AndroidHealthClinic

5 Minuten alleen met Back Squats

• Topic Starter Topic Starter
Waarom sta jij er nog niet tussen als TS, Big E?

elleboogblessures die het squatten tijdelijk onmogelijk maakte (5-6 weken), begint nu minder te worden... dus ik verwacht mezelf als het goed gaat binnen nu en 4 weken ook wel in de lijst... dont worry :D

Morgenavond ga ik het normaal eens proberen. Ik ga 80kg gebruiken. De opdracht is simpel. Squat till you die:D

100x 80kg gelukt daarnet. 5 reeksen van 20 met korte tussenpauze.
T'is een feit van de benen niet te veel in 1 keer te laten verzuren denk ik en snel recupereren...ik werd ook niet draaierig ofzo...
Ik had nog 4 seconden over...

T'is een feit van de benen niet te veel in 1 keer te laten verzuren denk ik en snel recupereren...ik werd ook niet draaierig ofzo...

Dang nice!

Ik wou haast zeggen: schaam je met die max, tot ik je log zag ;)

Good job man :thumbs:

28 reps meer als Miron T. netjes gedaan 100reps in 300seconden.:eek:

Moet ook maar eens met 90 of 100kg proberen meer reps te halen.

my god... bij welk lichaamsgewicht? dan zet ik je er gelijk ff in

je bent waarschijnlijk gelijk eerste?

je weet toch nooit welk gewicht optimaal zou zijn? dan doe ik gewoon mee met de lege stang.

****ing sick man... dat is een wilks van 5025.5 :roflol:

daarmee sta je hier en op sherdog op 1.... en ik denk voorlopig dat je die positie nog wel even vast gaat houden

Ik heb nadien nog de spieren losgemaakt door wat te fietsen maar theeft niet veel zin gehad...Wasted in 5 min:D

ja maar dan heb je dus echt geen gewicht... als je 100xstang doet zit je nog pas op 2000 kilo...

maar dat bedoel ik, waar ligt het ideaal? 2x60 is stukken lichter dan 1m120. Nu gaat ieder wat met een random gewicht squatten wat de resultaten echt niet representatief maken voor iemands "hardcoreness".

maar dat bedoel ik, waar ligt het ideaal? 2x60 is stukken lichter dan 1m120. Nu gaat ieder wat met een random gewicht squatten wat de resultaten echt niet representatief maken voor iemands "hardcoreness".

Moeten we nu eerst een studie houden naar het meest effectieve gewicht voor die persoon? :rolleyes: Je mag ons altijd een formule aanreiken hoor...tot dan blijft het ietwat giswerk en zou ik gokken dat rond de 60-80 reps in 5 minuten het meest effectieve is, en dan moet je gokken met welk gewicht je dat kan.

Ok dit wordt een challenge, ik ga met 40kg elke sec een rep uitpushen (partial squats) en het record verbreken. Dit wordt gewoon cardio :roflol:

Verwacht wel een top3 klassering van jou. :whip:

Forgive me master, I've failed you....:(

Net 70 reps met 80kg @ 114kg, Wilks 3261.44.

Snelle start maar halverwege begon de verzuring ernstig toe te slaan maar dit was dan ook pas de 2e serieuze training in een aardig lange tijd.

Over 2 of 3 weken doe ik hem nog een keer met een hoger gewicht.

Geen filmpje trouwens maar een zeer betrouwbare getuige, John87. Hij heeft geteld en tijd bijgehouden. Hij heeft waarschijnlijk meer plezier gehad dan mij, haha!

Laatst bewerkt:
Forgive me master, I've failed you....:(

Net 70 reps met 80kg @ 114kg, Wilks 3261.44.

Snelle start maar halverwege begon de verzuring ernstig toe te slaan maar dit was dan ook pas de 2e serieuze training in een aardig lange tijd.

Over 2 of 3 weken doe ik hem nog een keer met een hoger gewicht.

:clap: 70 reps is veel man.

Terug
Naar boven