XXL Nutrition

5x5 schema

Status
Niet open voor verdere reacties.
De de privereden was een ochtend op het politiebureau. Gelukkig allemaal goed gekomen maar de hele ochtend niks gehad. Avondeten was geluk een homp varkensrollade en aardappels dus dat zit goed.

:roflol::roflol::roflol::roflol:
Dit topic wordt steeds beter :p

Maar serieuze tip is wel ff je voeding aanpakken...
Ken t probleem van ouders die een "normale" belegstandaard hanteren uit een ver verleden... maar pak dan bak brinta met wat whey in de ochten, en naast je lunch een half bakje kwark. Voor t slapen gaan een hele... liefst magere franse... op karakter wegstouwen of met wat fruit erin
Accepteren ouders echt wel, zeker als t een alternatief is voor 3x daags frituur.

Met alle respect maar met deze instelling ga je hier geen zieltjes winnen .. het overgrote deel is hier serieus met krachtsport bezig ..

Je kan hier alle hulp krijgen die je vraagt en wil .. maar met een junk food dieet en “ waar moet ik me brood anders mee smeren “ , “ brood zonder boter is niet lekker “ of “ koffie zonder suiker is vies “ ben je niet gemaakt voor deze sport ..

Het is inmiddels een voedings topic geworden i.p.v. een topic betreffende 5 x 5 schema ..

Je moet keuzes maken en prioriteiten stellen .. waar je het meeste waarde aan hecht is aan jouw

Met alle respect maar met deze instelling ga je hier geen zieltjes winnen .. het overgrote deel is hier serieus met krachtsport bezig ..

Je kan hier alle hulp krijgen die je vraagt en wil .. maar met een junk food dieet en “ waar moet ik me brood anders mee smeren “ , “ brood zonder boter is niet lekker “ of “ koffie zonder suiker is vies “ ben je niet gemaakt voor deze sport ..

Het is inmiddels een voedings topic geworden i.p.v. een topic betreffende 5 x 5 schema ..

Je moet keuzes maken en prioriteiten stellen .. waar je het meeste waarde aan hecht is aan jouw

Boter.

• Topic Starter Topic Starter
Ik geef toe dat ik niet zo fanatiek ben wat betreft eten. Mede omdat mijn doel niet is om echt in de "top" van het "bodybuilden" te komen. Ik snap wel dat ik gezonder en meer moet eten maar, sommige van mijn klasgenoten die veel sporten eten ook gewoon "normaal" vandaar dat ik een beetje de tussenweg zoek. Moet zeggen dat het de laatste dagen ook een beetje tegen viel.

Ik geef toe dat ik niet zo fanatiek ben wat betreft eten. Mede omdat mijn doel niet is om echt in de "top" van het "bodybuilden" te komen. Ik snap wel dat ik gezonder en meer moet eten maar, sommige van mijn klasgenoten die veel sporten eten ook gewoon "normaal" vandaar dat ik een beetje de tussenweg zoek. Moet zeggen dat het de laatste dagen ook een beetje tegen viel.

zelfs voor mensen die niet in de top willen komen is voeding belangrijk.

Wil je als recreatief sporter vooruitgang boeken zal je op je voeding moeten letten. Hoef niet extreem te zijn,maar met het uwe gaat het niet lukken.

Klasgenoten die veel sporten eten "normaal"
Wat versta jij daaronder?
Zie jij wat ze ontbijten? Wat hun avondeten is? Wat zij snacken op een avond of wat ze in T weekend eten?

Wat zie jij dan als normaal eten. Denk dat meer mensen hier dan wel benieuwd naar zijn ....

Klasgenoten die veel sporten eten "normaal"
Wat versta jij daaronder?
Zie jij wat ze ontbijten? Wat hun avondeten is? Wat zij snacken op een avond of wat ze in T weekend eten?

Wat zie jij dan als normaal eten. Denk dat meer mensen hier dan wel benieuwd naar zijn ....
Cola en chips enzo. is allemaal normaal :)

Om vorderingen te maken moet je binnen je mogelijkheden iets doen.

1. Stop toch met dat regelmatig en veel drinken, sowieso en je bent 15;
2. Probeer in ieder geval je kcal te halen en minimale eiwitten, eet je groente en fruit;
3. Vul tekorten aan eiwit en koolhydraten aan met whey en havermout, of de weightgainer die je al hebt;
4. Kijk of je kleine aanpassingen kan doen, daarin kan je je ouders makkelijker meenemen (denk aan zoetjes ipv suiker, cola zero).

Blijf consistent trainen en verbeter de omstandigheden eromheen waar dat kan. De omstandigheden zijn dan niet optimaal, maar dat zijn ze zelden. Met bij voorbeeld dat drinken ben je je "gainz" enorm aan het ondergraven, daar kan je makkelijk iets aan doen.

Succes, je kan het best!

Om vorderingen te maken moet je binnen je mogelijkheden iets doen.

1. Stop toch met dat regelmatig en veel drinken, sowieso en je bent 15;
2. Probeer in ieder geval je kcal te halen en minimale eiwitten, eet je groente en fruit;
3. Vul tekorten aan eiwit en koolhydraten aan met whey en havermout, of de weightgainer die je al hebt;
4. Kijk of je kleine aanpassingen kan doen, daarin kan je je ouders makkelijker meenemen (denk aan zoetjes ipv suiker, cola zero).

Blijf consistent trainen en verbeter de omstandigheden eromheen waar dat kan. De omstandigheden zijn dan niet optimaal, maar dat zijn ze zelden. Met bij voorbeeld dat drinken ben je je "gainz" enorm aan het ondergraven, daar kan je makkelijk iets aan doen.

Succes, je kan het best!

Vooral dit.

Als je boer bent, dan wil je toch eten wat jij (en je collega's) verbouwen of niet?

We hebben paarden dus...... Als ik het goed begrijp mijn eten langzaam "upgraden"? Morgen in ieder geval 3 boterhammen met kip en kaas plus een bak brinta. Havermout of whey heb ik niet in huis. Wanneer kan ik de weight gainer het beste nemen?

We vragen niet om gelijk het niveau van een sterren Chef op tafel te zetten ..
wees bewuster met voeding , ben er bewuster mee bezig ..

Misschien lekkere aanvulling : doe door je Brinta een banaan , of wat whey .. wat honing of wat speculaas kruiden ..

Maak het jezelf niet te moeilijk

Zelf ben ik geen voorstander van een weightgainer uit een potje ..
zelf zou ik kiezen voor een extra maaltijd .. geroosterde boterham of 2 met blik tonijn en beetje ketchup .

Als je ouders iets met kip maken koop zelf wat ongezouten noten ( cashew ) en doe die erbij bij het eten ..

Savonds een bak kwark ( kan de goedkoopste zijn )

Allemaal kleine dingen die je een groot verschil opleveren

We hebben paarden dus...... Als ik het goed begrijp mijn eten langzaam "upgraden"? Morgen in ieder geval 3 boterhammen met kip en kaas plus een bak brinta. Havermout of whey heb ik niet in huis. Wanneer kan ik de weight gainer het beste nemen?

Paardenbiefstuk is een lekkere en magere eiwitbron:meal:
Brinta en havermout ligt in elkaars verlengde, maakt niet veel verschil op dit moment als je naar je andere keuzes kijkt
Whey is net als weightgainer tekoop, en voor beiden geldt beste moment om in te nemen is wanneer je anders je dieet niet rond krijgt.
Je plant je maaltijden zo goed mogelijk, en dat vul je aan waar nodig met bijv weightgainer of whey.
En zorg dat je zsm kwark gaat eten. Goede bron van trage eiwitten, ideaal voor mensen die lopen te kloten met eten. Gewoon verdeeld over de dag heen alle maaltijden aanvullen met een schaaltje. Voor t slapen gaan hele (of in gevalletje 50kg, een halve) bak

Ik een nu almof volle aardbeienkwark. Er staat nog een bak dus voor sowieso een dag.

Dit is wat ik vandaag heb gegeten(kwark eet ik om 3 uur bij de koffie) vanaf morgen volle melk. Weight gainer heb ik genomen na het sporten.

Screenshot_20181022-181717.jpg

Screenshot_20181023-131802.jpg

Screenshot_20181023-131816.jpg

Screenshot_20181023-131824.jpg

Denk ook dat je kcal die je invult niet helemaal kloppen.
2 snee bruinbrood 308 kcal? een snee brood is over het algemeen zo een 75 kcal

Even verder staat 3 snee brood voor 215 kcal....

Lijkt me niet dat t bruinbrood 2x zo dik gesneden is?of bedoel je 2 dubbele sneetjes bruinbrood voor 308 kcal... dan zijn het er 4 en zou t beter kloppen.

1ste foto hoort er trouwens niet bij. Wel raar dat hij bij bruin brood zoveel rekent.

Klopt dit ongeveer?

Screenshot_20181023-153729.jpg

Gewicht 52kg
Leeftijd 15
Activiteiten 1-3 keer per week sporten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven