EvilAngel
Cool Novice
- Waardering
- 0
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zeggen dat de criminaliteit in de VS niet minder is geworden door zwaardere straffen, is statistieken verdraaien (gevolg en oorzaak) zodat het je goed uitkomt. Het is niet omdat criminaliteit hoog is, dat de oorzaak daarvan ligt bij de zogenaamd te zware straffen. Dat kan meerdere oorzaken hebben. Mogelijk was de criminaliteit nog hoger, indien de straffen minder zwaar waren geweest.
Wat we alvast gezien hebben in New York, is dat het beleid van nultolerantie (zero tolerance) wel degelijk voor een ernstige daling van de criminaliteit heeft gezorgd. Het gaat er met name om dat je de gepaste straf geeft, niet te lang, niet te kort. En dan komen we bij de doodstraf: waarom zou dat geen gepaste straf zijn voor een individu die sowieso levenslang zou krijgen en een gevaar blijft vormen, zelfs achter tralies. Een dolle hond geven we ook een spuitje, wel een monster dat kinderen verkracht heeft en onschuldige mensen heeft vermoord, nadien doodleuk verkondigd het opnieuw te doen als hij de kans kreeg, geef die dan ook maar een spuitje. Good riddance zeggen de Britten.
Ik zal het zo stellen: ik ben van mening dat, als meer dan 50% van de bevolking vindt dat de doodstraf er mag zijn voor extreme gevallen, die er ook moet komen. Gewoon democratische meerderheid dus. Als die er niet is, vind ik ook niet dat de straf er moet komen, zelfs al ben ik persoonlijk van mening dat het meer voor dan nadelen heeft. Hoogswaarschijnlijk komt ie er niet meer, ik denk eerder dat het wereldwijd zal verdwijnen, ja dat heeft te maken met beschaving, maar ook met het zachtaardiger worden van mensen , wat niet altijd een goede zaak hoeft te zijn. Want een zachtaardige beschaving die met een zeer gevaarlijk individu te maken krijgt, zou dan mogelijk zichzelf in gevaar kunnen brengen door te licht te straffen.
Als ik zie dat er in België moordenaars gewoon voorwaardelijk vrij komen, omdat er zogenaamd verzachtende omstandigheden waren, dan maak ik me toch ernstig zorgen.
Ik zal het zo stellen: ik ben van mening dat, als meer dan 50% van de bevolking vindt dat de doodstraf er mag zijn voor extreme gevallen, die er ook moet komen. Gewoon democratische meerderheid dus. Als die er niet is, vind ik ook niet dat de straf er moet komen, zelfs al ben ik persoonlijk van mening dat het meer voor dan nadelen heeft. Hoogswaarschijnlijk komt ie er niet meer, ik denk eerder dat het wereldwijd zal verdwijnen, ja dat heeft te maken met beschaving, maar ook met het zachtaardiger worden van mensen , wat niet altijd een goede zaak hoeft te zijn. Want een zachtaardige beschaving die met een zeer gevaarlijk individu te maken krijgt, zou dan mogelijk zichzelf in gevaar kunnen brengen door te licht te straffen.
Als ik zie dat er in België moordenaars gewoon voorwaardelijk vrij komen, omdat er zogenaamd verzachtende omstandigheden waren, dan maak ik me toch ernstig zorgen.
Simpel, dan stapt Nederland er uit.Het is zeker dat die doodstraf er in Europa niet meer gaat komen. Daarvoor is Europees verdrag voor de rechten van de mens te sterk. Dat geldt niet alleen voor EU-landen maar ook voor alle Europese landen die lid zijn van de Raad van Europa.
Doodstraf is een straf uit het verleden.

Simpel, dan stapt Nederland er uit.
O nee, dat vind Eric geen goed idee, we moeten laffe honden blijven die achter de rest van de werled aanlopen omdat we zelf niet meer durven te handelen.
Wat dacht je van het opbouwen van een degelijke millitaire macht en als eerste een Vlaanderen annexeren.Dat vind ik inderdaad geen goed idee omdat jezelf isoleren het domste is wat je kan doen in deze wereld. Zie N-Korea.
Als jij denkt dat je zomaar uit verdragen kan stappen zonder dat dit gevolgen heeft voor de buitenlandse betrekkingen die Nederland heeft dan heb je niet echt begrepen hoe deze wereld werkt. Wordt wel gezellig als we straks onze export niet meer kwijt kunnen omdat Nederland een totalitaire staat is geworden waar de wazige ideeen van Cirkel en co overheersen.
Maar heerlijk dat simplisme, het klinkt door in al je denkbeelden.
Wat dacht je van het opbouwen van een degelijke millitaire macht en als eerste een Vlaanderen annexeren.
Nederland was ooit een volk van krijgers, dat jou voorouders dat niet waren is duidelijk, je hebt geen greintje respect voor jezelf door je aderen stromen. Mijn volk dient uit te breken uit het isolament waar het nu inzit en weer terug te gaan naar wat onze voorvaderen deden, strijden voor recht eer en bodem.

Vind je jezelf nu niet erg stom overkomen, wie heeft er hier ooit gesproken over het gebruik van welk gas dan ook.Maar goed dat 99% van de mensen dan geen greintje respect voor zichzelf heeft. Anders hadden we straks weer zo'n hoge gasrekening.
Respect voor zichzelf![]()
Vind je jezelf nu niet erg stom overkomen, wie heeft er hier ooit gesproken over het gebruik van welk gas dan ook.
Zeg ik dat dan?Doodstraf is niet bedoeld om na tig jaar procedures een spuitje te krijgen.
Doden van onschuldigen moet er niet bij, voor de zoveelste maal, doodstraf kan je beperken tot gevallen die kei en keihard zwart op wit bewezen zijn (combinatie ooggetuigen, DNA, enz.)Enige manier waarop het iets zou bijdragen als het zeer snel uitgevoerd zou kunnen worden, bv in maximaal 1-2weken in uitzonderlijke gevallen een maand.
Doden van een paar onschuldige mensen moet je er gewoon bijnemen omdat het systeem anders niet zal werken.
Zeg ik dat zij de doodstraf moeten krijgen? Ik had het over het overdreven zachtaardig worden van de samenleving, en de potentiële gevaren ervan.De moordenaars waar jij je zorgen over maakt zullen niks te maken hebben met de doodstraf als ze nu voorwaardelijk vij komen.Slechte in heel uitzonderlijke gevallen zal de doostraf toegepast worden.
Kom maar op, m'n goedendag ligt al klaar.Wat dacht je van het opbouwen van een degelijke millitaire macht en als eerste een Vlaanderen annexeren.
Nederland was ooit een volk van krijgers, dat jou voorouders dat niet waren is duidelijk, je hebt geen greintje respect voor jezelf door je aderen stromen. Mijn volk dient uit te breken uit het isolament waar het nu inzit en weer terug te gaan naar wat onze voorvaderen deden, strijden voor recht eer en bodem.

Het is inmiddels avond, daarbij jullie willen toch van Wallonië af?

Wat dacht je van het opbouwen van een degelijke millitaire macht en als eerste een Vlaanderen annexeren.

Dat malle idee ook dat je je identiteit ontleent aan de bodem waarop je staat of waarop je voorouders hebben gestaan..droevigheid ten top.
Zeg ik dat dan?
Doden van onschuldigen moet er niet bij, voor de zoveelste maal, doodstraf kan je beperken tot gevallen die kei en keihard zwart op wit bewezen zijn (combinatie ooggetuigen, DNA, enz.)
Zeg ik dat zij de doodstraf moeten krijgen? Ik had het over het overdreven zachtaardig worden van de samenleving, en de potentiële gevaren ervan.