XXL Nutrition

5x5 schema

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Ik kan wel wat gaan rekenen maar denk niet dat ik alles tot op de gram nauwkeurig krijg. Mede omdat ik geen weegschaal heb en mijn vader geen weegschaal gast kopen omdat "als je normaal doet alles goed komt":headbang::headbang:. Ik blijf hier in ieder geval wekelijks foto's posten.

Ik kan wel wat gaan rekenen maar denk niet dat ik alles tot op de gram nauwkeurig krijg. Mede omdat ik geen weegschaal heb en mijn vader geen weegschaal gast kopen omdat "als je normaal doet alles goed komt":headbang::headbang:. Ik blijf hier in ieder geval wekelijks foto's posten.
Het gaat niet om de gram nauwkeurig.. Je kan ook bijvoorbeeld een pak van 200 gram rijst kopen. Dit koken en verdelen over de bakjes. Zelfde geldt met kip, groente etc. Dan weet je het ook ^^ niet eens een weegschaal nodig. Dan weet je dat goed zit.

Maar er zit wel een verschil tussen 3500 en 5000. Dan moet je niet gek opkijken dat je hier moeite mee hebt om het op te krijgen lol

Mss wat minder biertjes drinken en met dat geld een weegschaal kopen. Kost niet veel.

Ik zal kijken hoe ik het doe. Denk inderdaad dat een weegschaal handig is.

1. Doe wat je kan, probeer zo reëel mogelijk te schatten, haal 2 weken lang je doel. Probeer consistent te zijn;
2. Als je een beetje aankomt ga je door, zo niet dan moet je je doel wat bijstellen (anderen kunnen misschien suggesties doen hoeveel iemand in jouw situatie zou willen aankomen?);
3. Spaar voor een keukenweegschaal, zelfs als je niet al je eten zou wegen zou ik niet zonder willen;
4. Stop met bier drinken, dat is aan alle kanten slecht voor je en werkt je sportieve ambities tegen.

Als je normaal doet en je op je doelen richt wordt het in ieder geval beter dan het was. Laat eerst maar eens, vooral aan jezelf, zien dat je dit echt wilt en kunt.
"You get what you work for, not what you wish for."

En als het tegenzit:

Doe je trouwens met je trainingen pull ups of chin ups?
Zo nee: implementeren, beter leer je ze nu je lekker licht bent!

1. Doe wat je kan, probeer zo reëel mogelijk te schatten, haal 2 weken lang je doel. Probeer consistent te zijn;
2. Als je een beetje aankomt ga je door, zo niet dan moet je je doel wat bijstellen (anderen kunnen misschien suggesties doen hoeveel iemand in jouw situatie zou willen aankomen?);
3. Spaar voor een keukenweegschaal, zelfs als je niet al je eten zou wegen zou ik niet zonder willen;
4. Stop met bier drinken, dat is aan alle kanten slecht voor je en werkt je sportieve ambities tegen.

Als je normaal doet en je op je doelen richt wordt het in ieder geval beter dan het was. Laat eerst maar eens, vooral aan jezelf, zien dat je dit echt wilt en kunt.
"You get what you work for, not what you wish for."

En als het tegenzit:

Doe je trouwens met je trainingen pull ups of chin ups?
Zo nee: implementeren, beter leer je ze nu je lekker licht bent!

Denk niet dat hij aan de cola gaat in de keet. Ik kom ook van buitenaf en ging eerder ook elke week naar de (zuip)keet.
Daar heb je niet veel te zoeken als je nuchter bij gaat staan bij een groepje zatte kerels die van alles brallen.
Het minderen kan zeker wel

Hoewel ik TS ook wonderlijk vind reageren moet ik wel een ding zeggen; de jongen is 15.

Jullie geven goedbedoeld adviezen over meal-prep en voedingschema's maar dat kan je naar mijn idee niet op die leeftijd verwachten.

TS, je hoeft gewn perfect voedingschema nu te hebben maar je kan wel zorgen dat je enig idee hebt van wat je eet en een gezonde basis hebben waarin je genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt. Smeer gewoon de dag van te voren je boterhammen voor de volgende dag, neem een bakkie kwark (niet alleen maar die almhof) en eet je groenten en fruit. Dan kom je al een heel eind en kan je natuurlijk ook af en toe iets "ongezonds" eten wat "normaal" is op die leeftijd. Probeer alleen niet elke dag zooi als frikandellen en friet te eten.

Over dat alcohol, we moeten niet roomser dan de paus te zijn en dat er af en toe een biertje gedronken wordt nog oke maar elke week naar de keet en je klem zuipen kan 1. Niet op die leeftijd en 2. Kan niet als je serieus wil zijn in de sport

Het op m'n voeding letten ben ik zeker van plan. Het minderen van bier moet ook wel lukken. Is er een reden dat ik nu pull ups en chin ups moet doen? Ik heb begrepen dat ik in het begin zo min mogelijk oefeningen moet doen.

Ik merk dat nu ik sochtends 3 boterhammen en om 10 uur weight gainer neem ik tijdens de lunch niet meer dan 1 boterham weg krijg. Wat nu?

De weight gainer is het probleem niet. Gister heb ik hem ook gehad en toen geen problemen. Misschien komt het omdat ik pas om 10 uur heb geontbijt en om 12 uur weer. Ik ga de weight gainer niet weg doen omdat die pot 20 euro kost en het naar mijn gevoel echt helpt.

De weight gainer is het probleem niet. Gister heb ik hem ook gehad en toen geen problemen. Misschien komt het omdat ik pas om 10 uur heb geontbijt en om 12 uur weer. Ik ga de weight gainer niet weg doen omdat die pot 20 euro kost en het naar mijn gevoel echt helpt.

Waarmee helpt die rommel?

Aankomen en waarom is het rommel?

Ik maak sowieso eerst deze pot op en daarna zie ik wel of ik het nog nodig heb.

+-50% is overdreven. In de app schat ik het altijd laag in zodat ik wel voldoende heb.

Nee, om een voorbeeld te geven in mijn app staan de waardes van 1 krentenbolletje (die 35gran weegt) verkeerd. Deze waardes zijn daar per 100gram een fout van 300%.

Not sure if troll.... :angstig:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven