AndroidHealthClinic

42 procent Nederlanders wil herinvoering doodstraf

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
42 procent Nederlanders wil herinvoering doodstraf
large_358150.jpg

Van de mensen die zeggen mogelijk op Verdonk te stemmen vindt 57 procent dat de doodstraf opnieuw moet worden ingevoerd.
Voor misdaden als moord, verkrachting en terrorisme moet de doodstraf opnieuw worden ingevoerd. Dat vindt 57 procent van de mensen die zeggen mogelijk op de Nederlandse politica van de beweging Trots op Nederland Rita Verdonk te stemmen. Van degenen die zeggen zeker op Verdonk te stemmen, is 71 procent voor de herinvoering. Dat blijkt uit een peiling in opdracht van de Volkskrant. Verdonk heeft eerder aangegeven dat haar aanhang haar politieke keuzes via de website van haar beweging Trots op Nederland (ToN) kan beïnvloeden.

Bouwen nieuwe moskeeën verbieden
Van alle Nederlanders is 42 procent voor de herinvoering van de doodstraf. Het bouwen van nieuwe moskeeën moet worden verboden, vinden acht van de tien potentiële Verdonk-stemmers. Driekwart van de potentiële aanhang van ToN wil dat de gezinshereniging van in Nederland wonende moslims onmogelijk wordt gemaakt.

Geen subsidies meer voor religieus onderwijs
Religieus onderwijs mag volgens zestig procent geen subsidie meer krijgen. Islamitisch, protestants of katholiek onderwijs moet volgens zestig procent van de potentiële Verdonk-stemmers geen subsidie meer krijgen.

Gulden terug
Van de groep die zeker op Verdonk zegt te stemmen, wil 54 procent dat de gulden terug komt. Van dezelfde groep vindt een minderheid van 37 procent dat Nederland uit de Europese Unie moet stappen. Alle snelwegen in de Randstad moeten minimaal zes banen krijgen, vindt 53 procent van de potentiële aanhangt. Maar de uitstoot van broeikasgassen moet ook worden teruggedrongen, vindt 59 procent. Dat Nederland zijn troepen uit Uruzgan terug moet halen, vindt 68 procent van de potentiële aanhang.

Verder wil de aanhang meer blauw op straat, gratis openbaar vervoer en de belasting moet ook gehalveerd worden. Rita Verdonk werd vorig jaar in Nederland verkozen tot politicus van het jaar. (novum/lb)
Bron:hln
Nooit gedacht dat dat aantal zo hoog was in NL.

Mee eens, maar het moet wel 100% vast staan dat diegene het gedaan heeft, zoals Mohammed B. die Theo van Gogh neergesabeld had, bij twijfel niet natuurlijk.

Verdonk doet 't goed, ze is straight, eerlijk, en ze heeft d'r koppie erbij, ik zie dr als een soort van vrouwelijke Pim Fortuyn, mijn stem krijgt ze zeker.

Over herinvoering van de doodstraf weet ik niet echt wat ik daar over moet zeggen, er zijn genoeg mensen die onschuldig zijn en worden beschuldigd van moord, kijk maar naar Ernst Louwes, ik geloof dat die man onschuldig is.

Verdonk doet 't goed, ze is straight, eerlijk, en ze heeft d'r koppie erbij, ik zie dr als een soort van vrouwelijke Pim Fortuyn, mijn stem krijgt ze zeker.

Over herinvoering van de doodstraf weet ik niet echt wat ik daar over moet zeggen, er zijn genoeg mensen die onschuldig zijn en worden beschuldigd van moord, kijk maar naar Ernst Louwes, ik geloof dat die man onschuldig is.
Lucia de B is ook zo'n geval.

Lucia de B is ook zo'n geval.

Precies, die mensen hadden dan nu onschuldig de doodstraf gekregen, van mij hoeft dat niet, levenslang is al erg genoeg, waarom moeten mensen dood.

Over terroristen praat ik anders, die mogen van mij gelijk gevierendeeld worden, zoals Mohammed B. bijv, die zullen toch nooit normaal worden.

Zorgwekkend.....dat is alles dat ik erover kan zeggen.
Als ik zie hoe ontieglijk hard we Amerika achterna hollen, word ik niet vrolijk. Waarom denken mensen niet na? Hoe komt dat en hoe kunnen we dat een halt toestoppen? Ik vraag me dat zo vaak af...

• Topic Starter Topic Starter
Zekers mee eens!!!! voor al die zogenaamde TBS"ers,en nog veel meer van dat tuig dat met een aantal jaar alweer een kans krijgt met een uitkering en flinke zorg

nog eens even flink bijklussen...en ga zo maar door.....

mijn stem hebben ze al voor de dood straf

P.s. hoeveel krijgen er nou echt een plaatsje op de longstay afdeling??

zaken zoals moord,zware mishandeling,terrorisme,verkrachting....

Laatst bewerkt:
Nederland heeft een rechtse partij nodig, Geert Wilders is hiervoor te extreem en doelt maar op 1 ding wat hij toch nooit helemaal voor mekaar kan krijgen, Rita Verdonk pakt dit soort dingen anders aan maar toch naar de wil van de mens, ze doet alles gewoon volgens de wet en ze krijgt het toch voor mekaar om een hele hoop mensen voor zich te winnen, Balkenende moet oprotten, Verdonk aan de macht, waar is Nederland gebleven waar wij allen vroeger zo trots op waren, over 20 jaar is er geen klote meer over van Nederland als er nu niks gebeurd, het is tijd voor rechts.

Zekers mee eens!!!! voor al die zogenaamde TBS"ers,borderliners,en nog veel meer van dat tuig dat met een aantal jaar alweer een kans krijgt met een uitkering en flinke zorg

borderliners ? dude :D

Bij mensen die gruwelijke misdaden begaan vindt ik dat ze ook in Nederland de doodstraf verdienen.

Zekers mee eens!!!! voor al die zogenaamde TBS"ers,borderliners,en nog veel meer van dat tuig dat met een aantal jaar alweer een kans krijgt met een uitkering en flinke zorg

borderliners -> tuig ?? :roflol:
Hoezo kortzichtig

Ik ben ook voorstander, zoals dure zinloze processen Fourniret zouden het leed van de vermoorde nabestaanden mss nog het best kunnen verzachten aan de hand van een deadly injection.

De doodstraf is inmiddels zo hard achterhaald. In feite doe je hetzelfde als de verdachte zelf, moorden dus. Het helpt totaal niet tegen criminaliteit, dus het is geen afschrikmiddel. Daarbij loop je het altijd het risico onschuldigen om te brengen.
Het verhaaltje over de kosten van een levenslange gevangene is ook zware bullshit. Een gemiddelde ter dood veroordeelde zit ook nog 15 jaar vast, wat dus nog steeds een heleboel geld kost. Dezelfde dag na de veroordeling de ter dood veroordeelde terechtstellen is in de praktijk ook niet mogelijk. De verdachte moet nog altijd recht hebben op hoger beroep etc. Alleen in de apenlanden krijgen ze na het vonnis direct de kogel, in de westerse samenleving is dat totaal niet aan de orde.

Doodstraf is zwaar overrated en lost helemaal niets op

Je bent een seriemoordenaar, je hebt vrouwen en kinderen verkracht. Je wordt door de politie opgepakt. Wat wil je dan liever? Dood, of je hele leven lang in een zwaar bewaakte gevangennis waarmee de rest van je leven, dag in dag uit, het zelfde zal zijn. Doe mij dan maar de doodstraf hoor!

Dus: Geen doodstraf invoeren want levenslang is vaak vervelender voor de dader!

even iets recht zetten(criminele die het maar al te vaak op Borderline syndroom gooien
betreft persoonlijkheidsstoornis Impulsief gewelddadig gedrag dit en veel meer komen ze er vaak met een lichte straf ervan af.....

ZAL POST AANPASSEN

Hoe komen ze aan die 42%?

Ik snap die percentages nooit, mij vragen ze nooit wat ik wil dus hoe kunnen ze nou zeggen welk gedeelte van NL wat wil?

Doodstraf blijft een lastig onderwerp.. Er zijn altijd grijs gekleurde zaken. Een onschuldige ter dood veroordelen is niet acceptabel.

Terug
Naar boven