Fitness Seller

1e Thaiboks wedstrijd

Trkeskin0180

Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
69kg
Vetpercentage
14%
Hallo,

ik ben hier nieuw, heb altijd wel een beetje gevolgd maar dan zonder account.

Ik heb aanstaande zaterdag 2 mei mijn 1e thaiboks wedstrijd.
Vandaag kwam ik erachter dat mijn tegenstander 26 jaar is. Niet dat het mij wat boeit alleen ik moet tegen iemand vechten met een verschil van 8 jaar. Is dat niet een beetje oneerlijk?
Ik train heel hard, 5 tot 6 dagen in de week en soms 2x op een dag. Ik moet vechten op 69 kg en ben nu 70 kg.

Ik doe het maar een half jaar en mag nu al wedstrijden doen. Ook omdat ik gewoonweg talent heb zeggen velen.

maar een 18 jarige tegen een 26 jarige is in mijn ogen oneerlijk zoals vele van mijn mensen dat zeggen.

Wat vinden jullie daarvan?

Maar hoe lang traint hij al? Misschien ook pas een half jaar

Tsja dat is kut voor je.

Jij wilt wedstrijden doen, dus niet huilen als je tegen een ouder iemand moet. Je maakt jezelf nu al bang terwijl je hem voor hetzelfde geld helemaal afzeikt.

Het boeit je niet, maar je gaat er wel over lopen janken op een bodybuildforum.
Ik hoop dat die 26-jarige knaap je geneest van t kickboksen en je finaal met de grond gelijk maakt.

/roidrage off

Heb met thaiboksen ook wel eens een gast gehad die zeker 4/5 jaar ouder was, dik een kop groter was, en die zelfs zei dat ie wel goed was in sparren. Toen kwam die half agressief meppend in tijdens een vriendschappelijk potje sparren, handen te hoog, mooie backkick op ze maagstreek en tuutuut weg was die.

Conclusie je moet niet bang zijn voor grotere of oudere of trashtalkende gasten, je moet hun zwakke punten opzoeken en daar gebruik/misbruik van maken! ;)

Ik had er zelf geen last van uiteindelijk. Ik was net 17 geworden en dacht ook dat het verschil heel groot zou zijn. Mijn tegenstander was een paar kilo zwaarder en op zijn leeftijd ziet het er fysiek dan ook wat indrukwekkender uit. Zet het uit je hoofd! Ik heb m'n eerste wedstrijd op punten verloren omdat ik veel te veel onder de indruk was in de eerste ronde.
Een NW partij duurt maar 2 ronden dus je kan dat nooit recht trekken.

Mijn oom trainde bij matuari waar de tegenstander vandaan kwam en ik ben de maandag na de partij daar heen gegaan met hem om wat te sparren met iedereen. M'n tegenstander van het afgelopen weekend kwam pas na de training en kon niet mee doen omdat z'n benen kappot waren. Als ik in de eerste ronde gewoon voluit was gegaan ipv te schijten omdat m'n tegenstander volwassen was en gespierd, had ik met gemak gewonnen.

---------- Toegevoegd om 17:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:58 ----------

Jij wilt wedstrijden doen, dus niet huilen als je tegen een ouder iemand moet. Je maakt jezelf nu al bang terwijl je hem voor hetzelfde geld helemaal afzeikt.

Heb je veel wedstrijden gevochten?

Het leeftijdsverschil op die leeftijd zou ik me minder zorgen over maken dan de trainingservaring. Als je tegenstander al 10+ jaar traint en misschien zelfs in het verleden al eens wedstrijden gedaan heeft, misschien wel voor een andere bond dan kun je alle talent van de wereld hebben maar een half jaartje trainen is natuurlijk niks.
Moeilijkheid in te schatten voor ons is je daadwerkelijke talent. We kennen je groep niet waar je in traint en tot waar de verhouding in die groep je talent kenmerkt.
Is het een hele goede groep en het sparren gaat ook daadwerkelijk op wedstrijdniveau en je houd je nu al prima staande dan zou je een wedstrijd kunnen overwegen.
Maar...ik ken groepen die op wedstrijdniveau hard sparren en no way dat je daar met een half jaartje trainen staande zou kunnen houden.
Geeft niet maar ik wil aangeven dat je eigen gym misschien wel geen graadmeter is voor waar je staat. Dus wat te doen want je wilt natuurlijk een partij draaien, dat begrijp ik. De trainers zijn verantwoordelijk maar ook die kundigheid is niet in te schatten vanaf hier. Waar ik ze opdracht toe zou geven is dat ze goed informeren naar trainingservaring etc van je tegenstander. Laat ze benadrukken dat hun pupil pas een half jaartje traint en dat ze niet willen dat het een té ongelijke strijd zal zijn en het plezier uit hun pupil geslagen word.
Een zichzelf respecterend team zal daar aan gehoor geven en eerlijk antwoord geven op de vragen.
Zijn de antwoorden bevredigend dan lekker draaien, dekking hoog en mocht het niet lekker gaan dan is er altijd je hoek die de handdoek kan gooien of een scheidsrechter die in kan grijpen.
Laat even weten hoe het gegaan is. Succes!

Heb je veel wedstrijden gevochten?

Nee, mijn reactie komt voort uit het feit dat ts wedstrijden wilt vechten aangezien hij denkt dat hij daar klaar voor is. Omdat hij boven de 18 is zal hij tegen een andere volwassene moeten vechten. Ik weet niet hoe word gekeken naar het aspect ''ervaring'' als ze naar een tegenstander zoeken, maar ze zullen hier heus wel rekening mee houden.

Nee, mijn reactie komt voort uit het feit dat ts wedstrijden wilt vechten aangezien hij denkt dat hij daar klaar voor is. Omdat hij boven de 18 is zal hij tegen een andere volwassene moeten vechten. Ik weet niet hoe word gekeken naar het aspect ''ervaring'' als ze naar een tegenstander zoeken, maar ze zullen hier heus wel rekening mee houden.

Ja, je antwoord is nogal bijdehand en dat je nooit ook nooit een wedstrijd gevochten hebt Is er uit op te maken. Volgens mij begrijp jij niet helemaal het verschil tussen een vechtsporten die wordt gemathed of een idioot die op straat een gevecht probeert uit te lokken. Iedereen heeft altijd een grote bek als het om anderen gaat, lekker makkelijk.

Hallo,

ik ben hier nieuw, heb altijd wel een beetje gevolgd maar dan zonder account.

Ik heb aanstaande zaterdag 2 mei mijn 1e thaiboks wedstrijd.
Vandaag kwam ik erachter dat mijn tegenstander 26 jaar is. Niet dat het mij wat boeit alleen ik moet tegen iemand vechten met een verschil van 8 jaar. Is dat niet een beetje oneerlijk?
Ik train heel hard, 5 tot 6 dagen in de week en soms 2x op een dag. Ik moet vechten op 69 kg en ben nu 70 kg.

Ik doe het maar een half jaar en mag nu al wedstrijden doen. Ook omdat ik gewoonweg talent heb zeggen velen.

maar een 18 jarige tegen een 26 jarige is in mijn ogen oneerlijk zoals vele van mijn mensen dat zeggen.

Wat vinden jullie daarvan?

Ik zou me niet teveel zorgen om maken om leeftijdsverschil, training/wedstrijdervaring is belangrijker. Als je trainer het in je ziet en je doet er alles aan, ga er gewoon voor.

De eerste wedstrijd gaat alles vrijwel zeker mis, ik had niet eens water in mn hoek om mn mond te spoelen. Je droomt de nacht ervoor continue over hoe het gaat gaan en wat je moet doen, en dat hoor je het belletje en worden die beentjes en armjes spaghetti. Bezie het gewoon als een ervaring, niet als een 'ik moet dit winnen"-opgave.

Laatst bewerkt:
pls stay safe bra

Ja, je antwoord is nogal bijdehand en dat je nooit ook nooit een wedstrijd gevochten hebt Is er uit op te maken. Volgens mij begrijp jij niet helemaal het verschil tussen een vechtsporten die wordt gemathed of een idioot die op straat een gevecht probeert uit te lokken. Iedereen heeft altijd een grote bek als het om anderen gaat, lekker makkelijk.

Bijdehand? Leer lezen kerel. Het enige wat ik zeg is dat leeftijd niet uitmaakt. Het gaat om ervaring waarbij het goed mogelijk is dat die 26 jarige ook pas net begonnen is. Als die 26 al 10 jaar in training is met meerdere wedstrijden dan is het niet fair.

Bijdehand? Leer lezen kerel. Het enige wat ik zeg is dat leeftijd niet uitmaakt. Het gaat om ervaring waarbij het goed mogelijk is dat die 26 jarige ook pas net begonnen is. Als die 26 al 10 jaar in training is met meerdere wedstrijden dan is het niet fair.

Ja jij zal het inderdaad allemaal wel weten met al die wedstrijd ervaring. Mijn oprechte excuses dat ik niet kan lezen, je "niet huilen" opmerking is inderdaad niet beidehand. Nogmaals sorry, ik zal het niet meer doen meneer.

Die meneer stelt een normale vraag, als je dan antwoord zoals jij dat doet, ben je gewoon een praatjesmaker.

Als je ik je tekst op een of andere manier verkeerd begrepen heb dan neem ik m'n woorden terug, een geschreven tekst Kan soms anders overkomen.

Laatst bewerkt:
Leeftijd zegt niks.

Op alle niveaus heb je leeftijdsverschillen. Professioneel en amateur.
Leeftijd is het laatste waar je over moet denken bij een wedstrijd

Trkeskin0180 is inmiddels tot pulp getrapt en durft niet meer te posten ;-)

Ja jij zal het inderdaad allemaal wel weten met al die wedstrijd ervaring. Mijn oprechte excuses dat ik niet kan lezen, je "niet huilen" opmerking is inderdaad niet beidehand. Nogmaals sorry, ik zal het niet meer doen meneer. Die meneer stelt een normale vraag, als je dan antwoord zoals jij dat doet, ben je gewoon een praatjesmaker. Als je ik je tekst op een of andere manier verkeerd begrepen heb dan neem ik m'n woorden terug, een geschreven tekst Kan soms anders overkomen.

Respect

• Topic Starter Topic Starter
Gewonnen, heb hem helemaal zoek gespeeld en hij heeft mij geen ene keer op me hoofd geraakt :)

Terug
Naar boven