Fitness Seller

4 liter melk VS whey

• Topic Starter Topic Starter
4 liter melk? Dat is behoorlijk veel.

Het belangrijkste is: variatie. De ene eiwitbron is namelijk de andere niet. Er is verschil in hoogwaardigheid en in opname. De een is beter dan de andere maar geen enkele bron is de beste.
Daarnaast krijg je met melk ook een hoop andere stoffen binnen (lactose, vet) en dus is het zeker geen slecht plan om wat andere bronnen te benutten.
Er zijn naast Whey nog een hoop goede, goedkope eiwitbronnen, denk aan eieren (de meest hoogwaardige van allemaal), magere kwark, mager vlees, vis en noten.
Daarnaast is Whey relatief niet duur en zeker wel aan te raden. Zoek goed en je kunt voor weinig geld een grote pot kopen. Whey is voor en na de training de beste bron: het is zeer hoogwaardig en het wordt ook nog eens snel opgenomen.
Recent onderzoek heeft trouwens uitgewezen dat whey van geiten het allerbeste is.

De bedoeling is sowieso er andere eiwitbronnen naast te zetten, vet kijk ik nog een paar maandjes niet naar :D

Misschien toch maar whey voor pre-, postworkout houden dan

kwark heeft langzame eiwitten, ik eet die 's morgens en 's middags bovenop mn gewone voeding (en melk:D ), dit zorgt imo toch ook voor een langdurende amino afgifte waar ik 's avonds op mn training nog profijt van heb... toch?

Ja klopt, maar, je hebt dus na je training nog steeds langzame afgifte, terwijl je dan net ff een snelle afgifte nodig hebt, vandaar dat whey na de training wel "nodig" is.

lijkt me prima, zowieso is melk beter dan whey (behalve voor voor het trainen)
ik zou dus gewoon lekker melk drinken en 1u voor het trainen wat whey nemen, zo krijg je een eiwitpiek tijdens het trainen wat de anabole processen versnelt.
btw, kwark maken ze ook van melk... alleen bestaat het eiwit in kwark vooral uit casseine.

@ciko, whey maken ze van melk... dus die kwaliteit ziet wel goed.

En waarom is melk beter dan whey?

Ja klopt, maar, je hebt dus na je training nog steeds langzame afgifte, terwijl je dan net ff een snelle afgifte nodig hebt, vandaar dat whey na de training wel "nodig" is.
bullshit, als jij whey na je training neemt dan komt die eiwitpiek pas 1.5 u later, te laat dus, daarom moet je snelle eiwitten ervoor nemen en trage erna

En waarom is melk beter dan whey?
omdat onderzoek heeft uitgewezen dat je meer spieren aanmaakt als je melk (of iig trage eiwitten) ipv whey neemt.

Melk > Whey

bullshit, als jij whey na je training neemt dan komt die eiwitpiek pas 1.5 u later, te laat dus, daarom moet je snelle eiwitten ervoor nemen en trage erna

Nee, dat ligt aan het soort eiwit, isolaat wordt binnen een uur opgenomen, hydrolisaat nog veel sneller.

omdat onderzoek heeft uitgewezen dat je meer spieren aanmaakt als je melk (of iig trage eiwitten) ipv whey neemt.

Klinkt als onzin, link. Jij beweert nu namelijk dat je beter melk kan nemen dan whey voor/na je training. Terwijl dat theoretisch gezien niet kan.

Hou je mond "isnogood"..

Melk is goed voor elk.

Nee, dat ligt aan het soort eiwit, isolaat wordt binnen een uur opgenomen, hydrolisaat nog veel sneller.

Klinkt als onzin, link. Jij beweert nu namelijk dat je beter melk kan nemen dan whey voor/na je training. Terwijl dat theoretisch gezien niet kan.
juistemegoedzo, na een uur, dus als je het na je training neemt, dan piekt het een uur later terwijl je insuline al gepiekt heeft, superhandig!

ik beweer alleen dat je beter melk kan nemen na je training omdat een langzame constante toevoer van eiwit beter is als een piekerig verloop, studies wijzen dat uit, je hoeft me niet te geloven, maar het is wel zo.

nee "jesaja"

juistemegoedzo, na een uur, dus als je het na je training neemt, dan piekt het een uur later terwijl je insuline al gepiekt heeft, superhandig!

ik beweer alleen dat je beter melk kan nemen na je training omdat een langzame constante toevoer van eiwit beter is als een piekerig verloop, studies wijzen dat uit, je hoeft me niet te geloven, maar het is wel zo.

Zei ik niet binnen een uur? Stel je neemt suikers -> insulinepiek, wat heb je dan liever, snelle afgifte of langzame? Ach, iedereen moet zelf weten hoe hij het doet. Mijn manier werkt als een trein voor mij, mss voor een ander weer niet.

nee "jesaja"

Zei ik niet binnen een uur? Stel je neemt suikers -> insulinepiek, wat heb je dan liever, snelle afgifte of langzame? Ach, iedereen moet zelf weten hoe hij het doet. Mijn manier werkt als een trein voor mij, mss voor een ander weer niet.
als je binnen een uur zei dan zat je ernaast, het duurt ongeveer 1.5u dat de aminozuren vrijkomen in je bloed.

ach, je kan het blijven doen zoals je wil, maar dat betekent niet dat wat je zegt klopt.

• Topic Starter Topic Starter
:popcorn:

Beef! moet je eten ;)

Vanaf hoeveel liter melk per dag kan je beter een koe kopen?

In melk zitten ook caseine eiwitten. Lijkt me dat je een overdaad aan caseine eiwitten naar binnen krijgt, 1kg kwark, tonijn en 4 liter melk.. Als je maar genoeg drinkt kan het eigenlijk geen kwaad maar dan moet je wel denken aan een halve liter water/vloeistof per 30gr eiwitten ofzo.

In melk zitten ook caseine eiwitten. Lijkt me dat je een overdaad aan caseine eiwitten naar binnen krijgt, 1kg kwark, tonijn en 4 liter melk.. Als je maar genoeg drinkt kan het eigenlijk geen kwaad maar dan moet je wel denken aan een halve liter water/vloeistof per 30gr eiwitten ofzo.
4 a 5 liter per dag als je 4gr per kilo eet is een goede richtlijn.

ik drink zo'n 3 tot 8L melk per dag, afhankelijk van me verdere (melk)eiwitinname:)

melk=anabowluh

Dit is toch triest....beetje je eiwitten alleen uit melk halen...pfff
Ooit van een evenwichtig dieet gehoord?

Wat een gezeik toch altijd over die eiwitpiek icm je training, window of opportunity (lastig woord :D). Als je heel de dag goed eet en hoog in je eiwitten zit heb je altijd voldoende eiwitten in je lijf voor groei en herstel. :rolleyes:
Nee dan gaat dat whey shakie met precies de juiste hoeveelheid dextrose voor jouw lichaamsbouw heel veel uitmaken! :roflol:

Terug
Naar boven