Fitness Seller

5 x 1 op deadlift ideaal ?

Word je wel sterker van toch...

Dus wel goed lijkt me...
Misschien beter 2 of 3 herhalingen doen...

Wel goed, maar daarom niet ideaal.
Hoe de rest van je schema er uit ziet is ook van belang.

Niets is ideaal. Wat voor jou werkt, werkt. Probeer meerdere technieken uit. Probeer die 5x1. Probeer ook 3x3, 5x5, 8x1, 8x3 etc etc.

• Topic Starter Topic Starter
Ik train deadlift ook altijd op zeer lage reps. 3 echt maximaal en ook dan pauze tussen de reps zodat het geen touch-en-go is. En natuurlijk een flink gewicht :)

Ik denk dat het belangrijkste is dat je uw reps varieert. Zelf doe ik reps van 1 tot 20. dit betekent dan sets van 1-2-3-5-8,... whatever

Gewoon elke deadlifttraining iets anders zodat je lichaam niet kan wennen aan een bpaalde belasting.

5*1 zou ik niet doen, is een beetje té veel van het goede. Ik zou dan bijvoorbeeld (na het opwarmen) 2 sets van 5-6 reps doen, 2 sets van 3-4 en dan 2 sets van 1-3 reps.

Ik weet niet hoe lang je al traint, maar als je pas net begint met deadliften vind ik singles wel belangrijk. Als je 1 rep hebt gedaan, de barbell helemaal los laten, zelf recht gaan staan, dan weer terug naar de beginpositie en vanuit daar tillen. Omdat je elke keer opnieuw heel de beweging maakt, leer je de techniek het beste.

10.8.6.3.3.3.1 lijkt mij idealer

5x1 is perfect

Terug
Naar boven