AndroidHealthClinic

4 liter melk VS whey

• Topic Starter Topic Starter
ik ben nu een 1,5 week whey-loos, ik merk niet direct een gemis...

ik ben nu een 1,5 week whey-loos, ik merk niet direct een gemis...

Tsjah, ik heb al tijden geen whey meer aangeraakt en maak de gains van mijn leven...op melk! En mijn weightgainer is sinds 1.5 week ook op. Een pannetje havermout+melk voldoet prima.

Eigenlijk mis ik het luxespul als whey en weightgainer alleen op de momenten dat ik geen hap of slok door me strot krijg. En dat heb ik toch wel zo nu en dan. Op die momenten wens ik toch dat ik complex carbgainer van XXL in huis heb. Das in feite ook gewoon whey met havermoutmeel en nog wat extra's.
Van die gore standaard troepgainers krijg ik een enorm smerig gevoel van binnen, alsof ik een emmer snoep achterover giet:kots:

whey is overrated, tis handig, maar zeer zeker geen noodzaak.

Genoeg kcals en genoeg hoogwaardige eiwitten is het belagrijkst. Maakt weinig uit of daar whey bij zit imo. maar ik zou zelk wel wat afwisseling in eiwitbronnen doen.

Mijn meter haar ex-man is moeten stoppen met melk drinken omdat het zijn potentie/prostaat zou kunnen schade toe brengen hebben. Ik heb eens wat gegoogeld:

Melk consumptie risico faktor bij prostaatkanker in het Westen

Aziatische wetenschappers heeft een meta-analyze gemaakt van zuivelstudies tussen 1966-2006 en een direkte relatie gevonden tussen inname van zuivel produkten en prostaatkanker. Westere media blijven nog altijd zwijgen over dit soort zaken. De onderzoekers noemen de relatie ook logisch gezien de behoorlijk hoge niveau's vet, hormonen en calcium in deze produkten zit. In Japan zijn er bijvoorbeeld ook relaties gelegd tussen meisjes die zuivel gebruiken en zaken als lengte (10-15 cm langer), tijd van eerste menstruatie (gemiddeld 3 jaar vroeger) en toegenomen gewicht (8-9 kilo).

Milk consumption is a risk factor for prostate cancer in Western countries: evidence from cohort studies

We have previously found a positive association between milk consumption and prostate cancer risk using meta-analysis to analyze published case-control studies. In the present study, further meta-analysis was conducted to estimate the summary relative risk (RR) between the consumption of milk and dairy products and prostate cancer from cohort studies published between 1966- 2006. These findings, together with the previous study, suggest that the consumption of milk and dairy products increases the risk of prostate cancer. This is biologically plausible since milk contains considerable amounts of fat, hormones, and calcium that are associated with prostate cancer risk

Asia Pac J Clin Nutr. 2007;16(3):467-476 (oct 2007)

Ik geloof al langer dat een liter melk/dag voldoende is en dat er genoeg andere bronnen zijn waaruit je hoogwaardig eiwit kan halen. Ieder zijn eigen mening uiteraard. De website vanwaar ik de quote haalde is deze:

melk is ongezond

Veel melkpromotende onderzoeken worden ook gesponserd door de melkindustrie. Er zit veel lactose in en dat houdt me o.a. wat tegen.
Ik raad degene die hier liters melk per dag drinken toch aan om daarnaast ook veel liters water te drinken i.v.m. je nieren, Iedereen hiereigenlijk, want een hoge eiwitinname kan schadelijk zijn voor de nieren.

Je krijgt tegenwoordig overal kanker van, dus of ik daar nou een boodschap aan moet hebben:scratch:

Veel water drinken moet zowieso.

Wat een gezeik toch altijd over die eiwitpiek icm je training, window of opportunity (lastig woord :D). Als je heel de dag goed eet en hoog in je eiwitten zit heb je altijd voldoende eiwitten in je lijf voor groei en herstel. :rolleyes:
Nee dan gaat dat whey shakie met precies de juiste hoeveelheid dextrose voor jouw lichaamsbouw heel veel uitmaken! :roflol:

idd er wordt teveel gekeken op die eiwitten. denk dat er veel zijn die gewoon 50-100 gra eiwit per dag te veel eten, gewoon weggegooid dus.

en whey is ook onzin, zijn genoeg mense die flink wat massa hebben zonder whey.
ik heb zelf gewoon whey voor het gemak, smaak en veel eiwitten ineens. toen ik geen whey had maar eieren en melk enzo had ik geen verschil in gains..

Lijkt me ook wel sterk dat melk een kankerverwekker zou zijn

Als ik teveel melk drink krijg ik maagkrampen. Ik gebruik zelf bijna geen whey op het moment maar haal dan liever de eiwitten uit kwark, yoghurt, vis of eieren.

Als ik teveel melk drink krijg ik maagkrampen. Ik gebruik zelf bijna geen whey op het moment maar haal dan liever de eiwitten uit kwark, yoghurt, vis of eieren.

Ik doe het ook al enkele weken zonder whey en haal mn eiwitten zo uit mn voeding, maar voor het gemak heb ik juist toch maar weer een emmertje besteld :P

Drinkt de mensheid sinds jaar en dag al geen melk ? En is kanker geen relatief niewue gezondheidsaandoening ?
Die twee stellingen spreken mekaar zowat tegen nietwaar ? !

Terug
Naar boven