e week later en de derde weer een week later.
3 oktober 10 oktober en 17 oktober.
33pav4x.jpg

33o0irl.jpg

28hznrc.jpg

wat vinden jullie ervan en wat schatten jullie mijn Bf zover?

Laatst bewerkt:
schat je bf rondt een % of 15

weer ff een update vanaf mijn kant !
vandaag weer ff een meting gedaan.
was 69,9 kg en 13,3% vet volgens tanita met huidplooi kwam ik uit op 12,25 ... ben opt oog wel aanzienlijk verminderd in vet en de weegschaal meting geeft ook elke keer een verlaging van het vp.
daarnaast ben ik niet tevreden over de huidplooi meting. . .
ik had mezelf als doel gesteld om nog 2 weken door te gaan en dan weer te starten met een bulk. alleen het laagje vet op de onderste buikspieren wil nog niet echt snel weg haha.
volgnes mij een veel voorkomend probleem.
al met al is de cut goed vol te houden behalve weekenden kunnen een probleem zijn.
ben sinds afgelopen weken veel aan het experimenteren met voeding zodat ik de komende tijd strakker met voeding om kan gaan.
ben er op gebrand snel resultaten te gaan behalen.
heb na 1 jaar trainen en voeding te letten tog een goeie 7 kg pure spiermassa aangezet en vind het eigenlijk nog niet goed ben benieuwd wat ik de komende tijd kan bereiken!
dus nog paar weekjes cutten en dan bulken . :D

Terug
Naar boven