Even een update! Nu iets meer dan 2 jaar geleden vgm sinds mn laatste post. Het 1e jaar na mijn laatste post ben ik eigenlijk niet consistent genoeg geweest in zowel de bulk als training. Uiteindelijk rond de 73kg blijven hangen (wel wat droger dan eerst). Echter ben ik het laatste jaar vanwege wat meer vrije tijd van school nu erg mooie stappen aan het maken.
Kennelijk was met mijn lichaamsbouw en stofwisseling, 3500kcal per dag niet genoeg om aan te komen (icm met 4x push/pull. Ben dat ene jaar dus eigenlijk alleen maar droger en iets sterker geworden, maar niet zozeer echt “aangekomen”. Iets minder dan n jaar geleden heb ik daar dus weer de knop omgedraaid, en ben van 3500 naar 3800 naar 4000 en nu uiteindelijk op trainingsdagen 4200 kcal aan het eten. Dit heeft icm met 5x zware krachttraining gezorgd voor relatief veel strength gains en ook aardig wat massa (uiteraard ook wat vet maar ik wilde gewoon eens uittesten wat een kcal overschot met mn lichaam zou doen. Inmiddels dus paar maandjes rond de 4200kcal en ga nu richting de 79/80kg. Erg mooi resultaat (al zeg ik het zelf), gezien het feit dat ik 4jaar geleden ongeveer 28kg lichter was. Deze 4200 kcal geven me echt enorm veel energie de gehele dag en de pomp in de gym is echt nog nooit op dit level geweest (komt wellicht ook door de creatine
voeding bestaat ongeveer uit 440g kh 195g vt 160g eiwit. Dus iets meer dan 2g eiwit/kg lichaamsgewicht, wat vgm meer dan genoeg is. Mijn lengte is 186 en ben 22, weeg nu circa 79kg met ong 13/14% vet.Verder heb ik ook het idee dat sinds deze bulk mijn libido door het dak is gegaan😅 ik had ergens gelezen dat dit kan komen door het eten van “veel” plantaardige vetten die “goede” cholesterol hebben om testosteron uit te maken, maar kan ook onzin zijn😅
4200kcal student bulk is nu het volgende:
7:00 ontbijtshake
70g havermout
350ml volle melk
30g pindakaas
Halve scoop whey protein (vanille)
11:30 lunch 1
4 bruine boterhammen met bona boter, 2 grote plakken kaas en in totaal 20g pindakaas
1banaan
14:30 lunch 2
150g penne
60g groene pesto
18:30 avondeten
Wat ons mam maakt, met wat mayo en appelmoes erbij
21:00 bulkshake
500ml volle melk
150g havermout
50g pindakaas
1 banaan
Halve scoop whey vanille