- Waardering
- 13
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 80kg
Hoi allemaal,
Ben nieuw op dit forum
so heb eerst 2 uur lang zitten rondlezen maar dacht vraag het toch even aan de wat meer pro people met specifieke doelgerichte vragen. Zullen vast 100 van dit soort post komen dus sorry for that. Als je geen zin in situatie verhaal hebt ga dan snel naar het dik gedrukte rode stukje hieronder.
Zal eerst even me huidige situatie schetsen dat je weet waar je mee te maken heb. Ik ben 23 jaar, 1,87 m gewicht schommelt tussen 58/60 kilo (klopt ik ben ondergewicht van nature want ik eet voor 3 meestal). Volgens mijn huisarts verbrand ik ook 7% boven gemiddeld van alles wat ik binnen krijg. Ik heb fanatiek gevoetbald, getennist, gesqausht op internationaal niveau en volleybal gedaan. Dit allemaal tot ik mijn rechter knie schijf sloopte op een muur bij squash. Hier ben ik eigenlijk wel volledig van hersteld maar bij zware belasting heb ik hier nog wel flink last van. Mijn postuur is gemiddeld standaard, ben niet een spriet maar ben alles behalve tevreden over mijn fysiek.
Mijn eetpatroon is kort gezegd een drama, ik eet veel en vaak ook ongezonde dingen tussendoor. Dit ben ik aan het afkappen en aan het omzetten naar healthy snacks. Me twee andere grote doodzondes zijn dat ik nog steeds rook (in het verleden 1,5 pakje per dag inmiddels 2 tot 5 cigaretten max per dag) en dat ik te veel cola zuip.
Mijn werk is een vooral zitten beroep als grafisch vormgever en illustrator.
Ik ben nu naar een sportschool gegaan met goede technogym lijn en schrijf me daar donderdag in als ik me laatste proefles heb.
Nu komen de vragen
Ik wil het volgende gaan bereiken:
Goede fysiek, kortom mooi gespierd maar geen hulk hogan ^^
Gezond eet patroon ontwikkelen.
Binnen nu en 6 maanden met 2x per week trainen resultaat gaan zien (let wel ik hoef er dan nog niet te zijn, ben heel committed hierin en wil er echt voor gaan maar me knie trekt niet meer dan 2 training sessies per week)
Waar moet ik op gaan letten, zijn must haves, dingen die ik het beste kan doen?
Is H.I.T. training voor mij geschikt aangezien ik vooral het bovenlijf wil gaan opbouwen maar de benen niet achterwege wil laten?
Moet ik gaan denken aan voedingsuplementen vanwege mijn gewicht en mijn lichaams reactie op gewone voeding?
Ik heb in het verleden wel gefitnesst maar dit was puur als revalidatie en ondersteuned kracht training voor de sporten die ik beoefende.
Voor degene die dit allemaal gelezen hebben en antwoorden, alvast super bedankt voor jullie tijd en hulp voor deze zeg maar newbie op dit forum.
P.s ik hoop dat ik dit op de juiste plek heb gezet
Ben nieuw op dit forum
so heb eerst 2 uur lang zitten rondlezen maar dacht vraag het toch even aan de wat meer pro people met specifieke doelgerichte vragen. Zullen vast 100 van dit soort post komen dus sorry for that. Als je geen zin in situatie verhaal hebt ga dan snel naar het dik gedrukte rode stukje hieronder.Zal eerst even me huidige situatie schetsen dat je weet waar je mee te maken heb. Ik ben 23 jaar, 1,87 m gewicht schommelt tussen 58/60 kilo (klopt ik ben ondergewicht van nature want ik eet voor 3 meestal). Volgens mijn huisarts verbrand ik ook 7% boven gemiddeld van alles wat ik binnen krijg. Ik heb fanatiek gevoetbald, getennist, gesqausht op internationaal niveau en volleybal gedaan. Dit allemaal tot ik mijn rechter knie schijf sloopte op een muur bij squash. Hier ben ik eigenlijk wel volledig van hersteld maar bij zware belasting heb ik hier nog wel flink last van. Mijn postuur is gemiddeld standaard, ben niet een spriet maar ben alles behalve tevreden over mijn fysiek.
Mijn eetpatroon is kort gezegd een drama, ik eet veel en vaak ook ongezonde dingen tussendoor. Dit ben ik aan het afkappen en aan het omzetten naar healthy snacks. Me twee andere grote doodzondes zijn dat ik nog steeds rook (in het verleden 1,5 pakje per dag inmiddels 2 tot 5 cigaretten max per dag) en dat ik te veel cola zuip.
Mijn werk is een vooral zitten beroep als grafisch vormgever en illustrator.
Ik ben nu naar een sportschool gegaan met goede technogym lijn en schrijf me daar donderdag in als ik me laatste proefles heb.
Nu komen de vragen
Ik wil het volgende gaan bereiken:
Goede fysiek, kortom mooi gespierd maar geen hulk hogan ^^
Gezond eet patroon ontwikkelen.
Binnen nu en 6 maanden met 2x per week trainen resultaat gaan zien (let wel ik hoef er dan nog niet te zijn, ben heel committed hierin en wil er echt voor gaan maar me knie trekt niet meer dan 2 training sessies per week)
Waar moet ik op gaan letten, zijn must haves, dingen die ik het beste kan doen?
Is H.I.T. training voor mij geschikt aangezien ik vooral het bovenlijf wil gaan opbouwen maar de benen niet achterwege wil laten?
Moet ik gaan denken aan voedingsuplementen vanwege mijn gewicht en mijn lichaams reactie op gewone voeding?
Ik heb in het verleden wel gefitnesst maar dit was puur als revalidatie en ondersteuned kracht training voor de sporten die ik beoefende.
Voor degene die dit allemaal gelezen hebben en antwoorden, alvast super bedankt voor jullie tijd en hulp voor deze zeg maar newbie op dit forum.
P.s ik hoop dat ik dit op de juiste plek heb gezet

, dus dat wordt opbouwen naar 3x per week maar dat duurt nog wel een poos 
Zit nu aan bruin brood met kaas komkommer en ondertussen tonijn salade. YUM YUM 

ff