XXL Nutrition

42 procent Nederlanders wil herinvoering doodstraf

Nee maar dat apparaat dat ze gebruiken zal wel een fortuin kosten, en het gebouw eromheen, en het personeel en het onderhoud, en alles wat er rond afspeelt. Het zou natuurlijk veel goedkoper kunnen maar vreemdgenoeg maken we het veel duurder dan nodig is. In principe kan een doodstraf spotgoedkoop zijn: 1 muur, 1 kogel, wat? 10 euro?

zet er desnoods een paar veroordeelden achter elkaar...........spaart ook een aantal kogels uit!
:(:eek:

Dat gebeurt al regelmatig: versterving van 'mismaakte' babies en/of bijzonder zieke/dementerende bewoners op aangeven van familie. In veel verpleeghuizen geldt de 'niet, tenzij' regeling m.b.t. reanimatie.

Om die reden ben ik er ook voor om 'lifers' de mogelijkheid tot euthanasie te geven, op basis van mogelijk uitzichtloos en ondraaglijk lijden. Al vraag ik me af of er veel gebruik van gemaakt zal worden. Maar het zou dan geen doodstraf meer zijn. Integendeel, de dood zou de grote bevrijding zijn.

Vet: hier geef je het al, verschil tussen een doodstraf als in 'vergelding' en euthanasie/hulp bij zelfdoding als in 'medelijden'.

In beide opties is het ook niet makkelijk (of zou niet makkelijk mogen zijn) om te beslissen over de bestaanheid van een ander persoon. Daar gaat het mij om, dat sommigen hierover zo gemakzuchtig kunnen beslissen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Beangstigend is het, that's all.

Terug
Naar boven