MuscleMeat

4 liter melk VS whey

Sanca Saxon

Resurrected
Super Mod
Elite Member
15 jaar lid
Training 50.000 likes 50 media-items 50.000 berichten 10.000 likes 10.000 berichten 10 media-items
Waardering
71.482
Lengte
1m78
Massa
106kg
Vetpercentage
1%
de laatste tijd drink ik meer en meer melk, ik zit nu op zo'n 4 liter per dag (still in progress :D )

aangezien melk ook bomvol eiwitten zit is het dan niet overbodig om naast liters melk nog bij te suplementeren met whey?!

of is whey sowieso altijd goed meegenomen?

Laatst bewerkt:
reken maar uit hé...

• Topic Starter Topic Starter
ik krijg altijd puisten van veel melk!

ik zou een koe aanschaffen als ik jouw was!!!! :D

ik zit nu op 3 liter :D

4 liter melk zit 140 gram eiwitten, volgens mij heb je dan weinig whey meer nodig. Alleen een post workout shakie met whey.

ik zit nu op 3 liter :D

4 liter melk zit 140 gram eiwitten, volgens mij heb je dan weinig whey meer nodig. Alleen een post workout shakie met whey.

dacht ik ook al, ik haal ook al veel eiwitten uit kwark, minimum 1kg per dag, tonijn en overall voeding

dacht ik ook al, ik haal ook altijd veel eiwitten uit kwark, minimum 1kg per dag, tonijn en overall voeding

dan weet je zelf toch het antwoord :roflol:

dan zit je al bijna op 250 gram alleen al met melk en kwark

vindet wel overdreven moet ik zeggen hoor, zoveel eiwitten..

dan weet je zelf toch het antwoord :roflol:

dan zit je al bijna op 250 gram alleen al met melk en kwark

vindet wel overdreven moet ik zeggen hoor, zoveel eiwitten..

:roflol:

ik ben niet zeker van de kwaliteit van die eiwitten, maar volgens mij zit dat wel goed... :dunno:

en een beetje feedback is altijd leuk ;)

Ik denk toch dat ge nog altijd whey nodig zal hebben pre en post workout aangezien ge dan best snel verteerbare eiwitten neemt. Wat ik doe PWO is gewoon wat whey (25-30 g) in halve liter melk doen en dan half uurke later nog is halve liter melk achterover kappen met nog wat complexe carbs derbij. De perfecte mix tussen snelle en traag verteerbare eiwitten. Dus idd, melk rules! :D. De ideale weight gainer vervanger imo. ipv geld aan weight gainers te spendere, drink gewoon liters (magere/halfvolle) melk per dag (1 liter = 35 g eiwitten, 50 g carbs) en je komt zeker weten aan je calorie benodigdheden.

Laatst bewerkt:
Ik denk toch dat ge nog altijd whey nodig zal hebben pre en post workout aangezien ge dan best snel verteerbare eiwitten neemt. Wat ik doe PWO is gewoon wat whey (25-30 g) in halve liter melk doen en dan half uurke later nog is halve liter melk achterover kappen met nog wat complexe carbs derbij. De perfecte mix tussen snelle en traag verteerbare eiwitten. Dus idd, melk rules! :D. De ideale weight gainer vervanger imo. ipv geld aan weight gainers te spendere, drink gewoon liters (magere/halfvolle) melk per dag (1 liter = 35 g eiwitten, 50 g carbs) en je komt no prob aan je calorie benodigdheden.

kwark heeft langzame eiwitten, ik eet die 's morgens en 's middags bovenop mn gewone voeding (en melk:D ), dit zorgt imo toch ook voor een langdurende amino afgifte waar ik 's avonds op mn training nog profijt van heb... toch?

4 liter melk vs whey

whey heeft natuurlijk kwaliteits eiwitten , maaralsje zoveel drinkt zou ik tog niet veel whey neme 1 schep voldoende

Dat is toch wel een tijdje ertussenin hoor. Dus van smiddags tot s'avonds eet ge niks eiwitten meer???

Edit - Sorry verkeerd gelezen :D . Caseine verteert dus traag (hoe lang weet ik niet precies,6-7 uur ??? meer als 3 uur iig) ge moet gewoon zien dat ge geregeld eiwitten binnenkrijgt bovenop caseine en ge zult wel goed zitte voor uw training s'avonds ;). Whey is gewoon beter omdat het het best wordt opgenomen van alle eiwitten.

Laatst bewerkt:
Ik drink ook al gauw 2 liter melk per dag, maar in melk zitten ook transvetten

Dat is toch wel een tijdje ertussenin hoor. Dus van smiddags tot s'avonds eet ge niks eiwitten meer???

Edit - Sorry verkeerd gelezen :D . Caseine verteert dus traag (hoe lang weet ik niet precies,6-7 uur ??? meer als 3 uur iig) ge moet gewoon zien dat ge geregeld eiwitten binnenkrijgt bovenop caseine en ge zult wel goed zitte voor uw training s'avonds ;). Whey is gewoon beter omdat het het best wordt opgenomen van alle eiwitten.

melk heeft toch ook whey (en casiene) eiwitten dacht ik... :dunno:

lijkt me prima, zowieso is melk beter dan whey (behalve voor voor het trainen)
ik zou dus gewoon lekker melk drinken en 1u voor het trainen wat whey nemen, zo krijg je een eiwitpiek tijdens het trainen wat de anabole processen versnelt.
btw, kwark maken ze ook van melk... alleen bestaat het eiwit in kwark vooral uit casseine.

@ciko, whey maken ze van melk... dus die kwaliteit ziet wel goed.

lijkt me prima, zowieso is melk beter dan whey (behalve voor voor het trainen)
ik zou dus gewoon lekker melk drinken en 1u voor het trainen wat whey nemen, zo krijg je een eiwitpiek tijdens het trainen wat de anabole processen versnelt.
btw, kwark maken ze ook van melk... alleen bestaat het eiwit in kwark vooral uit casseine.

@ciko, whey maken ze van melk... dus die kwaliteit ziet wel goed.

:cool:

4 liter melk? Dat is behoorlijk veel.

Het belangrijkste is: variatie. De ene eiwitbron is namelijk de andere niet. Er is verschil in hoogwaardigheid en in opname. De een is beter dan de andere maar geen enkele bron is de beste.
Daarnaast krijg je met melk ook een hoop andere stoffen binnen (lactose, vet) en dus is het zeker geen slecht plan om wat andere bronnen te benutten.
Er zijn naast Whey nog een hoop goede, goedkope eiwitbronnen, denk aan eieren (de meest hoogwaardige van allemaal), magere kwark, mager vlees, vis en noten.
Daarnaast is Whey relatief niet duur en zeker wel aan te raden. Zoek goed en je kunt voor weinig geld een grote pot kopen. Whey is voor en na de training de beste bron: het is zeer hoogwaardig en het wordt ook nog eens snel opgenomen.
Recent onderzoek heeft trouwens uitgewezen dat whey van geiten het allerbeste is.

Terug
Naar boven