Fitness Seller

5 maanden training nu door bulken of cutten?

Bezoekers in dit topic

mohammedaziz

Cool Novice
Lid geworden
19 nov 2012
Berichten
52
Waardering
1
Lengte
1m71
Massa
70kg
Vetpercentage
12%
Hallo,

Ik ben nu ongeveer 5 maanden bezig met trainen. Ik doe krachtraining 5x in de week. Tot nu niks overgeslagen.

Ik ben ongeveer 3 maanden serieus aan het bulken. Ik woog 70kg. Ik ben nu momenteel 75 kg en bf 15/16%. Lengte 172cm

Ik heb ook dan sinds die 3 maanden ook een goed voedingschema

En ik wil nu graag weten als ik moet gaan cutten of nog even door bulken. Ik ben een jongen van 17 jaar oud.

Maar graag hoor ik het van jullie.

Foto's zijn van: 28/02/2013
erx6kw.png

20ru6wy.png
 
Laatst bewerkt:
Licht er een beetje aan hoe je er nu uitziet...
Als je foto's plaatst is het makkelijker te beoordelen, nu zit je namelijk dicht op een grens als je het mij vraagt.
 
foto's zijn geupload.
 
Veel vet gegained in die 3 maanden? Dan je inname wat omlaag schroeven met 200kc of zo.
Zien wat werkt, kost tijd.

"Ik ben een jongen van 17 jaar dus me lichaam kan denk ik nog wat belangrijke stoffen binnen krijgen voordat ik ga cutten?"
Wat?...

Ik zou je een cleanbulk aanraden en cardio gaan doen. Bulken of cutten moet je zelf beslissen, waar jij je het best bij voelt.
 
Ik zou een cut voorstellen
 
Cleanbulken !
 
cutten!!!!!!!!!!!
 
Nee had al een bf van 15% toen ik begon ben met 1% omhoog gegaan.
Maar ik ga dan cutten. Wil van 16% na 12% en van 12% na 15% enz..

Bedankt voor de reacties!
 
cutten, het resultaat zal veel beter te zien zijn. Ben je dan niet tevreden met wat je al van spieren hebt opgebouwd, bulk je gwn verder :) .
 
Dankjewel voor je reactie.

Zolas ik had vermeld ben 17 jaar oud ben 171cm en weeg nu 75kg en bf van 16%.

Dit is mijn dagelijkse stoffen dat ik binnen krijg voor cutting:
182/326/51

Krijg 2690kcal binnen op een dag. Ik ga HIIT (high intensity interval training) doen van 15min en en vroeg me af als ik 3x of 5x per week moet doen?

Ik moet mijn onderhoudsniveau houden op 2683kcal per dag.
 
Dankjewel voor je reactie.

Zolas ik had vermeld ben 17 jaar oud ben 171cm en weeg nu 75kg en bf van 16%.

Dit is mijn dagelijkse stoffen dat ik binnen krijg voor cutting:
182/326/51

Krijg 2690kcal binnen op een dag. Ik ga HIIT (high intensity interval training) doen van 15min en en vroeg me af als ik 3x of 5x per week moet doen?

Ik moet mijn onderhoudsniveau houden op 2683kcal per dag.

300g carbs? Jezus..
Vind je onderhoud enorm hoog hoor voor je stats. Als je de katch-mcardy(?) berekening gebruikt moet je vet vrije massa als gewicht invullen.
Ik cut zelf op zo'n 2200kc, momenteel 99kg ong. 19% vp. Wel een vrij traag metabolisme.. daar willen wel eens grote verschillen in zitten.
Cardio: 15min heeft niet zoveel zin. Duurt zo'n 5 minuten voor je hartritme op het optimale niveau is om vet te verbranden.
 
300g carbs? Jezus..
Vind je onderhoud enorm hoog hoor voor je stats. Als je de katch-mcardy(?) berekening gebruikt moet je vet vrije massa als gewicht invullen.
Ik cut zelf op zo'n 2200kc, momenteel 99kg ong. 19% vp. Wel een vrij traag metabolisme.. daar willen wel eens grote verschillen in zitten.
Cardio: 15min heeft niet zoveel zin. Duurt zo'n 5 minuten voor je hartritme op het optimale niveau is om vet te verbranden.

Wat lijkt jou dan redelijk carbs voor mij? Ik gebruik de katch-mcardy ja. En als ik mij vet vrije massa als gewicht in vul komt er voor cutten: 2111kcal en voor onderhoudsniveau: 2345kcal.

Maar met cardio doe ik HIIT dus wat mij grote vraag was hoe vaak per week moet ik het doen 3 of 5 keer per week?
 
Ik wil je niet demotiveren, maar volgens mij is dat wel een beetje hoger dan 15/16%. Dit is volgens mij eerder richting de 20%. Neemt niet weg dat je er prima wat aan kunt doen. Cutten op dit moment is het beste IMO.

Lees even alle stickies hier op het forum door. Vooral die in de subforum over vetverlies zijn belangrijk voor je. Je hebt dan een bepaalde basiskennis waarmee je verder kunt.
 
Je hebt eerst gebulkt, en dat is een beetje te zien op de foto's (buikje - weet niet of die platter was voorheen?).
Ik zou zeker niet verder gaan met bulken, maar ik zou zeker ook nog niet gaan cutten.
Eerst wat langer trainen nog, en dan kan cutten nog altijd.
 
Je hebt eerst gebulkt, en dat is een beetje te zien op de foto's (buikje - weet niet of die platter was voorheen?).
Ik zou zeker niet verder gaan met bulken, maar ik zou zeker ook nog niet gaan cutten.
Eerst wat langer trainen nog, en dan kan cutten nog altijd.
Niet cutten en niet bulken... ???
Ik zou altijd een doel kiezen om op lange termijn het meest optimale resultaat te bereiken. Zeker in de beginfase van een "bodybuilding carriere".
 
Maar met cardio doe ik HIIT dus wat mij grote vraag was hoe vaak per week moet ik het doen 3 of 5 keer per week?

HIIT belast het lichaam als je het goed doet. Doe het 3x per week. Daarnaast kun je nog 2x per week normale cardio doen als je wil.

Heb je eerst een goede conditie opgebouwd met normale cardio, of deed je al aan andere intensieve sport voor HIIT?
Meteen aan HIIT beginnen is niet gezond.
 
Niet cutten en niet bulken... ???
Ik zou altijd een doel kiezen om op lange termijn het meest optimale resultaat te bereiken. Zeker in de beginfase van een "bodybuilding carriere".

Ik denk dat het moeilijk voor mij gaat worden als ik door ga bulken en om daarna te gaan cutten omdat ik dan sowieso met bf% wat hoger ga.

Daarom wil ik nu van mij eerste cut periode zien als ik wat van mij bf% lager ben gegaan, zoja dan ga ik even door cutten en dan weer verder met bulken. Voorbeeld: van 16BF% na 12BF% en van 12BF% na 15BF% en zo maar door gaan..

---------- Post toegevoegd Sat 2 Mar 2013 om 11:57 ----------

HIIT belast het lichaam als je het goed doet. Doe het 3x per week. Daarnaast kun je nog 2x per week normale cardio doen als je wil.

Heb je eerst een goede conditie opgebouwd met normale cardio, of deed je al aan andere intensieve sport voor HIIT?
Meteen aan HIIT beginnen is niet gezond.

Heb aan het begin altijd 5 keer in de week hardgelopen op van 10 minuten met normale cardio. Dus ik denk dat ik even weer moet opbouwen voor dat ik HIIT ga doen?
 
Niet cutten en niet bulken... ???
Ik zou altijd een doel kiezen om op lange termijn het meest optimale resultaat te bereiken. Zeker in de beginfase van een "bodybuilding carriere".

Nee juist dan niet. Beginners moeten helemaal niet bulken en cutten:

http://scoobysworkshop.com/bulking-and-cutting/

---------- Post toegevoegd Sat 2 Mar 2013 om 12:04 ----------

Heb aan het begin altijd 5 keer in de week hardgelopen op van 10 minuten met normale cardio. Dus ik denk dat ik even weer moet opbouwen voor dat ik HIIT ga doen?

Ja, eerst zorgen dat je zeker 20-30 minuten cardio kan doen tegen 70-75% van je maximale hartslag, en pas als je daarmee een redelijke conditie hebt opgebouwd na 3-6 maanden, dan begin je pas aan HIIT, en niet overdrijven in het begin. HIIT vergt veel van je hart en bloedvaten. Kan geen kwaad als je het goed opbouwt, maar het beste lees je er ook eerst wat meer over.
En wil je helemaal op safe spelen met HIIT dan zou je eigenlijk eerst door een sportarts een inspanningsonderzoek+hartfilmpje moeten laten maken.
 
Nee juist dan niet. Beginners moeten helemaal niet bulken en cutten:

http://scoobysworkshop.com/bulking-and-cutting/

---------- Post toegevoegd Sat 2 Mar 2013 om 12:04 ----------



Ja, eerst zorgen dat je zeker 20-30 minuten cardio kan doen tegen 70-75% van je maximale hartslag, en pas als je daarmee een redelijke conditie hebt opgebouwd na 3-6 maanden, dan begin je pas aan HIIT, en niet overdrijven in het begin. HIIT vergt veel van je hart en bloedvaten. Kan geen kwaad als je het goed opbouwt, maar het beste lees je er ook eerst wat meer over.
En wil je helemaal op safe spelen met HIIT dan zou je eigenlijk eerst door een sportarts een inspanningsonderzoek+hartfilmpje moeten laten maken.

Dankjewel voor dit informatie! En ik ga zeker even eerst goed opbouwen, Mij 2e vraag is zit ik nu veelst te hoog voor mijn carbs? Zoja hoeveel moet ik gaan verlagen? 182/326/51
 
Back
Naar boven