MuscleMeat

5 x 5 stronglifts results

Bezoekers in dit topic

Quintengll

Novice
Lid geworden
24 jan 2016
Berichten
15
Waardering
3
Lengte
1m70
Massa
70kg
Vetpercentage
13%
Ik zou graag beginnen met een nieuw schema.
Omdat ik minder tijd heb dan vroeger wil ik stronglift 5x5 proberen’
Wat zijn jullie resultaten ermee
Hebben jullie op voeding gelet ,,,?
 
Waarom wil je SL 5x5 doen? Ben je een beginner? Heb je al een poosje niet meer getraind? Wat zijn je lifting stats?
 
Ik train al 3-4 jaar , meestal zonder schema omdat men gym te druk is na school
Nu ik niet meer naar school moet wil echt een training schema dat mij sterker/breder maakt


Belangrijkste voor mij is uiterlijk

BP 1x110 / 4x100
DL 1x130 /8x80
Sq 1x80 / 10x 60
 
Ik train al 3-4 jaar , meestal zonder schema omdat men gym te druk is na school
Nu ik niet meer naar school moet wil echt een training schema dat mij sterker/breder maakt


Belangrijkste voor mij is uiterlijk

BP 1x110 / 4x100
DL 1x130 /8x80
Sq 1x80 / 10x 60

Die benchpress is goed, dat biedt perspectief.

Als je gym erg druk is moet je flexibel zijn en je schema aanpassen aan de mogelijkheden (beschikbaarheid van apparatuur). Star heeft daar vast meer ervaring mee, maar mij lijkt een 5x5 SL aanpak wel goed voor jouw situatie. Bij een beperkt tijdbudget kan je je het beste op basisoefeningen concentreren en daar goed in worden. (Zoals gezegd is je BP al behoorlijk goed.)

Schema's op zich zijn trouwens minder belangrijk dan je eigen invulling ervan, als je begrijpt wat ik bedoel.
 
Voor je squat is SL 5x5 prima, voor je benchpress is het echt wel minder ideaal. De verhoudingen zijn nogal scheef. Je zou eens kunnen kijken naar Madcow 5x5, die is denk ik beter geschikt in dit geval.
 
Ik heb Madcow 5x5 gegoogled en denk dat Star gelijk heeft.
 
Madcow is een aanrader!
Hoe lang duurden jouw MadCow trainingen? Is de Volume dag niet erg lang?

Quintengll